Vodafone GIGACUBE Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larissa0523
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-10-2021
Beste lezers,

Ik ga verhuizen naar Duitsland, net 100 meter van de Nederlandse grens. Daar is geen internet aansluiting geen glasvezel of vaste kabel. Nu heb ik een GIGACUBE gezien van Vodafone Duitsland, heeft iemand hier ervaring mee? De bedoeling is dat we dit gaan gebruiken voor films streamen en gamen. Is dit mogelijk met dit apparaat of heeft iemand misschien nog andere opties?

Met vriendelijke groet,

Larissa

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 12:28
Lijkt mij wel dat dit kan zeker met een 5G versie, het ding schijnt 500Mbit te kunnen.
Ik zie alleen wel een uitdaging in de databundel. 500GB lijkt veel maar stook je er met streamen en games zo doorheen.

Voorbeeldje: Mijn vrouw en ik gebruiken gemiddeld ongeveer 25GB per dag. Dan kom je de maand niet uit met 500GB :P

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 16-05-2021 20:15 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

100m van de NL grens? Is aan NL-zijde wel een fatsoenlijke breedbandverbinding te regelen? Evt zou je de eerste buur in NL kunnen vragen of je op hun adres een aansluiting neemt, en dan met een WiFi straalverbinding daarmee koppelen. Als je een beetje line-of-sight hebt (dit klinkt als buitengebied) kun je met gemak meerdere honderden Mbps erover halen, en dat zonder datalimieten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larissa0523
Inderdaad 500 gb per maand lijkt mij ook een uitdaging dus ik denk dat ik dat niet doe. Een aansluiting bij de Nederlandse buren heeft niet mijn voorkeur wil graag onafhankelijk zijn daarvan. Nu heb ik wel een onbeperkt abonnement bij Vodafone NL gezien ontvangst bij ons huis op het Nederlandse netwerk is wel goed. Weten jullie toevallig of het een optie is om dit met een soort van Mifi router op te zetten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:09
Larissa0523 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:29:
Inderdaad 500 gb per maand lijkt mij ook een uitdaging dus ik denk dat ik dat niet doe. Een aansluiting bij de Nederlandse buren heeft niet mijn voorkeur wil graag onafhankelijk zijn daarvan. Nu heb ik wel een onbeperkt abonnement bij Vodafone NL gezien ontvangst bij ons huis op het Nederlandse netwerk is wel goed. Weten jullie toevallig of het een optie is om dit met een soort van Mifi router op te zetten is?
Of je moet zoiets willen aanschaffen, dat leveren ze bij T-mobile 4G thuis ook:

https://www.capestone.nl/...-B2368-4G-Outdoor-Router/

Kost wel wat :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
spacex schotel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Larissa0523 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:29:
Technisch kan het, maar juridisch verwacht ik gedonder.

Om een NL abonnement te hebben dien je in NL te wonen. De Vodafone FUP stelt dat ze daar bewijs om kunnen vragen.

Sowieso zit je ws achter CGNAT wat een veel hinderlijkere afhankelijkheid is dan de buren eens per jaar een goed fles wijn geven.

Ik zou mocht je dit willen zeker niet een flut MIFI gebruiken maar gewoon een volwaardige 4G/5G router. Heb zelf goede ervaringen met de Huawei B525, maar die is al wat verouderd (geen WiFi-6, geen 5G support), er zijn vast nieuwe modellen die het beter kunnen,

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 12:28
Starlink kan ook een goede optie zijn inderdaad. De aanschaf is éénmalig 600 euro dacht ik en daarna 99,- per maand. Punt is alleen de beschikbaarheid momenteel maar dat kan @Larissa0523 hier checken.

https://www.starlink.com/

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larissa0523
@jelmerc @HKLM_ inderdaad een goeie optie, helaas bij ons nog niet beschikbaar.

@Polyphemus Dit heb ik ook gezien moet je alleen een thuisadres hebben met een abonnement van T-Mobile dit hebben wij niet en dit leveren ze ook niet in Duitsland wat ik heb begrepen.

@dion_b Als we dit op een Nederlands adres (bij mijn ouders) hebben staan en dit gebruiken in Duitsland zou je dan ook problemen kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:09
Larissa0523 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:42:

@Polyphemus Dit heb ik ook gezien moet je alleen een thuisadres hebben met een abonnement van T-Mobile dit hebben wij niet en dit leveren ze ook niet in Duitsland wat ik heb begrepen.

@dion_b Als we dit op een Nederlands adres (bij mijn ouders) hebben staan en dit gebruiken in Duitsland zou je dan ook problemen kunnen krijgen?
Maar je kan die Huawei ook los kopen (zonder T-Mobile), heb je meteen een buitenantenne, en dan stop je je Vodafone datasim erin :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Larissa0523 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:42:

Als je via NL mast verbindt vermoed ik van niet, maar als dat een keer verandert (bijv als VF DE een nieuwe plaatst, of de NL mast tijdelijk uitvalt) zou je een probleem kunnen krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1