Refurbished of nieuw?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateX500
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-04-2022
Hallo!

Ik ben van plan om eind dit jaar een game pc te kopen. Mijn budget ligt rond de 500 euro. Wat is het beste om te doen, een nieuwe pc of een refurbished? ( ik ga voor eem pre built pc)

Beste antwoord (via UltimateX500 op 17-05-2021 13:59)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 20:44
Ik zou 2e hands kijken en dan hier op V&A van iemand die goede reviews krijgt.
Winkels betaal je sowieso meer voor.

Normaal zou ik zeggen ook op dit budget, losse onderdelen en zelf bouwen of samen met iemand, maar door de huidige grafische kaart prijzen lijkt me dat niet handig.

Daarnaast, wat is precies je doel met de pc, welke spelen? Welke resolutie? Alleen de pc, of ook randapparatuur zoals een beeldscherm?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 20:44
Ik zou 2e hands kijken en dan hier op V&A van iemand die goede reviews krijgt.
Winkels betaal je sowieso meer voor.

Normaal zou ik zeggen ook op dit budget, losse onderdelen en zelf bouwen of samen met iemand, maar door de huidige grafische kaart prijzen lijkt me dat niet handig.

Daarnaast, wat is precies je doel met de pc, welke spelen? Welke resolutie? Alleen de pc, of ook randapparatuur zoals een beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
met de huidige ontwikkelingen op prijsgebied (3d kaarten die extreem duur zijn) zou een current-gen console waarschijnlijk de enige optie zijn om nieuwe spellen te kunnen spelen voor dat budget.

anders eens met @Arunia , kijk hier op V&A en koop van iemand die 1. al langer lid is, 2. actief is volgens z'n profiel en 3. bij voorkeur al een of meerdere reviews (4-5 sterren) heeft gehad, en 4. ga het zelf ophalen en zie het apparaat werkend!

*voor mij is het voordeel van een webshop de wettelijke garantie van 2 jaar; daar ga je met een refurbished sowieso onder zitten (3-6 maanden?), dan verdwijnt het voordeel wel heel snel ten opzichte van de meerprijs.

[ Voor 19% gewijzigd door dyrc op 16-05-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:32
Als je iets nieuws wilt kom je op een PC met op de CPU geintegreerde graphics, zoals bv. de Lenovo IdeaCentre 3 07ADA05 (90MV00ASMH). Tweedehands kun je iets beters krijgen voor gaming, bijvoorbeeld deze RGB Game PC 9350k, GTX1060, 275 GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateX500
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-04-2022
De games waar het voor gebruikt gaat worden zijn: Minecraft, Roblox en Hogwarts Legacy zodra het uitkomt. De resolutie het liefst 1080p. En er moet ook nog een monitor komen.