Streamen werkt niet met kabel, wel met Wifi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bveldkamp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-02 14:32
Ik heb sinds vorige week problemen met bekijken van NPO Start en Pathe Thuis, zowel op mijn smart TV (via de apps), als op mijn laptop (via de websites). Daarvoor werkte alles altijd probleemloos.

Bij de TV (Panasonic Viera) merk ik dat als die via een kabel is verbonden met de modem, het meestal niet werkt, en heel soms wel. Ik krijg geen foutmeldingen, het beeld blijft gewoon zwart, soms alleen een tekst als 'video laden...'.
Als de TV via Wifi is verbonden werkt het vrijwel altijd, maar stopt de stream na zo’n 25 minuten. De internetverbinding lijkt niet het probleem, want commercials (NPO) en trailers (Pathe) werken prima. Ook de browser op de smart TV werkt gewoon.

Op mijn laptop (Windows 10) heeft het deze week nog via Wifi gewerkt, maar vandaag werkt daar zowel kabel als Wifi niet. Pathe geeft de melding: Error 5. Error during license server request, en NPO: DRM: License error! com.widevine.alpha update, XHR status is complete, status is Unauthorized (401).

Op een PC (ook windows 10, maar heeft alleen een kabel verbinding) werken beide juist weer wel goed.

Op een telefoon werken beide ook goed.

Heeft iemand een idee waar ik nog meer naar kan kijken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Internet: T-Mobile Thuis, 50/30 Mbps
  • Modem: Zyxel T-50
  • TV: Panasonic Viera met Firefox OS
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
  • Netwerk kabel omgewisseld
  • Modem herstart
  • Internet snelheid gecontroleerd; is OK, mijn abonnement is 50/30, en een speedtest geeft ~ 47/30
  • Alle andere apparaten die iets met internet doen uitgezet
  • Andere browsers geprobeerd, caches geleegd
  • Apps op TV opnieuw geïnstalleerd
Update 17-5: Ik heb inmiddels zowel de TV als het modem teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat heeft mijn probleem niet opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door bveldkamp op 17-05-2021 10:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:03

lier

MikroTik nerd

Proxy?
VPN?
Andere netwerkappparatuur?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bveldkamp
Goed punt, maar nee, geen VPN en proxy. Ik heb wel een powerline adapter, maar had die al uitgeschakeld om te testen of daar iets mee aan de hand was. Alles is nu rechtstreeks om het modem aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zit er nog verschil in de ip instellingen van de WiFi adapter en netwerkkaart?

Automatisch op beide is denk ik wat je moet hebben. Ik weet zo even niet hoe T-mobile werkt met VLANS en of je een specifieke poort moet gebruiken op de router. Wellicht dat daar wat fout gaat.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bveldkamp
@tweakduke bedoel je DHCP settings? Die staan overal op automatisch. En welke poort bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
bveldkamp schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:04:
@tweakduke bedoel je DHCP settings? Die staan overal op automatisch. En welke poort bedoel je precies?
Op de modem een andere poort proberen. Aangezien het eerder wel werkte is dat een kleine kans, maar proberen kan altijd.

En DHCP op automatisch lijkt mij prima :)

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 16-05-2021 13:06 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bveldkamp
@tweakduke oh haha een fysieke poort, ik snap het ;-) Dat maakt helaas ook niet uit.
Pagina: 1