Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozkat
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-05-2022
Hey Allemaal, ik wil een game laptop kopen waar ik de komende paar nog plezier aan heb. Ik heb er semi verstand van maar jullie weten er vast meer over dan mij. ik wil alle games op de markt vloeiend zonder enige moeite kunnen spelen op de hoogste stand en andere dingen daarnaast nog kunnen doen op een tweede scherm. Eigenlijk de vraag...wat is de sterkste gaming laptop die er bestaat voor mijn budget?

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen

Wat is je budget?
tussen de 4000-5000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ryzen 9 of i9. Geforce videokaart.

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via sozkat op 17-05-2021 23:02)

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 22:11

ScreamGT

joejoe

Wat de meeste hier al aangeven, een budget van tussen de 4 a 5k voor een laptop is best extreem.

IMO zou ik daar de helft van uitgeven aan bijvoorbeeld:

Lenovo Legion
MSI GE66 Raider
ASUS ROG

Uiteraard met een i9 en RTX3080.

Bovengenoemde laptops zijn allemaal tussen de 2400 en 3200 te verkrijgen.

Doe jezelf een plezier en staar je niet blind naar de prijs voor een "turbo laptop". Duurder betekent niet altijd beter.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28
De vraag die gesteld gaat worden, wat had je zelf al gevonden? Want 4 a 5k is echt ontzettend veel geld en waarschijnlijk kun je met 2,5 a 3k wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Let wel, krachtige laptops voor gaming worden ontzettend heet en zijn erg afhankelijk van veel, en goede koeling. Wil je perse gamen op een laptop? Houd dan rekening met veel ventilator geluid en warmte.

Je budget is erg hoog. Wil je 15 of 17 inch?
Je zou kunnen kijken naar Alienware, Asus ROG met GF 3070 of 3080. Veel reviews en tests lezen zou ik je aanraden, met name voor prestaties , warmte en koelgeluid.

Verder, wat heb je zelf allemaal al gevonden?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozkat
15 inch is ok voor mij ok en budget is niet echt een probleem. Wil gewoon een turbo laptop.

Ik was naar deze 2 aan het kijken. wat vinden jullie ervan?

https://www.bol.com/nl/pr...&product=9300000020208467

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Je hebt de template nauwelijks ingevuld.

Je zegt dat je de laptop niet mee gaat nemen. Dan is er ook geen reden om voor een laptop te gaan.
Je geeft vervolgens een linkje met de twee die je al gevonden hebt maar verteld niet wat je ziet als de voor- en nadelen van die voorbeelden.

Daarnaast; Welke spellen speel je? Wat voor resolutie/framerate/detail zou je die graag willen spelen? Ga je een extern scherm gebruiken of alleen het scherm van de laptop?

Je vraag komt niet erg serieus over. Met de informatie die je geeft kunnen we niets. Je zult echt veel meer duidelijkheid moeten geven over wat je precies wilt gaan doen met de laptop, waarom je daar een laptop voor wilt hebben, wat je gebruik gaat zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozkat
Hey Croga a.k.a. Unreasonable man,

Ik vind je reactie niet echt heel behulpzaam of wat dan ook. Ik ben erg serieus maar dit is allemaal een beetje nieuw voor mij en je ben mij alleen maar aan het bekritiseren over het gebrek aan informatie die ik gegeven heb. Als je niet wil reageren dan hoeft dat ook niet want zo te zien hadden de andere mensen die er op gereageerd hadden hier geen probleem mee. Geniet van je zondag en ik zal je feedback meenemen voor nieuwe reacties.

Ik wil graag een laptop want ik neem het eens in de zoveel tijd mee. Welke games weet ik nog niet en van resolutie en framerate heb ik niet veel verstand. Ik wil alles op hoogste modus willen spelen. Dual screen zou een mooie optie kunnen zijn.

Eigenlijk is mijn vraag gewoon, als je onbeperkt (of tot 5k) een laptop kan kopen of in elkaar zetten....welke zou dat zijn en waarom? Dat is namelijk wat ik wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Je keuze is prima. Neem dan wel de Ryzen versie met 3080. Niet de Intel met 2080.
Hou er rekening mee dat als je hem mee neemt, het wel 2.4 kilo is ex. powerbrick.

[ Voor 33% gewijzigd door Xfade op 16-05-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@sozkat Probleem is een beetje dat er hier op Tweakers verwacht van je wordt dat je zelf al onderzoek doet.
Daarnaast staan de opgegeven teksten bij het maken van een topic er niet voor niets.
Dat is wat hij aan geeft. Komt een beetje rottig over, maar is met wat ik aangegeven heb ook niet anders.
Die vragen zijn er namelijk voor om ons te helpen jou te helpen.

Als je aan geeft wat je er mee wilt doen.
Waar het komt te staan/ of het meegenomen wordt. Dat laatste gaf je aan van niet en daarna wel eens een keer. Vandaar.
We zeggen het niet om lullig te doen, maar we willen je graag goed kunnen helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 16-05-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozkat
Hey Arunia,

Ja ik begin een beetje te snappen hoe het hier werkt. Ik zal even meer onderzoek doen en informatie toevoegen. Bedankt voor je uitleg!
gr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Dit is, mijns inziens, de gaafste, snelste, beste laptop die je nu aan kan schaffen:

ASUS Zephyrus Duo

[ Voor 84% gewijzigd door Generaal Pep op 17-05-2021 12:30 ]

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Generaal Pep Hij wil hem af en toe meenemen. Ofwel, de optie open houden om toch de laptop mee te nemen.

@sozkat
Ik bedenk me nu net iets. Als je nu een top off the line laptop neemt zonder discrete GPU, maar met de mogelijkheid om zo'n eGPU aan te sloten met zo'n kastje. Enige nadeel, is als je wilt gamen op een andere plek, moet je de eGPU behuizing ook mee sleuren.
Dan voorkom je iig het lawaai ten alle tijden. Gewoon een idee om mee te nemen.

[ Voor 62% gewijzigd door Arunia op 17-05-2021 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18
Weet wel dat je met dit budget flink op dimishing return zit. Maw, je gaat niet evenredig meer prestaties krijgen door er meer geld tegenaan te gooien. Het lijkt mijn inziens echt kapitaalvernietiging. Wilde je dit toch even meegeven.

Mocht het echt top of the line spul moeten zijn: heb je deze laptop al overwogen?

https://www.paradigit.nl/...compare&utm_term=80059155

[ Voor 39% gewijzigd door WouterL op 17-05-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou blind weer voor een Alienware gaan, maar je geeft te weinig informatie om te bepalen welke.

Wil je de mooiste graphics (4k oled) of de hoogste framerate (120+hz lcd) bijvoorbeeld? Moet er RGB op zitten? Gaat hij ook mobiel gebruikt worden? Laat je hem minen als je niet gamed? Speel je games die geheugenintensief zijn?

Ook is voor de meeste games de duurste processor/de processor met de meeste cores niet per se de beste. De performance per core en hoe de processor omgaat met hitte is veelal belangrijker.

[ Voor 35% gewijzigd door pagani op 17-05-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

pagani schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:03:
Ik zou blind weer voor een Alienware gaan, maar je geeft te weinig informatie om te bepalen welke.
Ik zou nooit blind voor Alienware gaan want die hebben serieus brakke gaminglaptops gemaakt in het verleden (ja, hij kon veel maar niet zonder door je tafel heen te smelten (een MX11 als ik het mij goed herinner)).

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diepie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:29
Misschien is het handig om wat video's van Jarrod te bekijken, hij vergelijkt meestal ook de prestaties met andere laptops waardoor je eenvoudig kunt zien welke laptops momenteel de top van de markt zijn :

https://www.youtube.com/c/JarrodsTech/videos

Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 22:11

ScreamGT

joejoe

Wat de meeste hier al aangeven, een budget van tussen de 4 a 5k voor een laptop is best extreem.

IMO zou ik daar de helft van uitgeven aan bijvoorbeeld:

Lenovo Legion
MSI GE66 Raider
ASUS ROG

Uiteraard met een i9 en RTX3080.

Bovengenoemde laptops zijn allemaal tussen de 2400 en 3200 te verkrijgen.

Doe jezelf een plezier en staar je niet blind naar de prijs voor een "turbo laptop". Duurder betekent niet altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozkat
Bedankt allemaal. Ik ga er nog even goed overnadenken en jullie advies meenemen in mijn overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Croga schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:56:
Je zegt dat je de laptop niet mee gaat nemen. Dan is er ook geen reden om voor een laptop te gaan.
Lekker op de bank, in bed of aan de tuintafel gaat allemaal lastig met een PC maar heerlijk met een laptop. ;)
Pagina: 1