Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-05 17:01
Onlangs zijn mijn ouders verhuisd en hebben ze een oude iMac gekregen. Aan mij de schone taak Mac OS te installeren.

Maar!

Wat blijkt, er is een firmware password ingesteld. Dat blokkeert enige mogelijkheid tot het (her)installeren van Mac OS. De vorige eigenaar heeft wel wachtwoorden gegeven, maar geen enkele werkt.

Er zijn twee oplossingen: Een aankoopfactuur meenemen naar apple en voor veel geld de lock uit de machine laten halen. Een chip op het moederbord (deels) laten overschrijven, althans dat zie ik op YouTube.

Heeft iemand ervaring met het laten herschrijven van zulke chips? en zo ja, wat is een goed adres voor deze oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

De kit die je voor het overschrijven nodig hebt gaat wel richting de €200.

Allicht kun je een advertentie op de v&a plaatsen met de vraag of een andere Tweaker je wil helpen
het EFI password eraf te krijgen. Er zullen er vast wel een paar zijn die zo'n kit hebben.

Ik had hetzelfde met mijn 2015 13" MacBook Pro die ik van een medetweaker had overgenomen.
Helaas had hij het niet vermeld en is sindsdien van de aardbodem verdwenen (of erin, alles kan).
Voor MacBooks en Mac Mini's kun je voor 50 pond een chipje op je moederbord plakken en dan
is het ook opgelost. Maar die is er niet voor iMacs.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 16-05-2021 09:43 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoe vervelend ook, we kunnen niet verifiëren of de iMac legitiem hebt verkregen, en kunnen je dan ook niet helpen met het omzeilen van een wachtwoord. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenhacken

Gezien je alle legitieme opties al kent, kan dit topic derhalve op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.