Hallo iedereen!
Oude desktop is nu al een goede 7 tot 8 jaar oud met enkel een ram upgrade and GPU upgrade. Het is een I5 2500k systeem met een 1060 GTX 6Gb, deze wil ik herbruiken tot ik een nieuwe kaart tegen een -normale- prijs kan bemachtigen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Computer moet dienen voor een combinatie van gamen en wat DAW (muziek productie software)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 tot 1800 euro inclusief nieuwe monitor. Ik geef liever iets meer uit voor iets beter zodat ik er weer een goede 5 jaar mee zoet ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Native Instruments Maschine, voor de rest niets speciaals buiten misschien een PS5 controller.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb al een huidige selectie gemaakt en denk wel dat ik een goede basis heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er zijn een aantal merken waar ik altijd tevreden over ben geweest, zoals Corsair en Asrock maar heb geen bepaalde merk loyaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een sterke basis die toekomst bestendig is dus PCIe 4.0 is wel een must, ook een voeding die zwaardere kaarten aan kan en voldoende opslag ruimte.
Ga je overklokken?
Enkel na de toekomst toe om de prestatie wat op te schalen maar geen gekke dingen.
Wat verwacht je van ons?
Een extra paar ogen, het is al een hele tijd geleden dat ik nog een systeem heb samengesteld en dus kan het zijn dat ik dingen over het hoofd zie of ik ga er gewoon zelfs van uit dat ik praktisch niks meer ken
Betaal ik te veel (zit te shoppen bij alternate op moment)? Kunnen sommige onderdelen beter? Heb ik misschien zelfs een comptabiliteit probleem?
Dat soort dingen.
In ieder geval al bedankt om te lezen!
Edit: te snel op enter geduwd nieuwe onderdelen nog toe te voegen...
Edit 2: Componenten lijst toegevoegd
Oude desktop is nu al een goede 7 tot 8 jaar oud met enkel een ram upgrade and GPU upgrade. Het is een I5 2500k systeem met een 1060 GTX 6Gb, deze wil ik herbruiken tot ik een nieuwe kaart tegen een -normale- prijs kan bemachtigen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Computer moet dienen voor een combinatie van gamen en wat DAW (muziek productie software)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 tot 1800 euro inclusief nieuwe monitor. Ik geef liever iets meer uit voor iets beter zodat ik er weer een goede 5 jaar mee zoet ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Native Instruments Maschine, voor de rest niets speciaals buiten misschien een PS5 controller.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb al een huidige selectie gemaakt en denk wel dat ik een goede basis heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er zijn een aantal merken waar ik altijd tevreden over ben geweest, zoals Corsair en Asrock maar heb geen bepaalde merk loyaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een sterke basis die toekomst bestendig is dus PCIe 4.0 is wel een must, ook een voeding die zwaardere kaarten aan kan en voldoende opslag ruimte.
Ga je overklokken?
Enkel na de toekomst toe om de prestatie wat op te schalen maar geen gekke dingen.
Wat verwacht je van ons?
Een extra paar ogen, het is al een hele tijd geleden dat ik nog een systeem heb samengesteld en dus kan het zijn dat ik dingen over het hoofd zie of ik ga er gewoon zelfs van uit dat ik praktisch niks meer ken
Betaal ik te veel (zit te shoppen bij alternate op moment)? Kunnen sommige onderdelen beter? Heb ik misschien zelfs een comptabiliteit probleem?
Dat soort dingen.
In ieder geval al bedankt om te lezen!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 305,- | € 305,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | € 279,- | € 279,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2 Zwart | € 239,90 | € 239,90 |
1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB2770HSU-B1 Zwart | € 247,59 | € 247,59 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12A | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair 32GB, DDR4, 3200 MHz | € 204,79 | € 204,79 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 850W | € 174,23 | € 174,23 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 159,- | € 159,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.714,41 |
Edit: te snel op enter geduwd nieuwe onderdelen nog toe te voegen...
Edit 2: Componenten lijst toegevoegd
[ Voor 41% gewijzigd door Arxonis op 15-05-2021 19:55 ]