USB C Ethernet converter naar iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Ik ben opzoek naar een USB C Ethernet adapter naar iPhone 12 pro max.
In mijn zoektocht ben ik deze 2 adapters tegengekomen maar gaat dit wel werken?

USB C naar iPhone
https://www.amazon.nl/Bel...c+to+%2Caps%2C169&sr=8-44

USB C naar Ethernet adapter
https://www.bol.com/nl/p/...ay/9300000003419757/?s2a=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat wil je precies bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Ik zou graag mijn iPhone via die converters en via UTP kabel met internet willen verbinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Apple verkoopt zelf een adapter die dit kan:
https://www.apple.com/sho...-with-lightning-connector

Dus de iPhone 12 Pro Max (die onder Compatibility in het lijstje staat bij die link) kan gewoon Ethernet.

Het probleem is dat je USB-C naar Lightning adapter geen data doet (zie 4e foto). Er zijn gerelateerde producten die wel data kunnen, maar dan zou je even contact moeten opnemen met de verkoper om te bevestigen of ethernet ook gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
oh ja inderdaad! Niet gezien! Die adapter van Apple ken ik wel, nadeel is dat die ook stroom nodig heeft. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:42
Er is natuurlijk ook een alternatief dat wifi heet, als je graag bij Apple blijft en geen stroomtoevoer wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

kardox schreef op maandag 17 mei 2021 @ 00:00:
oh ja inderdaad! Niet gezien! Die adapter van Apple ken ik wel, nadeel is dat die ook stroom nodig heeft. Bedankt!
Waar zie je dat? In de specs staat dat die adapter Power over Ethernet ondersteunt, oftewel die kan je telefoon opladen alleen een ethernetkabel op een PoE injector of PoE switch.
Normaal gesproken is het bij dit soort adapters zo dat je zowel kan opladen als de andere aansluiting hebt (bijv. opladen en een 3.5mm aansluiting, of opladen en een HDMI aansluiting), maar je hoeft ze niet beide te gebruiken.

Vreemd genoeg verkoopt Apple zelf wel de USB-C versie van een adapter met alleen een ethernetpoort, maar niet de Lightning versie daarvan

Edit: Hier een Amazon linkje voor een Lightning adapter met alleen ethernet, deze is zo te zien niet (meer) leverbaar maar ze bestaan dus wel

Edit2: Deze is wel leverbaar, maar heeft maar 100Mbit

[ Voor 19% gewijzigd door Oon op 17-05-2021 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Ik moet een hebben die tot 1000Mbits aankan. Tot 900Mbits voldoet het ook. Ik zie dat die Belkin adapter tot 480Mbits aankan. Dat is nou zo jammer.
Sorry had dat eerst moeten vermelden.

[ Voor 11% gewijzigd door kardox op 17-05-2021 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kardox schreef op maandag 17 mei 2021 @ 07:04:
Ik moet een hebben die tot 1000Mbits aankan. Tot 900Mbits voldoet het ook. Ik zie dat die Belkin adapter tot 480Mbits aankan. Dat is nou zo jammer.
Sorry had dat eerst moeten vermelden.
Kan je misschien je use-case hier neerzetten?

Ik kan er vele bedenken, maar voor deze niet.

Misschien kan het forum je een beter advies geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kardox
Het is bedoeld om internet snelheden tot 1000Mbits te kunnen testen bij klanten zonder mijn laptop te gebruiken. Android smartphones kunnen dat wel maar was benieuwd of een manier is voor iOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kardox schreef op maandag 17 mei 2021 @ 07:21:
Het is bedoeld om internet snelheden tot 1000Mbits te kunnen testen bij klanten zonder mijn laptop te gebruiken. Android smartphones kunnen dat wel maar was benieuwd of een manier is voor iOS.
Daar is inderdaad niet echt een use-case voor geschreven, er zitten zoveel hiaten in het testen van een line-speed over internet, dat er vrij weinig over te vinden is. Die converters, ook bij Android, halen zelden tot nooit die line-speed i.v.m. buffers etc....

Wie weet dat er nog iemand anders een goed idee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over Apple iDevices horen thuis in iPhones & iPads.

Move OH -> IOS

Overigens ademt je topicstart niet bepaald veel eigen inzet. Allicht handig om alsnog even Een goede topicstart: De Quickstart door te lezen en je topic erop aan te passen, anders loop je kans dat het op slot gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Lightning is max USB 2.0, dus sneller dan 480Mbit/s ga je niet vinden ben ik bang.
Pagina: 1