Ik heb vorige week woensdag een elektrische step gaan kopen in Hubo m.b. de Guardo E-SCOOTER PURSUIT PRO (Damic in "Het grote elektrische steps topic").

Vermits ik in België woon mag ik hier legaal de weg op
als ik maar niet meer dan 25km/h mee rijd (of 6km/h op het voetpad of bepaalde zones 15km/h) (kan toch niet harder dan 23km/h met mij erop
)
Anyway heb de step aan't testen geweest en na ongeveer 3km is het gedaan met +20km/h rijden en gaat ie stilletjes naar maximum 11km/h.
Als ik na een rit van 12,4km aan de motor voel is deze hand lauw maar als ik het batterij deksel eraf doen en de controller aanraak verbrand ik bijna mijn vinger(s) en met een temperatuur probe erop >75°C.
Nu juist een rit gedaan van 2x3km (met een tussen stop zodoende dat de step kon afkoelen) was de controller nog 66°C, maar niet in sluipmodus gegaan.
Wat kan ik aan de controller verbeteren om toch het gedissipeert vermogen wat te minderen.
Foto van de controller:

Gemaakt door YouFS.
Het eerste gedacht was: "ik zet de controller buiten de plastieken behuizing" en in principe kan dit alleen hoe maak ik het gat dat ik ga maken terug dicht?
:strip_exif()/f/image/3P6LDbilvMOtQI1hyAzUmPuc.jpg?f=fotoalbum_medium)
PCB (de lijm heb ik toegevoegd want de condensatoren waren lekker aan't bewegen):
:strip_exif()/f/image/ysar9gMGKGkAKFowX36pP7Vg.jpg?f=fotoalbum_medium)
De mosfets zijn 088RONT (mmmh op het scherm zag het er beter uit
)
:strip_exif()/f/image/9v0bZBYjYoTDNeiQDtL3kzsu.jpg?f=fotoalbum_medium)
Edit: juist 1 gedesoldeerd en getest Uf=538mV C=6.37nf Vt=3.4V
:strip_exif()/f/image/OoTiebHMYwOhHLW1dteaX19m.jpg?f=fotoalbum_medium)
Waar dus niets over gekend is want Chinees, misschien kan ik die vervangen door betere met een lager Rdson, waardoor er dus minder warmte vrijkomt of zien ik dat verkeerd?
Ik zou ook de 0.04Ω kunnen vervangen door een 0.03Ω of een 0.04Ω erbovenop solderen, zodoende dat ie wat meer stroom kan trekken
, maar het probleem is warmte en met een lagere shunt gaat de warmte omhoog 
Dus nog iemand met een idee wat ik kan doen. Ik zou natuurlijk ook terug kunnen brengen en een nieuwe meekrijgen maarja
what's the fun about that.
*Als er nog foto's gewenst zijn, gewoon vragen *

Vermits ik in België woon mag ik hier legaal de weg op
Anyway heb de step aan't testen geweest en na ongeveer 3km is het gedaan met +20km/h rijden en gaat ie stilletjes naar maximum 11km/h.
Als ik na een rit van 12,4km aan de motor voel is deze hand lauw maar als ik het batterij deksel eraf doen en de controller aanraak verbrand ik bijna mijn vinger(s) en met een temperatuur probe erop >75°C.
Nu juist een rit gedaan van 2x3km (met een tussen stop zodoende dat de step kon afkoelen) was de controller nog 66°C, maar niet in sluipmodus gegaan.
Wat kan ik aan de controller verbeteren om toch het gedissipeert vermogen wat te minderen.
Foto van de controller:

Gemaakt door YouFS.
Het eerste gedacht was: "ik zet de controller buiten de plastieken behuizing" en in principe kan dit alleen hoe maak ik het gat dat ik ga maken terug dicht?
:strip_exif()/f/image/gThl9JMjsw7hHgMJnjCWZb92.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/tm85BL2hCz2cTmjZIMvfX430.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/rg6HFjUsLKjrQFHaB5WnnxoF.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/3P6LDbilvMOtQI1hyAzUmPuc.jpg?f=fotoalbum_medium)
PCB (de lijm heb ik toegevoegd want de condensatoren waren lekker aan't bewegen):
:strip_exif()/f/image/SZ1NBVKcRRiA2IHKDkdWyFkT.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/ysar9gMGKGkAKFowX36pP7Vg.jpg?f=fotoalbum_medium)
De mosfets zijn 088RONT (mmmh op het scherm zag het er beter uit
:strip_exif()/f/image/9v0bZBYjYoTDNeiQDtL3kzsu.jpg?f=fotoalbum_medium)
Edit: juist 1 gedesoldeerd en getest Uf=538mV C=6.37nf Vt=3.4V
:strip_exif()/f/image/OHjq1dn4LruyVi08PsB1J0rk.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/dXcq1GWEtfNyCdhO1zdYmRA3.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/OoTiebHMYwOhHLW1dteaX19m.jpg?f=fotoalbum_medium)
Waar dus niets over gekend is want Chinees, misschien kan ik die vervangen door betere met een lager Rdson, waardoor er dus minder warmte vrijkomt of zien ik dat verkeerd?
Ik zou ook de 0.04Ω kunnen vervangen door een 0.03Ω of een 0.04Ω erbovenop solderen, zodoende dat ie wat meer stroom kan trekken
Dus nog iemand met een idee wat ik kan doen. Ik zou natuurlijk ook terug kunnen brengen en een nieuwe meekrijgen maarja

*Als er nog foto's gewenst zijn, gewoon vragen *
[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 15-05-2021 18:29 . Reden: Extra mosfet foto's ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag