Beitsen over verf?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stino99
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-02 11:52
Goedemorgen,

Ik vroeg mij af of je makkelijk kan beitsen over verf.
Ik heb nog niet zolang een appartement en de balkondeuren moeten echt opnieuw geverfd/gebeitst worden deze zomer (scheuren in de verf, bladdert af, hout is zichtbaar op enkele plekken).

Nu is dit gedaan met met verf en gaat mijn voorkeur uit naar beits...kan ik de balkondeuren na schuren gewoon overbeitsen?

Mijn pa zei altijd dat dat een hels karwei was en dat je dan of heeel diep moet gaan schuren of de verf afbranden dus ik ging er eigenlijk vanuit dat het een gegeven was dat men dat niet deed.... Nu zag ik dit een uurtje geleden: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQ3cFJsbZbgZl4aZ9yoWZ1DDuCA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TnzMW4alkb8PswGvhRqqdQFX.png?f=fotoalbum_large

Dat geeft mij de indruk dat het nauwelijks meer werk is... Klopt dat?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-04 09:24

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

stino99 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:23:

Nu is dit gedaan met met verf en gaat mijn voorkeur uit naar beits...kan ik de balkondeuren na schuren gewoon overbeitsen?
hm, waarom gaat de voorkeur uit naar beits, wat voor voordelen heeft dat tov overschilderen met zijdeglans?

Rambo vind dan weer dat het niet kan...........
KAN JE DE RAMBO PANTSERBEITS DEKKEND OVER EEN GRONDVERF AANBRENGEN?
Vraag Kan je de RAMBO Pantserbeits over een grondverf aanbrengen? Is dit ook nodig, of kan je het beter niet doen? Is het effect van de Beits dan weg, of maakt het niet uit?
Antwoord Het effect van de pantserbeits is niet weg wanneer er een grondverf onder zit. Het is overigens niet nodig om een grondverf te gebruiken. U kunt beter dan een eerste laag verdunt aanbrengen (+- 10% verdunnen met een beetje terpentine of wasbenzine). Grondverf is namelijk ademend net zoals beits. Daarom kan het samen. Een verf is niet ademend en kan dus ook niet samen met beits.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:11
Niet doen. Beits is met name bedoeld voor tuinmeubelen, schuttingen, vlonders. Het is een vocht regulerende laag. Ook erg geschikt om verweerd en grijs geworden hout weer een mooie look te geven. Een lak is bedoeld om veel langduriger (5 jaar of langer) bescherming te geven tegen weersinvloeden door het afsluiten van het hout.

Alles kan natuurlijk, de vraag is of je het zou moeten willen doen en wat het beste en mooiste is voor de duurzaamheid van je appartement.

Een andere optie die je hebt (en misschien bedoeld) is het gebruik van transparante lak (eventueel met een kleurtje, dus geen beits).

Maar, om het mooi te krijgen, zal de onderlaag er echt eerst af moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou lekker opschuren (desnoods kaal) en dan opnieuw lakken.

Beits wordt een drama als er nog vet/olie/lak aanwezig is en is minder duurzaam.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stino99
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-02 11:52
Dag allen, en dank voor jullie input.

Ik wilde een pot meesterbeits voor deuren en kozijnen halen

https://www.cetabever.nl/...beits-deur-kozijn-dekkend

Ik vind beits minder gedoe dan verf waar ook grondverf voor nodig is en het verpoederen lijkt mij ook prettiger dan het afbrokkelen van verf.
Maar ik denk dat ik dan toch maar gewoon hoogglans verf haal.

Dank nogmaals!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knollie
Nog even dit. Je schrijft ook dat er wat scheurtjes in de verf zitten en wat plekken waar het (kale?) hout zichtbaar is. Om teleurstellingen te voorkomen. Haal met een verfkrabber even de losse verf eraf langs de scheurtjes en kale plekken. Je hoeft echt niet alles kaal te krabben als je met een hoogglans aan de slag gaat maar loszittende verf is wel een probleem voor een mooi strak resultaat. Daarna de kale plekken even in de grondverf zetten en plamuren met een houtvuller en even glad schuren zodat het op dezelfde hoogte zit als de rest van de verflaag; weer even grondverf daarna. Doe je dat niet, dan blijf je het echt altijd zien. Verf heeft een erg laag vullend vermogen, en als je de kale plekken niet even plamuurt en schuurt wordt het niet mooi.

Ze zeggen altijd dat schilderen veel werk is. Dat is helemaal niet zo. Schilderen is zo gepiept, maar de voorbereidingen, man man.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:24
stino99 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:23:
Ik heb nog niet zolang een appartement en de balkondeuren moeten echt opnieuw geverfd/gebeitst worden deze zomer (scheuren in de verf, bladdert af, hout is zichtbaar op enkele plekken).
Ik lees appartement, dus ik denk direct VVE. Heb je een VVE? Zoja, is de balkondeur van jou of gezamenlijk? Dit zou in de splitsingsakte moeten staan. Is het gezamenlijk, de VVE laten oplossen :P

Is de deur van jou, dan zou ik lekker het in de verf zetten. Nu 1x goed doen met goede verf (Sikkens S2U Allure https://www.verfwinkel.nl/sigma-s2u-allure-gloss.html )
En daarna bijhouden. Als je dan op tijd bent, hoef je het enkel weer licht op te sturen en een nieuwe laag erover heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knollie
Ja, gebruik ik ook, uitstekende verf.
Pagina: 1