Mijn vraag
Ik ben bezig met het aanleggen van ene thuisnetwerk, dit lukt al aardig maar ik ben nu uitgekomen bij het aansluiten van de wandcontactdozen. De volgorde hierop is anders dan de standaard die ik voor de Rj45 kabels heb gebruikt.
Normaal gebruik ik:
Oranje/wit
Oranje
Groen/wit
Blauw
Blauw/wit
Groen
Bruin/wit
Bruin
Het schema voor het wcd is:
O/w
O
G/w
G
B/w
B
Br/w
Br
Mijn kabeltester gaf een aparte volgorde:
3 6 1 4 5 2 7 8 ipv 1 2 3 4 5 6 7 8
Nu is mijn vraag: ondanks dat dit niet best practice is, welke volgorde kan ik het beste aanhouden bij de Rj45 stekker of het wcd om de juiste volgorde te krijgen? Op welke manier krijg ik het minste interferentie in de kabel?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Tester>rj45>kabel>wcd>pre built utp kabel>terminator
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een aantal forumposts en tutorials waarin wordt gesproken over het installeren van een patch paneel, meerdere posts over de best practice qua aanleggen van een netwerk maar niks concreets over het oplossen van dit dergelijke probleem.
Fotos volgen nog, ik typ dit uit op mijn mobiel en voeg de foto's vanavond toe.
Edit: foto's toegevoegd :
Ik ben bezig met het aanleggen van ene thuisnetwerk, dit lukt al aardig maar ik ben nu uitgekomen bij het aansluiten van de wandcontactdozen. De volgorde hierop is anders dan de standaard die ik voor de Rj45 kabels heb gebruikt.
Normaal gebruik ik:
Oranje/wit
Oranje
Groen/wit
Blauw
Blauw/wit
Groen
Bruin/wit
Bruin
Het schema voor het wcd is:
O/w
O
G/w
G
B/w
B
Br/w
Br
Mijn kabeltester gaf een aparte volgorde:
3 6 1 4 5 2 7 8 ipv 1 2 3 4 5 6 7 8
Nu is mijn vraag: ondanks dat dit niet best practice is, welke volgorde kan ik het beste aanhouden bij de Rj45 stekker of het wcd om de juiste volgorde te krijgen? Op welke manier krijg ik het minste interferentie in de kabel?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Tester>rj45>kabel>wcd>pre built utp kabel>terminator
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een aantal forumposts en tutorials waarin wordt gesproken over het installeren van een patch paneel, meerdere posts over de best practice qua aanleggen van een netwerk maar niks concreets over het oplossen van dit dergelijke probleem.
Fotos volgen nog, ik typ dit uit op mijn mobiel en voeg de foto's vanavond toe.
Edit: foto's toegevoegd :
Wcd storing | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 43% gewijzigd door sj0nsj44k op 15-05-2021 18:28 . Reden: Fotos toegevoegd ]