Witte ruis / white noise - maar dan geen rommel uit china

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Witte ruis apparaat.
Je weet wel, zo'n speaker die je in de hoek van je slaapkamer zet, en regen, ventilator, of water geluid maakt.

Wat is je budget?
Rond de 100,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Geluid van buiten en de partner iets verdrinken.

Ik zoek iets van een niet al te duur merk, al is dat flexibel.
Wat bij voorkeur gewoon werkt - al lijkt dat onmogelijkte vinden.
Een losse speaker, want ik kan slecht tegen oordoppen de hele avond (+ranzig).
Op stroom, wat batterijen vervangen is onhandig.

Ventilator geluid heeft de voorkeur, al zou een mogelijkheid om een geluid via b.v. bluetooth up te loaden ook fijn zijn.
Iets waarvoor niet de hele avond mn telefoon aan hoeft te staan.
Geen abonnement - b.v. youtube red of spotify premium.

Wat heb je zelf al gevonden?
We gebruiken momenteel een ventilator - dat werkt. Maar dat zijn bewegende onderdelen en ik vermoed dat die binnen niet al te lange tijd EOL gaat zijn wanneer de kogellagers het begeven.

Ik heb via bol dusver 2 verschillende getest, en beide bleken goedkope rommel uit china te zijn.
Ook al kosten ze 60-80 euro.
(merk, numsy, en the modern human)
Beide hebben dezelfde geluiden set, en beide beginnen na een uur of wat ineens rare ondergeluiden te vertonen. Die zijn dus per direct teruggestuurt naar de verkoper en een slechte review gegeven.
Bij verder kijken zie je dat zo goed als dezelfde apparaten voor 10 euro bij ome ali te vinden zijn. Erg jammer dus.

Ik zie het merk Dohm, uit amerika, maar die.. leveren niet meer dan een ventilator in een casing, en produceren tot wel 60-80 decibel. Een beetje overdreven voor de slaapkamer.

Een andere optie is iets van een home speaker als google nest of alexa wellicht,. maar die zijn wel wat aan de prijs, en ik weet niet of je die zo makkelijk verder kan gebruiken zonder abonnement.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wie heeft er verder ervaring met white noise apparaten?
Wat vind je goed, wat slecht, en waarom heb jij er een gekocht?

Listen to the voices in your head.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer je een mogelijkheid hebt met een audioplayer in combinatie met spotify dan kun je 'm ook nog eens multifunctioneel gebruiken met bijvoorbeeld deze afspeellijst: https://open.spotify.com/...VplQe?si=d05a83021e474b55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Speaker, website, draaien en gaan?
https://mynoise.net/
https://noises.online/
En nog veel meer die vrij stabiel werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Actief speakertje met media apparaatje, bluetooth of chromecast zodat je zelf je audio kan bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Topicstarter
Manke schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:05:
Actief speakertje met media apparaatje, bluetooth of chromecast zodat je zelf je audio kan bepalen.
Heb je evt voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
Heel simpel: Bluetooth speaker en streamen vanaf bijv. je telefoon. YouTube staat vol met white noise.

Edit: wat de rest dus ook zegt. #spuit11

[ Voor 17% gewijzigd door Cass Casey op 16-05-2021 17:47 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Topicstarter
Cass Casey schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:40:
Heel simpel: Bluetooth speaker en streamen vanaf bijv. je telefoon. YouTube staat vol met white noise.

Edit: wat de rest dus ook zegt. #spuit11
Alleen zoals je wellicht weet - youtube gaat vanzelf uit na enige tijd. En ik heb geen trek in een abonnement op youtube Red.
Daarnaast bovenin geschreven: "Iets waarvoor niet de hele avond mn telefoon aan hoeft te staan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
bbr schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:09:
[...]

Alleen zoals je wellicht weet - youtube gaat vanzelf uit na enige tijd. En ik heb geen trek in een abonnement op youtube Red.
Daarnaast bovenin geschreven: "Iets waarvoor niet de hele avond mn telefoon aan hoeft te staan."
Eh. Nee, weet ik niet. Ik kijk of luister complete concerten via YouTube. Op pc, Apple apparaat, smart tv, etc.

En Google even naar YouTube via India. Mag er hier niks over zeggen verder. Maar ik betaal net 2 euro per maand voor Premium.

[ Voor 3% gewijzigd door Cass Casey op 16-05-2021 18:19 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Topicstarter
Cass Casey schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:13:
[...]

Eh. Nee, weet ik niet. Ik kijk of luister complete concerten via YouTube.

En Google even naar YouTube via India. Mag er hier niks over zeggen verder. Maar ik betaal net 2 euro per maand voor Premium.
Either way, op iOS gaat het vanzelf uit.
Op android kan je wellicht wel iets vogelen met adblocker, maar daar kan ik in dit geval niks mee.

2e p/m vind ik in dat geval ook niet nodig, ook als je de evt kosten van een vpn niet mee zou rekenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:33

kraats

Ik rol

Waarom moet het vanaf internet afgespeeld worden? Je kunt vast wel ergens een MP3 vinden, die op een MP3 speler op repeat zetten en op het goedkoopste luidsprekertje dat je kunt vinden afspelen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:55
Iedere Google home (mini) etc.
Kan je eenvoudig zelf streamen van bv Spotify wat je wil of vraagt het aan Google (hey Google speel ......).

Automatisch stoppen.
Hey Google stop muziek over ..... minuten.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
bbr schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Heb je evt voorbeelden?
https://www.bol.com/nl/p/...spreker/9200000088251875/

Random, heb gegoogled op bluetooth speaker, deze hebben vaak ook audio in, die kan op elk audio apparaat zoals een tel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Topicstarter
kraats schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:21:
Waarom moet het vanaf internet afgespeeld worden? Je kunt vast wel ergens een MP3 vinden, die op een MP3 speler op repeat zetten en op het goedkoopste luidsprekertje dat je kunt vinden afspelen.
mp3 kan vast wel, mits iets op 230v kan, en dan indd zelf af laten spelen in een lus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bbr schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:52:
[...]

mp3 kan vast wel, mits iets op 230v kan, en dan indd zelf af laten spelen in een lus.
Met een adapter kan alles draaien, met draaien van MP3's is het gewoon binnen je budget zoeken naar de losse speaker/radio/hifi/boombox/soundbar/iets en je bent klaar. Voor een tientje heb je al een losse speaker die MP3 vanaf sd kaartjes kan spelen, genoeg merken waar je onder de 100 euro leuke speaker/radio voor kan vinden. (Teufel bamster is leuk, maar enkel het oude model kan usb draaien, nieuwe enkel bluetooth)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr

bbr

Topicstarter
Hoe zoek je zoiets?
USB danwel SD kaart input.
https://tweakers.net/draa...vVNrFCyMjQx0IFyM_OUrAxqAQ
Tweakers lijkt geen filter te hebben voor USB geluid invoer (enkel jack).

Als je zoekt op speakers, heb je een filter voor aansluiting USB, maar dat is om externe speakers mee op te laden, niet audio input.

Net bij de mediamarkt een SRS-XB33 gehaald, want die had een usb ingang volgens de medewerker,. maar nee - die blijkt enkel voor externe stroom toevoer te zijn.
Idem de JBL-charge 3 die ze voorstelde, maar niet meer op voorraad was.
Kan ik mp3 muziek op een usb-stick aansluiten en afspelen?

Dan zie ik deze langskomen.
pricewatch: Creative iRoar Go

Maar qua losse speakers verder niet veel.
Dan kom je al snel bij de microsetjes of radios terecht met front usb input.
https://tweakers.net/inte...BdlpijZBWtZGRibKYUW1tbCwA
Maar daar kan je dan weer WEL goed filteren. Echter die doen weer iets meer dan strict noodzakelijk, en komen daardoor ook wel snel erg ver boven het budget als een beetje goede kwaliteit wil.
En 't zou wel seamless transitions moeten ondersteunen als het even kan. :)

En zo'n ding is weer veel te groot voor het nachtkastje https://www.mediamarkt.nl...ber-hpg407bt-1346187.html

[ Voor 13% gewijzigd door bbr op 17-05-2021 20:27 ]

Pagina: 1