[UBEE 1318Z] In bridge mode zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-09 21:50
Besten,

Ik heb even een vraag in het onderstaande topic kon je het UBEE modem via het menu in bridge mode zetten:

Requa in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Deze optie is weggehaald in de 2021 versie.

Als ik nu mijn DHCP uit zet, dan is de router functie uitgeschakeld
Verder kan ik de firewall ook uitzetten.

Dan heb ik toch effectief ook het modem in bridge mode gezet?
Of maak ik hier een denk fout?

Beste antwoord (via rens-br op 17-05-2021 17:18)

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:24
Je maakt een denkfout, je schakelt alleen de DHCP functie en de firewall uit, dat maakt niet dat je automatisch een extern IP adres van Ziggo krijgt.

Voor zo ver ik weet moet je de klantenservice bellen, die kunnen het modem voor je in bridge zetten als je dat wil.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Je maakt een denkfout, je schakelt alleen de DHCP functie en de firewall uit, dat maakt niet dat je automatisch een extern IP adres van Ziggo krijgt.

Voor zo ver ik weet moet je de klantenservice bellen, die kunnen het modem voor je in bridge zetten als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
gastje01 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:29:
Ik schakel volgens mij de DHCP aan de LAN zijde uit aan de WAN kant kan ik niks veranderen

Zal het gewoon eens proberen........

[ Voor 9% gewijzigd door extraman op 16-05-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Klopt, dat kan zinvol zijn als je een andere DHCP server in je netwerk hebt (Pi-Hole bijvoorbeeld). Dit maakt niet dat je alle router functionaliteit uit zet en direct een WAN IP op een van de poorten krijgt, dan zal Ziggo voor je moeten inschakelen. Waarom bel je ze niet? Zijn geen kosten aan verbonden.

Andere vraag, wat probeer je te bereiken? Welk probleem wil je oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
neen niet direct een probleem oplossen, gewoon kijken wat ik met mijn UBEE modem kan en niet kan

In de toekomst wellicht een pfsense firewall/router plaatsen

we blijven tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:27
Dit modem heeft geen router en staat dus per definitie altijd in Bridge modus.

Oeps, niet correct. Hij heeft wel een router. Sommige modems zijn alleen in bridge modus te zetten via de helpdesk.

[ Voor 44% gewijzigd door henk_dh op 17-05-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
henk_dh schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:01:
Dit modem heeft geen router en staat dus per definitie altijd in Bridge modus.

Oeps, niet correct. Hij heeft wel een router. Sommige modems zijn alleen in bridge modus te zetten via de helpdesk.
deze heeft wel degelijk router functie, heeft enkel geen Wifi (edit kwam na de quote pas zichtbaar)

voor zover ik weet kun je in Oud UPC gebied zelf de modem in bridge modus zetten met je geen DS-lite verbinding hebt, heb je dit wel dan dien je eerst via de klanten service de DS-lite om te zetten naar IPv4 only. daarna is bridge modus beschikbaar..
In Oud Ziggo gebied kan je enkel via de klantenservice de modem in bridge modus krijgen.

Ik heb de UBEE gehad, prima ding hoor. zeker als je gaat werken met tunnels van Hurricane Electric (de connectbox veroorzaakt problemen ermee)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Pagina: 1