Ik wil mijn huidige desktop opslag betrouwbaarder maken. Het is nu een 1 TB SSD (OS, games) en een 3 TB HDD (vooral fotos). Ik heb een backup buitenshuis, maar heb genoeg kapotte HDDs in mijn leven meegemaakt. Het zou me toch veel tijd kosten om alles terug te zetten, dus ik wil (naast de backup) ook mijn opslag betrouwbaarder maken.
Het systeem is gewoon voor thuisgebruik. Ik denk dat ik al mijn data het liefst in mijn desktop hou en niet op een losse NAS, ik heb het gevoel dat dat altijd trager is en meer onderhoud kost. Mijn huidge backup (backblaze, cloudbased) ondersteunt ook geen netwerkschijven.
Ik zoek een?
Ik zie de volgende opties:
Tja, alles opties hierboven zijn betaalbaar voor mij
maar als het onnodig is betaal ik het liever niet.
Slaat dit ergens op of ben ik compleet de verkeerder kant op aan het denken?
Het systeem is gewoon voor thuisgebruik. Ik denk dat ik al mijn data het liefst in mijn desktop hou en niet op een losse NAS, ik heb het gevoel dat dat altijd trager is en meer onderhoud kost. Mijn huidge backup (backblaze, cloudbased) ondersteunt ook geen netwerkschijven.
Ik zoek een?
Ik zie de volgende opties:
- HDD erbij, RAID opstelling; kosten ~100 euro (1 extra HDD) of 200 euro (2 extra HDDs)
- HDD deels ook vervangen door SSD, bijvoorbeeld 1x 2TB (~250 euro)
- HDD vervangen door meerdere SSDs in RAIS, bijvoorbeeld 2x 2TB (~500 euro) of 4x 1 TB (~400 euro)
Tja, alles opties hierboven zijn betaalbaar voor mij
Slaat dit ergens op of ben ik compleet de verkeerder kant op aan het denken?
[ Voor 7% gewijzigd door fce773febc139c7 op 16-05-2021 17:11 . Reden: iets duidelijker proberen te maken ]