Hoe iPhone (Netwerk) i.c.m. Apple AirPort Extreme gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-07 15:54
Ik had ergens gelezen dat ik met een Apple AirPort Extreme het hieronder beschreven probleem kon oplossen.

Nu kan ik hier vlakbij mijn woonplaats een AirPort Extreme A1521 voor € 50,= kopen en wil het e.e.a. even testen maar wil vooraf even weten of het ook inderdaad functioneert...

Het is de bedoeling dat ik mijn op de iPhone geabonneerde mobile Onbeperkt Internet via de AirPort Extreme (deel) laat lopen en daarmee mijn andere apparaten verbind zoals o.a. een MacBook, iPad maar ook niet Apple apparaten.
Is dit een eenvoudige opgave en zo ja, kan ik nog problemen verwachten?

Even ter verduidelijking, ik gebruik het mobile Onbeperkt Internet op mijn iPhone uitsluitend in de caravan op de camping om b.v. naar Netflix of andere streamingsdiensten te kunnen kijken.
Natuurlijk kan ik de iPhone zelf ook al als Persoonlijke Hotspot gebruiken en dat werkt op zich prima maar het verbinden daarmee met NIET Apple apparatuur zoals b.v. mijn Samsung Monitor M5 en Satelliet ontvanger levert dan problemen op, die kunnen de Persoonlijk Hotspot nauwelijks of niet vinden.
Dit wordt zelf ook door de Apple Support bevestigd.
Hiervoor dus de uitbreiding met de AirPort Extreme.

Ik wil dan alle apparaten zowel via Wifi als UTP met de AirPort Extreme verbinden en dus niet via de iPhone.

Kan ik hiermee nog onverwachte verbindingsproblemen verwachten want het zou zonde zijn om de AirPort Extreme te kopen en daarna constateren dat ik m.b.t. mijn geschetste oplossing er niets mee kan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
Airport Extreme als Wifi Repeater instellen bij netwerk , instellen dat hij je hotspot moet repeaten en klaar is kees ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Dus een kind kan de was doen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Toch nog even een aanvullende vraag...

Zo net heb ik mijn Asus RT-AC68U HW versie 3) router als Bridge i.c.m. mijn iPhone geconfigureerd en het schijnt daarmee ook te werken, dus is de vraag of ik de Apple router nog wel nodig heb.

Ik zie nu dat ik op mijn MacBook Pro met de Persoonlijke Hotspot op de iPhone verbonden ben.

Kan ik ergens nog controleren of mijn Macbook nu via de Asus router verbonden is of toch direct op mijn iPhone?

Ik stel deze laatste vraag om de volgende reden.
Als ik b.v. op mijn Samsung TV de netwerkinstellingen open dan zie ik bij de Persoonlijke Hotspot een heel lage signaalsterkte, de iPhone ligt daar circa 5 meter vandaan.
Als het signaal via de Bridge Asus RT-AC68U zou lopen dan zou ik toch een veel grotere signaalsterkte moet zien, toch of zie ik het nu helemaal verkeerd?
De Asus Bridge staat er eveneens op circa 5 meter afstand van de TV.

[ Voor 33% gewijzigd door srna513006 op 16-05-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
ijske schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:27:
Airport Extreme als Wifi Repeater instellen bij netwerk , instellen dat hij je hotspot moet repeaten en klaar is kees ... :)
'Kees' is schijnbaar toch niet zo snel klaar.... :) want wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb alle mogelijk opties geprobeerd maar geen één geeft de mogelijkheid om met de Persoonlijke Hotspot van mij iPhone via de AirPort Extreme verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17
Nog nooit geprobeerd maar:
Hotspot starten op de iPhone. Vervolgens met een ander apparaat je Acces Point (Asus/Airport/etc) configureren dat deze als Repeater ingesteld is en dan de wifi van je Persoonlijke Hotspot repeaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Dat had ik wel al geprobeerd met mijn Asus RT-AC68U maar dan wordt de Persoonlijke Hotspot niet gevonden.
Om die reden heb ik een gebruikte AirPort Extreme gekocht omdat ik dacht dat het instellen dan eenvoudig zou gebeuren maar helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-07 14:24

amx

hotspot op de iPhone: is dit een 2.4 GHz hotspot, of een 5 GHz hotspot?
Is de hotspot wel op andere apparaten zichtbaar?

Andere vraag: wat is de toegevoegde waarde van de router? het aantal tegelijkertijd aangemelde clients? Ga je dat merken aangezien het totaal aantal tcp requests hetzelfde blijft.

Afstand?
[edit]
dat werkt op zich prima maar het verbinden daarmee met NIET Apple apparatuur zoals b.v. mijn Samsung Monitor M5 en Satelliet ontvanger levert dan problemen op, die kunnen de Persoonlijk Hotspot nauwelijks of niet vinden.
dit is moeilijk te lezen zonder objectief te blijven, zowel betreffende wat ik denk te weten over mobiele hotspots als betreffende het beeld dat ontstaat over de fabrikant. Zonder daarbij een oordeel te willen geven.

Omdat je nu wel apparatuur hebt die hierin voorziet (dit is wel een enorme omweg): kun je je internetverbinding van je iphone via de Lightning poort delen met een laptop? Dan is de laptop ofwel draadloos ofwel bedraad een hotspot (voor de Access Point)

Het nadeel is dan dat je meerdere apparaten nodig hebt om je internet te delen. Het voordeel is dat je (mits je een laptop hebt) niet nog meer aanvullende apparaten nodig hebt. Voor een camping oplossing dan met het motto: als het maar werkt

https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mchlp1540/mac

zoiets dus
Kan ik ergens nog controleren of mijn Macbook nu via de Asus router verbonden is of toch direct op mijn iPhone?
Via het mac adres van de access point

[ Voor 72% gewijzigd door amx op 19-05-2021 17:50 ]

Pagina: 1