Uitbreiding speakers woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 18:16
Ik ben op zoek naar het verbeteren van m'n geluidsinstallatie om bij TV kijken een wat meer surround effect te krijgen.

Versterker: Pioneer VSX 933 7.2
Speakers: 2 Infinity zuilen links/rechts voor en een Infinity center speaker (gebruik ik nooit)

Vroeger had ik ook nog 2 Infinity achter speakers, maar nadat de kamer anders is ingedeeld heb ik deze weggedaan. Er is ook te weinig plek voor wat groter formaat achter speakers.

Ik zou het liefst een paar achter speakers erbij hebben in het formaat melkpak (https://www.marktplaats.n...kers.html?previousPage=lr

Misschien als toevoeging nog een soundbar en/of een subwoofer.

Budget is beperkt.

Kan ik van die bose melkpakken direct op m'n versterker aansluiten ? of moet ik dan een combi hebben met een subwoofer erbij ? Of zijn er andere/betere alternatieven dan de bose melkpakken ?

Ik ben niet erg thuis in HiFi, dus wellicht stel ik wat domme vragen of ben ik niet volledig in mijn vraagstelling. Excuus daarvoor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:08
Ik zou een paar kleine speakers kopen - en niet gaan prutsen met speakers die bedoeld zijn om in een set te werken. Bv. Polk Audio S10 (Google ze even, er zijn diverse leveranciers met voorraad, +/- 150 euro voor een paar)

Een soundbar is zinloos als je een receiver hebt, die zijn juist bedoeld voor mensen die geen receiver en 5.1 speaker opstelling willen. Dus of de Pioneer en de Infinity's eruit, en een soundbar erin, of een paar kleine surrounds :)

Mis je diepe bas bij alle explosies in je actiefilms? Dan is een subwoofer een idee.

[ Voor 52% gewijzigd door martyw op 16-05-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Piet400 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:43:
Ik ben op zoek naar het verbeteren van m'n geluidsinstallatie om bij TV kijken een wat meer surround effect te krijgen.

Speakers: 2 Infinity zuilen links/rechts voor en een Infinity center speaker (gebruik ik nooit)

Misschien als toevoeging nog een soundbar en/of een subwoofer.

Kan ik van die bose melkpakken direct op m'n versterker aansluiten ?
of zijn er andere/betere alternatieven dan de bose melkpakken ?
Waarom gebruik je de center nooit? Juist voor tv en films zorgt die speaker voor een duidelijke weergave van spraak. Nooit iets van bose kopen. Veel te duur voor wat je krijgt en vaak hebben die speakers ook nog eens specifieke bose aansluitingen waardoor die speakers alleen op bose apparatuur aangesloten kan worden.

Je kunt prima kleine speakers gebruiken als speakers achter, voor de surroundeffecten. Jamo S801, Dali spektor 1, Dali Fazon Mikro, of q acoustics 3010i zijn mooie kleine speakers. Kosten om en nabij de € 170-200 voor een paar. Dan heb je met je 3 speakers die je al hebt een prima 5.1 systeem.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 18:16
Bedankt voor de info, ik ga zeker de genoemde speaker setjes bekijken en zal de Bose en soundbar oplossingen links laten liggen.

De centerspeaker gebruik ik nooit omdat de radio eigenlijk altijd op 2.0 staat en als ik omschakel naar TV dan blijft die zo staan. Door alle verschillende modussen ben je vaak aan het schakelen naar de juiste en als de dan weer omschakelt naar de radio staat hij weer verkeerd. (wellicht een beetje raar verhaal, maar in een gezin moet het zonder fratsen gewoon altijd werken anders krijg ik weer commentaar :).

Als ik achterspeakers heb, dan ga ik ervoor zorgen dat alles optimaal is ingeregeld. want de toegevoegde waarde van die achterspeakers zie ik wel.