• aaydemir
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10 13:03
Hallo,

Ik heb nog een oud gaming pc. Onderdelen zijn : CGAX-58524FDP, Phenom II X4 955, Rush Power SHA-R600M, Three Hundred, IHOS104, 870A-G54, WD15EARS, 4 GB DDR3-1333 Kit)

Kan ik de gaming videokaart nog gebruiken op een itx kast van 6 jaar oud? Of een van de andere onderdelen?

En bedankt Ruud.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

geef even alle specs op.

in de basis kan je alleen je GPU overnemen
Het blijft echter wel een oud beestje.

Ram is DDR3 en dat is nu DDR4 dus dat gaat niet passen.
Zelfde voor je CPU.

Je HDD zou je mee kunnen nemen. Geen idee hoe groot hij is.
Maar dat is een oude HDD. En beter is een SSD. Die zijn niet zo duur mee.
En voor een paar tientjes heb je een nieuwe HDD die waarschijnlijk ook een stuk meer capaciteit heeft.

belangrijkste is, wat verwacht je te doen met de gaming videokaart?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• aaydemir
Hoi,.

Ik heb een pricewatch: MSI A68HI

En processor met ingebouwde gpu.

Zou het upgrade zijn?

• aaydemir

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:36
HD 5850 is een stuk sneller dan de igpu van een A6-7400K.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11 22:50
I'm confused.. Wat wil je nu eigenlijk precies doen?

Het lijkt erop dat je een PC van 10 jaar oud hebt met een Phenom X4 955 en een MSI 870A-G54 moederbord?
Met daarin een Radeon HD5850 van eveneens 10 jaar oud?

En onderdelen daarvan (de "gaming" videokaart) wil je overzetten naar een 6 jaar oud ITX systeem met de MSI A68HI met de AMD A6-7400K cpu erin...

Dat lijkt me een slecht idee.

Die oude Phenom X4 955 CPU is aanzienlijk sneller dan die AMD A6 APU in dat nieuwere systeem.

Als je er mee wilt gaan gamen verwacht ik niet dat je er enorm op vooruit gaat in dat geval..

[ Voor 7% gewijzigd door BrainCrash op 16-05-2021 17:25 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• aaydemir
Sorry je hebt gelijk.

Pc met phenom processor heeft waarschijnlijk moederbord problemen. Heb nieuw Windows geïnstalleerd, nieuwe drivers. Maar loop constant vast. Heb ook een paar opgezwollen condensators gezien. Dacht ipv weggooien kan ik misschien nog een onderdeel gebruiken voor de wel goed werkende itx. Dat eigenlijk ook best oud is. Cpu kan ik niet overzetten. Dacht misschien de gpu.

Hoop dat ik nu iets duidelijker ben

• aaydemir
Wat is wijsheid? Wil voorlopig niks investeren.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat let je de boel gewoon over te zetten? Blijkbaar loopt dat ene systeem constant vast, dus kan je er niet lekker mee werken. Overzetten naar dat andere systeem is gratis, dus dan heb je daarna weer een werkend systeem :).

Is het een powerhouse? Nee. Kan je er de nieuwste games mee spelen? Nee. Kan je er mee uit de voeten zonder vastlopers? Ja.

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 16-05-2021 18:17 ]

Pagina: 1