Nieuwe teken computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 00:26
Dag Tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop maar omdat ik al een tijdje de spec's niet meer volg van CPU & GPU
weet ik niet wat gekozen. Momenteel gebruik ik van de zaak een Thinkpad T590 maar deze is soms de licht voor de zaken die ik wil doen. Op gebied van geheugen(8GB) loopt hij rap vol.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt voornamelijk gebruikt voor het tekenen van elektrische schema's en het uitwerken van schakelkasten in 3D. Het 3D werk is niet voor meteen maar zou graag hebben dat deze laptop er op voorzien is. De courante software programma's die ik gebruik zijn eplan en autocad.

Wat is je budget?
1000€ - 1500€ (Hoe minder hoe beter 8)7 )

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt acht op de tien keer gebruikt op kantoor met twee externe schermen via USB-C.
Als ik de laptop mobiel gebruik heb ik wel liefst een 14" of 15" scherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op zich ben ik wel tevreden van de bouw kwaliteit van mijn thinkpad dus het mag terug een thinkpad zijn. Of een ander premium merk Dell?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-10 22:03
Op zich prima om iets snellers te willen, maar de Thinkpad T590 is er in verschillende uitvoeringen. Welke CPU heb je? Ik neem aan dat je een docking station gebruikt voor de twee schermen, zodat je laptop ook van stroom wordt voorzien. Zo niet, zorg er voor dat ie aan de lader hangt, dan presteert de CPU beter.

Heb je al eens gekeken wat de bottleneck is. Is het je RAM of je CPU wat te kort schiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Ik heb een Intel(R) Core(TM) i5-8265U CPU @ 1.60GHz 1.80 GHz in mijn laptop zitten.
Mijn schermen zijn aangesloten via usb-c en mijn laptop wordt geladen via mijn eerste scherm.

Meestal is het mijn geheugen die vol loopt, maar vanaf ik veel begin te tekenen loopt mijn CPU ook vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:18
Dus eigenlijk is het een kwestie van 16 GB en een snellere cpu?

Mag je van de baas nu al een nieuwe kopen? De oude is nog niet afgeschreven denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
99ruud99 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:26:
Dus eigenlijk is het een kwestie van 16 GB en een snellere cpu?

Mag je van de baas nu al een nieuwe kopen? De oude is nog niet afgeschreven denk ik...
Ik begin zelfstandig en ga het zelfde werk uitvoeren.
Dus ik moet voor mijn eigen een nieuwe laptop aanschaffen.
Het komt er op neer dat ik zeker 16GB nodig heb en een andere CPU.
En ook een andere GPU want in deze laptop is het alleen de GPU die op de CPU zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-10 20:04

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Mobiel (14 inch) en krachtig is bij laptops soms wat lastig. Qua budget echter wel mogelijk:

pricewatch: ASUS ROG Zephyrus G14 GA401II-HE092T

Over dit model zijn genoeg filmpjes op youtube te vinden, misschien interessant om naar te kijken.

PS: bij tweakers staat alleen de ingebakken AMD GPU vermeldt, er zit echter ook een Nvidia 1650Ti in.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Pagina: 1