HDD boot niet in specifieke PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeehondje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-05 10:30
Ik heb een oude pc (MEDION AKOYA E4055 D (MD 8365) om precies te zijn) waar nog Windows 7 op stond. Met aardig wat gedoe heb ik daar uiteindelijk Windows 10 op gekregen. De update naar W10 is meerdere malen afgebroken omdat de reboot in het midden van de installatie niet goed ging. Uiteindelijk gebeurde het onderstaande, wat na een minuut of 5 opeens verspringt naar wat er in de tweede afbeelding te zien is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyvDzoPFUJLzAXqKLQf1-Lihomo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hoVAAt61osTwebweAXknoLmZ.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oioxd6WEvHQ0ow8eLNpri3Ljhz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCcFyBn92ZvFHtDxFGg6h9Tk.jpg?f=fotoalbum_large

Dit scherm verschijnt bijna gelijk na het opstarten, waarbij het ook niet meer mogelijk is om in de bios te komen. Als ik daarvoor de knop in druk, dan komt er bij het eerste scherm "entering setup" te staan, maar verandert er niets.

En nu komt het aller gekste: Als ik de HDD in een andere PC stopt, werkt windows 10 gewoon als normaal. Wanneer ik de SSD uit die andere pc in de Medion computer stop, start de Windows 10 die daarop staat ook normaal op.

Wat kan ervoor zorgen dat deze specifieke HDD in deze specifieke computer nu niet meer start, terwijl dat met Windows 7 allemaal prima werkte, en hoe is dit op te lossen? Als ik de inhoud van de HDD naar een SSD verhuis, zodat alles wat sneller gaat, hou ik dit probleem dan of zou dat het mogelijk oplossen? Of wat ik eigenlijk probeer te vragen: Ligt het aan de HDD of aan de inhoud van de HDD?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb gecheckt dat de computer en de HDD beide werken, door de HDD elders te testen, en de computer te starten met een andere SSD waar ook windows op staat

ik heb de BIOS gereset door de CMOS batterij er een tijdje uit te halen.

Ik heb fast boot uitgezet in de instellingen van Windows (met de HDD in de andere computer)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als een schijf uit een andere PC wel keurig opstart, dan stop je toch de medion schijf in die andere PC, herpartitioneert 'm, installeer windows en dan stop je'm terug in de medion?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeehondje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-05 10:30
Dat is inderdaad een optie, maar het herinstalleren en alle files terug plaatsen duurt zo ontzettend lang met zo'n trage HDD, dus idealiter zou ik die stap overslaan.

Daarnaast wilde ik checken of iemand hier weet of een herinstallatie zou helpen, of dat deze pc op de een of andere manier niet wil starten als die specifieke HDD er nu in zit, aangezien ik zelfs niet meer succesvol in de BIOS kan komen als ie aangesloten is.