Opzoek naar een goedkope VoIP-provider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Maessen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-12-2022
Beste Tweakeraars (haha),

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede VoIP-provider om mijn telefonie onder te brengen. Ik heb een startup onderneming en wil telefonisch goed bereikbaar zijn. Ik ben zelf een echte IT-fanaat en heb wel kennis van telefooncentrales (FreePBX en 3CX). Ik zit atijd mee te lezen op dit forum, nooit meegepraat. Nu dus wel. Spannend.

Nu ben ik opzoek naar een goede provider waarbij ik een SIP-trunk en telefoonnummer kan bestellen voor een voordelige prijs. Ik bel met name binnen Nederland, dus de beltarieven moeten ook zeer interessant zijn. Het liefste prepaid, zodat ik zelf kan beslissen met hoeveel en wanneer ik mijn saldo wil opwaarderen.

In een oude thread zag ik al wat antwoorden, maar die was redelijk oud. Ik wil een partij welke dus voordelige beltarieven heeft, mij een SIP-trunk met 085 nummer kan leveren en waarbij de ondersteuning super goed is. Het liefst een partij vol VoIP-geeks welke dezelfde kennis als ik delen betreft FreePBX.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden. Hopelijk kan ik er iets mee ;)

Alvast super bedankt!

Groetjes,
Tom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 13:30
Ik denk dat je moet uitzoeken waar je het meest naar op zoek bent, goede ondersteuning of voordelige tarieven. Die combinatie is namelijk lastig te vinden.

Wat mij betreft is Cheapconnect in ieder geval een aanrader, in ieder geval als het gaat om lage vaste lasten. De beltarieven zijn ook niet slecht maar er is wel goedkoper te vinden. Zo gebruik ik zelf cm.com voor uitgaande telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porsche924turbo
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07-11-2022
Zoals @BAJansen al aangaf is de combinatie tussen goede ondersteuning en voordelige tarieven vaak lastig te vinden. Er zijn héél veel partijen tegenwoordig.

Cheapconnect kan een goede partij zijn, maar doet termin aan ondersteuning (eigen ervaring). Ik heb nog altijd een trunk daar als fallback, maar mijn monitoring gaf aan dat deze er gisteravond toevallig uitlagen ;). Kan onderhoud zijn geweest, maar ik denk storing. Niet chill voor telefonie, in ieder geval.

*knip*. Spam.

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 17-05-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:21
Ik gebruik zelf tegenwoordig PBXComplete :) is wel duurder dan Cheapconnect, maar ondersteuning is erg goed en denken met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb eerder Cheapconnect geprobeerd, maar de kwaliteit daarvan was erg laag, de kosten hoog, en daar ben ik dus heel snel vanaf gestapt.
Ik gebruik nu een SIP-trunk van basicvoice.nl (geleverd door WinCOM), en daar ben ik erg tevreden mee. Kost me zo'n 5 euro per maand (2,50 voor de trunk, 2,50 per telefoonnummer). Ze leveren ook gewoon 085 nummers. Beltarieven zijn heel schappelijk, ik kom een stuk goedkoper uit dan als ik met mijn KPN-nummer bel.

Ik gebruik wel een Yealink T41P voor bellen waarvan de kwaliteit een stuk hoger ligt dan de meeste SIP-apps die ik heb geprobeerd (ook van mijn gewone KPN-lijn).