Thule fietsendrager dol gedraaid

Pagina: 1
Acties:
  • 5.300 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pealha
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-05 09:47
Hallo mede Tweakers,

Vandaag wou ik de fietsendrager van de auto demonteren.
Echter zat de hendel vast waarmee ik de moer los draai van de trekhaak.
Een keer tegenaan geschopt waarna de hendel wel bewoog maar de moer niet meer. Hij is nu helaas kapot.
Heeft iemand een idee hoe de fietsendrager van de auto te krijgen? En of dit te repareren is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2fi9FYBnFvhSM_-lH3lPZThKts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CkhIkbBX4s3JBlKZYlo3ggB3.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt voor reactie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-05 11:51
Waterpomptang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:13
Dat plastic stuk eraf slopen en kijken of er een gewone 6 kant/waterpomptang op past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pealha
Update, het plastic is eraf en er past een sleutel 14 op. Echter draait ook de sleutel kapot bij het proberen open te draaien. Mechanisme ingespoten met wd40 zonder resultaat. Ik zat zelf te denken de bout af te slijpen en dan door te boren. Mocht iemand een beter idee hebben dan hoor ik het graag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6s6ajiHIf3UD_VIhgH3HVFT6wA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5NZ0Q78ySGsgfBgRri8QewLz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:12
Griptang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:17
griptang is een goeie, wat je ook kan proberen is een oude sleutel 13 erop te rammen.

Maar, hoe kan dat ding zo machtig vast zitten als je het met een kunststof dop vastdraait :?
(ow wacht, met die hendel trek je de boel zeker goed vast.)

(Draai je wel de goeie kant op :? :X Als je het met de hand vastzet zou het met een steeksleutel wel losgegaan zijn ? )

Wat ook nog wel kan helpen is eerst aan de kopse kant met een hamer een klap erop geven, even laten schrikken :Y

(waar woon je? Volgens mij moet dat wel te fiksen zijn )

[ Voor 27% gewijzigd door ybos op 23-05-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Precies dat. Of een goeie sleutel erop en dan een stukje pijp om de arm te verlengen. Met een wat dikkere pijp kan je ook twee sleutels naast elkaar zetten, daar een stukje pijp overheen schuiven en dan flink wat kracht uitoefenen.

Wel goed opletten inderdaad dat je de goeie kant uit draait. En voor de volgende keer: Vast = vast. Vaster dan vast en je zit weer in de problemen.

[ Voor 17% gewijzigd door AtleX op 23-05-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03
Denk dat de drager lang erop gezeten heeft? Waarschijnlijk vastgeroest....
Imal kopen, kruipolie, klem eerst even warm stoken, imal erop, uurtje laten intrekken en nog eens stoken. Dan moet het wel los gaan.
WD-40 is geen kruipolie, werkt wel een beetje maar niet zoals imal

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon 73 op 23-05-2021 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pealha
Updaten aan iedereen die geholpen heeft.
De fietsendrager zit nog vast en we hebben besloten deze permanent vast te laten zitten.

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:25
Haha, dat is een interessante oplossing, gewoon je fietsendrager overal mee naartoe nemen. Zonder gekheid, zelfde probleem gehad met precies hetzelfde Thule systeem. Je vraagt je af hoe je met plastic het zo vast kunt draaien, maar die hendel klikt vast en daarmee heb je wel een leuke hefboom. Oplossing hier is de griptang en het hele plastic gedeelte eraf gehaald, zoals je nu ook hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Master Milo zegt altijd als een bout vast zit brander erop zetten als WD40 niet helpt. En als je een sleutel dol weet te draaien dan is het geen kwaliteit.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 22:21
Je kunt met een flex je trekhaak eraf flexen. Misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou er een goeie moordenaar op zetten. dan krijg je hen echt wel los

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob.
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-01-2024
Zelfde probleem hier. Topic is al oud maar ik kwam m toch tegen in mn zoektocht naar hulp en de fietsendrager laten zitten vind ik geen optie. Daarom deze late update. Ff ruimte gemaakt door de twee losse delen te scheiden. Daarna opgelost met griptang (groter dan bij de bouwmarkt wordt verkocht) en verlengde sleutel 14 tegelijkertijd. Kost ff wat kracht en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:28
Als de fietsendrager over de kogel zit kan deze ook niet blijven zitten aangezien de kogeldiameter een APK controle punt is.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
Vogels60 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:40:
Als de fietsendrager over de kogel zit kan deze ook niet blijven zitten aangezien de kogeldiameter een APK controle punt is.
Mocht TS 'm inderdaad hebben laten zitten, dan heeft 'ie dat in de afgelopen 2,5 jaar zelf mogen ondervinden tijdens een APK :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Holy kick Batman! Bedankt voor de toevoeging, maar deze gaat nu terug naar bed :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.