Issue KODI op Raspberry PI 4 en MariaDB5 Synology

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 07:15
Mijn vraag
Ik gebruik al een week lang Raspberry PI 4 met KODI 18.9. De Raspberry is verbonden met een Synology waarop mijn films en series staan. Deze kan hij benaderen d.m.v. NFS. Alle content haalt hij op van de The Movie Database site en daarmee maakt hij een mooie library.

Ook heb ik op mijn pc en laptop KODI 18.9 geïnstalleerd.

Vervolgens ben ik begonnen met mijn nieuwe project. Het centraliseren van mijn library. Hiervoor gebruik ik MariaDB5 dat met KODI op poort 3306 communiceert. Dit stel je in samen met IPadres, gebruikersnaam en wachtwoord in een XML-file genaamd advancedsettings.xml. Daarnaast gebruik je sources.xml om aan te geven waar de bronnen staan (films, series).

Eerst gebruikte ik mijn pc als test en deze maakte zonder moeite een database aan in MariaDB5. Er staat een database genaamd MyVideos116. Vervolgens heb ik de twee XML-bestanden op mijn laptop gezet op voor KODI de juiste folder en ook deze krijgt dezelfde content binnen als mijn pc waarmee aan aangeeft verbinding te hebben met de DB op de NAS.

Als laatst deed ik dit bij KODI op de Raspberry PI 4 maar helaas kan hij de Db niet zien. Hij blijft aangeven dat de library leeg is. Ik kan wel de films en series afspelen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology
Raspberry PI 4
KODI 18.9
MariaDB5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gekeken of de versies gelijk zijn. (zijn gelijk)
Gekeken of de juiste Firewall poorten open staan. (staan open)
Gekeken of het wachtwoord + gebruikersnaam correct zijn. (zijn correct want pc en laptop werken ook)
Gekeken of ik vanaf KODI de NAS kan pingen (kan ik pingen)
Samba aan (ja)

Kunnen jullie mij hiermee helpen want ik kom er zo niet uit. Wat kan ik nog meer controleren en hoe?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 07:15
Is opgelost. Hij wilde een netwerkconnectie maken voordat hij überhaupt is opgestart. Ik heb de optie

'Wait for network' aangezet en op 10 sec gezet.