Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Evve
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-11 09:16
Mijn vraag
Ik ben voornemens zonnepanelen te plaatsen met Solarstell. Ik wil portrait plaatsen en volgens de specificaties geldt een maximale paneelbreedte van 1031mm. De panelen die ik op het oog heb zijn 1096mm breed.
Die 6,5 cm buiten de specs is geen probleem bij het plaatsen van de basiselementen, die komen simpelweg iets verder uit elkaar. Het ''probleem'' zit hem dan ook in de ballastbakken en achterplaten. Echter als ik de landscape versies hiervan gebruik en inkort moet het m.i. geen probleem geven of mis ik iets ?

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:57
Je kunt dat allemaal prima verzagen en pas maken. Ik heb dat ook al eens gedaan voor een gekke paneelmaat.

[ Voor 13% gewijzigd door No Hands op 16-05-2021 16:19 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

Pinobigbird

doesn't share food!

De ballastbalk wordt op z'n plaats gehouden door de opstaande pinnen van het basiselement die door de sleuven steken. Je zal dus zelf een gat moeten maken voor die pin, als je het deel met de sleuf hebt afgezaagd.
Voor de achterplaat geldt min of meer hetzelfde m.b.t. de schroefgaten; ook deze zou je dan zelf moeten maken.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Evve
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-11 09:16
Dank beiden!

[ Voor 41% gewijzigd door Evve op 16-05-2021 17:29 ]