Ik update zo ongeveel elke week wel mijn KDE installatie vanaf CVS, en ik moet zeggen dat ik heel blij ben ermee.
Ik draai het op 2 bakken, een T-Bird 1333MHz (256MB DDR) en een Mobile PII 366MHz (224MB SDRAM). Op die T-Bird draait 't echt als een zonnetje, maar op die 366 is 't gewoon pijnlijk traag.
Op me T-Bird heb ik al een geintje van die linker geprobleerd waarover al eerder is gesproken in deze topic, en het opstarten is nu wel wat beter denk ik, maar echt merken doe ik 't niet. Je hoeft ook niet te denken dat hierdoor de overall performance van KDE omhoog zal gaan, wat dat is helaas niet het geval.
Ik heb zelf geen idee waarom KDE zo super traag moet zijn. Als ik het vergelijk met win98 of win2k met snelheid van de grafische shell, dan wint windows het makkelijk. Als ik een terminal verplaats op me desktop, en hij schuift over een Konqueror, dan zie ik eerst een soort van echo effect over me konqueror heen, en na een aantal n'th seconds zie ik 't weer hertekend worden. In windows is dit ook, maar in VEEL mindere mate. Daar wordt 't beeld veel sneller ververst als het ware. Dit zal wel komen door de manier waarop windows en KDE (of X11 eerder) in elkaar zitten.
Jammer vind ik 't wel.
Ik ben zelf een vrij ervaren linux gebruiker. Ik gebruik al sinds 2,5 jaar LFS (Linux From Scratch), vanaf versie 1.3, en toch vind ik dat ik in KDE veel productiever te werk kan gaan. Ik kan makkelijk schakelen tussen programma's, en ik zie altijd wat er draait op me desktop danzij de taakbalk. Ut ziet er te windows-achtig uit? Nou ja, daar is niets mis mee. De UI is goed door bedacht. Ik zou 't niet erg vinden als ze MacOS X look (en dan bedoel ik niet alleen stomme theme's), maar ja, dat zie ik ook niet bepaald gebeuren. Zou leuk als GNOME daar voor koos
Maar goed, KDE 2.2 is een top product, als je een snelle bak heb, en anders een iets minder top product