Gratis belminuten bij abonnement, wat een illusie

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 09:20
Je hoort het heel vaak dat je bij een abonnement een aantal minuten gratis krijgt, iedereen rent blij rond en verkondigt dat abonnement goedkoper is dan prepay.

Het lijkt me juist dat als je je abbo betaalt je ongeveer net zo veel belminuten "gratis" terugkrijgt als je hebt betaald voor je abonnement, je hebt er dus al voor betaald, niks gratis. En in tegenstelling tot prepay minuten die een jaar(straks 1/2 jaar) geldig blijven kun je de abbo minuten na 2 maanden weggooien(je neemt ze maar 1 maand mee).

Wanneer houden ze eens op met dit bedrog en komen ze met ECHT gratis belminuten, die belminuten die ik "gratis" krijg heb ik al betaald met mijn abbo(45 gulden abbo, 180 min. gratis. minuut a 25 cent ---> 180 minuten kosten je 45, krijg je dus gratis, NOT je hebt ze met je abbo betaald)

als ze aankomen met 20 gulden abbo, 180 min. gratis(100 min. echt gratis dus) dan vind ik het terecht, tot die tijd blijf ik het bedrog vinden.

Verwijderd

Tot voor kort had je ook abo's via internet (cashdeals) waar je geen abo-kosten hoefde te betalen en een (klein aantal) gratis belminuten per maand kreeg...

Dát is pas gratis :9
Maar binnenkort is dat sowieso verleden tijd :(

[edit] ik vind jouw situatie trouwens niet echt bedrog, maar meer een marketing truc
ik zie het probleem niet echt eigenlijk....je kan toch zelf uitrekenen hoeveel het kost :?

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

* MrE vind het hele mobiele gebeuren zowiezo (vrouwelijk geslachtsdeel)met peren. MrE zit dan ook te wachten op een systeem waarbij je van te voren een kaart koopt die pas op is als je de minuten hebt gebeld waarvoor je hebt betaald, EN kan internetten (want daar heb je nu een abbonement voor nodig :( )

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Blijft nog steeds een feit dat een abbo met gratis belminuten van de betaalwaarde van het abbo nog steeds makkelijker is dan een vaste telefoonaansluiting thuis van 30piek waar je belkosten over betaald.

Zeg nou eerlijk, het is nog steeds goedkoper om van mobiel naar mobiel te bellen dan van vast naar mobiel, je kan je telefoon altijd bij je hebben (erg handig als je weinig thuis bent).

Ik heb bijvoorbeeld een abbo van 50piek en krijg 50piek bellen erbij.
Meestal krijg ik een telefoonrekening waarop ik tussen de 40 a 50 piek gebeld heb, ik ben zeer weinig thuis en wil niet het risico lopen dat ik in de middle of nowhere ineens zonder telefoon zit omdat mijn beltegoed op is, en ik wil af en toe eens zonder problemen naar het buitenland kunnen.

Aan de ene kant is het idd gemeen reclame maken, aan de andere kant lach ik me het apenlazerus door al die mensen die denken dat ze goedkoper uitzijn omdat een prepay geen vaste kosten heeft, maar in de tussentijd wel voor een dikke 150piek per maand aan prepay kaarten kopen.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Goldme
Op vrijdag 17 augustus 2001 00:27 schreef JiveDAF het volgende:
Blijft nog steeds een feit dat een abbo met gratis belminuten van de betaalwaarde van het abbo nog steeds makkelijker is dan een vaste telefoonaansluiting thuis van 30piek waar je belkosten over betaald.

Zeg nou eerlijk, het is nog steeds goedkoper om van mobiel naar mobiel te bellen dan van vast naar mobiel, je kan je telefoon altijd bij je hebben (erg handig als je weinig thuis bent).

Ik heb bijvoorbeeld een abbo van 50piek en krijg 50piek bellen erbij.
Meestal krijg ik een telefoonrekening waarop ik tussen de 40 a 50 piek gebeld heb, ik ben zeer weinig thuis en wil niet het risico lopen dat ik in de middle of nowhere ineens zonder telefoon zit omdat mijn beltegoed op is, en ik wil af en toe eens zonder problemen naar het buitenland kunnen.

Aan de ene kant is het idd gemeen reclame maken, aan de andere kant lach ik me het apenlazerus door al die mensen die denken dat ze goedkoper uitzijn omdat een prepay geen vaste kosten heeft, maar in de tussentijd wel voor een dikke 150piek per maand aan prepay kaarten kopen.
Maar het is wel zo dat je met prepay net zoveel geld kwijt bent voor die minuten als abbo, prepay heeft als voordeel dat je die abbo niet hoeft te betalen als je je minuten niet opmaakt, de minuten blijf je houden, bij een abbo zijn ze de volgende maand weer foetsie en je blijft maar abbo dokken ookal heb je je minuten niet opgemaakt-----> das verlies want je hebt minuten weggegooid.

Verwijderd

Toch was ik met mijn 3310 (ja, ik had er ook eentje) altijd goedkoper uit.

11 * 20 = 220 gulden (11 maanden abo kosten (1 maand was gratis)) + 249 gulden (aankoopsbedrag) is 489 gulden. Stel dat zo'n pre-pay pakketje 299 is, dan is het het verschil in het eerste jaar 190 gulden.

En ik bel in een jaar echt wel meer dan 190 gulden beltegoed op...

Dus in _mijn_ geval is het gunstiger, maar mensen die een telefoon hebben om erbij te horen en er dus niet mee bellen (alleen snaken op de 3310 dus) die kunnen beter een goedkoop prepay pakketje kopen en er nix mee doen :)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 01:18 schreef Goldme het volgende:

[..]

Maar het is wel zo dat je met prepay net zoveel geld kwijt bent voor die minuten als abbo, prepay heeft als voordeel dat je die abbo niet hoeft te betalen als je je minuten niet opmaakt, de minuten blijf je houden, bij een abbo zijn ze de volgende maand weer foetsie en je blijft maar abbo dokken ookal heb je je minuten niet opgemaakt-----> das verlies want je hebt minuten weggegooid.
Stierenstront --> De minuten die je niet opmaakt neem je gewoon mee naar de volgende maand. Zit wel een maximum aan, maar heb zo geen idee waar dat ligt. Is ook per provider verschillend. Tuurlijk betaal je verder voor de minuten, maar wanneer je vroeger een abbo had voor 50 piek, moest je daarover heen ook nog je gesprekskosten betalen. Nu kan je de 1e 180 min. "gratis" bellen. Je hebt dus eerst geen gesprekskosten tot dat je min. op zijn. Hierna ga je pas betalen. Dus in principe ben je als je binnen je gratis minuten wel goedkoper uit. Als ik vroeger met m'n abbo zonder gratis belminuten belde was ik altijd 150 tot 200 piek kwijt. Nu blijf ik bijna altijd binnen de gratis hoeveelheid en kost het me dus niet meer als 50 piek. En wat is nou 50 gulden, peanuts...

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31
Om effe offtopic te blijven ;)

Ik vind pre-paid eigenlijks maar waardeloos, je zit altijd zonder belminuten (ofzo :?) als je ze nodig hebt.
Doe mij maar abbo, lekker duidelijk waar je geld blijft, kost wel iets meer meestal (ik geloof dat ik 45 gulden p/m betaal), maarja 2 uur gratis bellen in de maand erbij en het voordeel is, service ;). Ik werd laatst gespammed door een vervelend persoon, die natuurlijk haar nummerherkenning niet uit had staan, dus 1 telefoontje naar de servicedesk (gratis) en die mensen hebben nu een officiele waarschuwing.

Verder, nog zo'n verhaal : het buitenland, met pre-paid moet je altijd maar afwachten of het in jouw "vakantiebestemming" maar werkt en of het kosteloos is enzo, met een abbo heb je daar ook geen last van, ik kan overal bellen, of ik nu in de US, China, Australie of in Spanje zit.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:41 schreef XTracer het volgende:
...

Verder, nog zo'n verhaal : het buitenland, met pre-paid moet je altijd maar afwachten of het in jouw "vakantiebestemming" maar werkt en of het kosteloos is enzo, met een abbo heb je daar ook geen last van, ik kan overal bellen, of ik nu in de US, China, Australie of in Spanje zit.
Ja, en als je dan weer thuis komt ligt er een leuke verassing bij de post: de rekening >:).

En daarom kan prepaid best ook nog wel handig zijn vind ik. :) De beschikbaarheid is nu nog niet optimaal, maar ik weet zeker dat het straks net zo gemakkelijk wordt als binnen Nederland bellen.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

De beschikbaarheid van Prepaid is prima. Zolang je het bij Libertel of KPN houdt. Bellen in het buitenland kan dan in dezelfde landen als met een abo. Het enige nadeel is dat je wel een paar centen meer betaalt. Het grote verschil zit hem in het bellen in het land zelf, want dan bel je eerst via Nederland en dus is bellen in het vakantieland vaak even duur als bellen naar Nederland.

En waarom zou je kiezen voor Telfort, Ben of Dutchtone, die zijn prepaid niet echt veel goedkoper, behalve icm een toestel misschien.

BVD MVG VDL

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 17:44 schreef AtHomer het volgende:

Ja, en als je dan weer thuis komt ligt er een leuke verassing bij de post: de rekening >:). (...)
Sommige mensen kunnen wel met geld omgaan, en gaan niet meteen als een razende Roeland Jan en alleman bellen. ("Ja, ik belde alleen maar even om te zeggen dat we goed zijn aangekomen, Waaaat ? Nee joh, 2 uur vertraging, en dan dat gedoe met de koffers. Nou we zijn wel anderhalf uur bezig geweest, en dan word je ook nog 's in zo'n aftands busje geladen wat je dan naar het hotel brengt, Kom je daar, en wat denk je ? geen warm water natuurlijk. Dus ik weer naar de receptie. Ik zeg gewoon 'niente warm water in room two nul sex'; staat dat kind me daar aan te kijken alsof ze water ziet branden. Nou, ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Maar vertel 's; hoe is het weer nou in Nederland ? hier is het toch gauw 40 graden IN DE SCHADUW ! Ze hebben hier wel een mooi zwembad hoor, en het strand is een minuutje of tien lopen. Maar ik ga nu hangen, want dat bellen hier is ook niet goedkoop heeft de hostess ons gezegd. Nou, doe de groeten aan opa & oma, Henk & Marjan en geef Rocky een knuffel van ons. Niet vergeten om ons volgende week weer op Schiphol op te halen, hè ? Ja, we landen om een uur of zes 's morgens. Moeten we midden in de nacht weer in dat busje, maar ja; da's altijd nog beter dan om 10 uur je kamer uit moeten en dan pas om 7 uur 's avonds opgehaald worden. Ons vluchtnummer is MP 704. Heb je dat opgeschreven ? Je kan op teletekst kijken of we vertraging hebben, maar dat zal wel weer. Wij hebben altijd pech met dat soort dingen. Maar ik moet nu echt gaan hangen hoor. Daag, doei, ik zal aan je denken als ik met een 'servessa' bij het zwembad zit. Nou, tot vrijdag dan !")
Prepaid is uitgevonden voor kneuzen die denken dat de bomen tot in de hemel groeien en zichzelf (als ze de kans daartoe krijgen) tot diep in de rode cijfers cijfers bellen.

• AtHomer
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 19:28 schreef treinhomo het volgende:

[..]

...

Prepaid is uitgevonden voor kneuzen die denken dat de bomen tot in de hemel groeien en zichzelf (als ze de kans daartoe krijgen) tot diep in de rode cijfers cijfers bellen.
(Leuk verhaal, zelf verzonnen of meegemaakt :? :P )

Prepaid is er juist voor mensen die de kosten in de hand willen houden. Vaak zijn dit ook mensen die niet erg veel bellen en zo goedkoper uit zijn.

Ik denk dat het voor mensen met een abonnement veel gemakkelijker is om zich in de rode cijfers te bellen, aangezien er geen ingestelde limiet is en de meesten zich pas achteraf realiseren hoeveel ze hebben gebeld (als ze de rekening te zien krijgen ;) ).

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 20:23 schreef AtHomer het volgende:

(...) (Leuk verhaal, zelf verzonnen of meegemaakt :? :P ) (...)
Nederlanders in den vreemde spreken boekdelen...
P.S. bij deze steek ik you een gigantische veder in den aarsch; jij bent van het uitstervende ras wat het woord "abonnement" nog in het vocabulaire heeft. (dit i.t.t. complete volksstammen die het over een "abbo" hebben) HULDE !!!

• AtHomer
  • Niet online
Op vrijdag 17 augustus 2001 21:06 schreef treinhomo het volgende:

[..]

Nederlanders in den vreemde spreken boekdelen...
P.S. bij deze steek ik you een gigantische veder in den aarsch; jij bent van het uitstervende ras wat het woord "abonnement" nog in het vocabulaire heeft. (dit i.t.t. complete volksstammen die het over een "abbo" hebben) HULDE !!!
Nou bedankt (:?) treinhomo. :)

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
Tja..
"gratis belminuten" is i.d.d. een groot woord.
Ik denk dat ze het afgekeken hebben van de tijd, dat een abo zonder belminuten ofzow. al f50,00 per maand koste..
Maar dat je er dan tegenwoordig een tijdje voor nix mee kan bellen..

• Goldme
En dan ook zoiets: al die "gratis" abbonementen.

Bij sommige aanbiedingen moet je oppassen omdat er staat "gratis abbonnement" vervolgens staat er ergens "verplichte afname belbundel 150 min.". Als je elke maand verplicht bent die minuten te kopen dan klinkt dit toch echt wel als een abbo. Ik vind het pure misleiding dat eerste zinnetje.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zo heel moeilijk is het verhaal niet hoor :)

Bel je weinig en wil je wel bereikbaar zijn: PrePay
Bel je meer en wil je ook in het buitenland goed bereikbaar zijn: Abbo

Stel jij hebt een beltegoed van 50,- en ik heb een abbo van 50,- dan durf ik toch echt te wedden dat ik met dat abbo van 50 piek meer "belminuten" heb als jij met die PrePay.

Bovendien zijn de belkosten na die "gratis" belminuten stukken lager bij abbo's dan bij PrePay en vaak zijn toestellen ook stukken goedkoper bij een abbo.
Pagina: 1