Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is deze pc geschikt om te gamen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gamer2009
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 19:31
Mijn zoon heeft een PS4 en wil nu overstappen naar een game pc. Hij speelt voornamelijk Fortnite en Rocket League. Op facebook zag hij een advertentie van een pc. Misschien zijn hier mensen die ons kunnen vertellen of deze pc geschikt zou kunnen zijn? Hieronder staan de gegevens die vermeld worden in de advertentie. Alvast hartelijk dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LhQGQyqC_l7IFrSMvD7yIDf_x4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J70FTzk7unVEmV3luIkqEWr6.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03
Intel i7 zegt niks, je hebt nog meer cijfers nodig om te weten welke het is. Met alleen 'Intel i7' kan het een processor van 10 jaar oud, of eentje van 2 jaar oud zijn*.

8GB geheugen is verder ook heel weinig. De videokaart is wel aardig, maar ik gok dat het verder niet echt de moeite waard is. Om wat voor bedrag gaat het?

* Jaja, ik weet dat je aan de hand van het moederbord kan opzoeken welke processors erin zouden kunnen, maar het is handiger als we gewoon weten welke i7 er bedoeld wordt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 16-05-2021 20:53 ]

The devil is in the details.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

x58 komt uit 2008 volgens mij.
Is dus al oud. Die i7 dus ook.

8GB is niet veel. En extra er bij plaatsen kan wel. Maar is lastig want volgens mij is dat DDR3.

SSD van 120GB is op zich prima voor Windows.

Belangrijker is idd voor welk bedrag staat dit te koop.
En wat is je budget.

Houdt ook rekening dat GPU's nu erg aan de prijzige kant zijn. Nieuw en tweedehands.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 10:12

Bene

list incomprehension

De videokaart is niet zo oud, die kan er nog wel even tegenaan en is prima om Fortnite & Rocket League mee te spelen. En die i7 zal vergelijkbaar zijn met een recente budget CPU. Maar zo'n oud moederbord, je neemt een behoorlijk risico op lekkende condensatoren en soldeerbreuken. En een vervangend board is dan lastig te vinden. Ik denk dat als hier minder dan 300 euro voor wordt gevraagd dat je een goede koop hebt, als het meer is moet je je nog even afvragen of je die gok wel wilt nemen.

• Gamer2009
Bedankt voor de snelle reacties! Klinkt niet heel erg positief. Ze vragen er 250 euro voor en hij zou 1,5 jaar oud zijn...

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:24
1050 Ti met 8GB vram? Zal 4GB zijn.
€150 voor de videokaart en de rest zou je er gratis bij moeten krijgen zo oud dat het is.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:24
Dat is een ASUS Sabertooth X58 met een LGA 1366 socket, voor eerste generatie Intel Core CPU's. Dat zijn quad cores - qua performance zijn die vergelijkbaar met de huidige entry level CPU's zoals Pentium Gold's. De videokaart is aardig - die is nog wel 150 euro waard tweedehands

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03
Gamer2009 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:11:
Bedankt voor de snelle reacties! Klinkt niet heel erg positief. Ze vragen er 250 euro voor en hij zou 1,5 jaar oud zijn...
Misschien dat de verkoper 'm 1,5 jaar geleden gekocht heeft, dat zou kunnen. Maar het moederbord is in 2010 uitgekomen, en is dus waarschijnlijk 10-11 jaar oud. En dus de processor waarschijnlijk ook :P

€250 valt me mee, zeker als vraagprijs. Het is alleen geen denderend systeem, maar de videokaart is al meer dan de helft van dat bedrag waard, dus op zich geen hele foute deal.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 16-05-2021 21:16 ]

The devil is in the details.

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 16:14
Gamer2009 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:11:
1,5 jaar oud lijkt me idd onwaarschijnlijk, tenzij het refurbished is oid.... die processor en moederboard zijn veel ouder.
Als ze eerlijk zouden zeggen dat het een oud beesie is, die nog even mee kan vind ik een ander verhaal dan dat ze zeggen datie 1,5 jaar oud is.

Hebben ze de aankoopbon nog?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten. Je kunt je topicstart eenvoudig wijzigen door rechtsboven je post op "Wijzig" te klikken.

Succes!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ja, als ze al liegen over de leeftijd van de PC... Trouwens welke voeding zit er in die PC? Dat staat er niet bij, maar dat is wel heel belangrijk. Een slechte voeding, kan de PC slopen. Overigens zou ik toch minstens iets van een aankoopbon willen hebben. Ik ga iemand op Facebook nou niet op z'n blauwe ogen geloven. En hoe zit het met Windows 10? Is deze geactiveerd en zo ja hoe? Met een grijze (volumelicentie) of met een officiële key?

Overigens veel te veel geld voor z'n oud hok. Voor 200 euro koop je een optiplex met 4th gen i5. Moet je wel alles op laagste settings spelen, maar scheelt je wel zo 100 euro en je weet ook dat je goed spul koopt, als je het refurbished koopt.

• Gamer2009
Bedankt iedereen voor de reacties!! We gaan op zoek naar een andere hoor! Topic mag sluiten (ik weet niet hoe dat moet..😬🙈)
Pagina: 1