Toon posts:

Slecht geluid !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is mijn geluidskwaliteit erg slecht als ik me pc aan stereotoren aansluit ??

Ik hab ook al andere boxen geprobeerd, maar daar lag het ook nie aan !!

Ik heb een ouwe Aureal geluidskaart maar zou toch gewoon mogelijk moeten zijn
om een beetje red. normaal geluid uit me stereo te krijgen !!

Me mp3 klonken echt gaar !! :(

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Koop is een goede kabel voor 3 tientjes. Of als je het er voor over heb van 90 piek.

Hou er ook rekening mee dat mp3tjes op 128 kbit bijna allemaal sukken. Ook al klinken ze op je pc speakers goed, kunnen ze op je gewone speakers kut klinken, omdat die meer detail hebben en daardoor sneller de 'foutjes' naar buiten komen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

is er een bass of treble instelling die alles verhoert misschien?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Mee eens wat JT zegt... MP3 die slechte kwaliteit zijn (en ja, 128 is dan slecht) klinken ineens een stuk minder.
Probeer eens een CD af te spelen bijvoorbeeld via je pc en vergeljk dan nog eens of het geluid zo slecht is. Verder moet je geen surround, 3d, boost of wat voor dingen aanzetten op je pc, en de bass en trebble gewoon op 0 (in het midden).

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
thx ik ga dat ff proberen !!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Al gelukt?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Het kan ook soms helpen als je in de Windhoos mixer (onderin de taakbalk te vinden) de outputs niet helemaal vol zet. Afhankelijk van de geluidskaart kan dat een vreselijk overstuurd signaal veroorzaken.

Het is mischien een idee.

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

en anders toch een nieuw geluidskaartje,
ikzelf heb al 3 jaar een SB128pci met een kabeltje van 7 piek op een stereotorentje die 6 jaar geleden 250 piek kostte en alles met goede kwaliteit...

dusss

¯\_(ツ)_/¯

• dreeke

dreeke

outdated icon

Of misschien heb je je versterker aangesloten op de speaker uitgang, ipv op de line uitgang? Dat geeft bij mijn AWE64 ook een slecht geluid! (vervormd)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
en je equalizer uitzetten, of gewoon alles in het midden doen. heeft bij mij een hoop ergenis veroorzaakt :)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Alleen door een simpel kabeltje kan je geluid niet ineens echt supergaar klinken. Je moet inderdaad denk ik even de output van windows even wat omlaag gooien... bij mij gaf dat nogal problemen... liefst zo laag mogelijk, laat je versterker maar het werk doen, die is daar beter in :)

Mother, will they like this song?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57

Flotter

Pelipper!

Op vrijdag 17 augustus 2001 19:06 schreef TheLunatic het volgende:
Alleen door een simpel kabeltje kan je geluid niet ineens echt supergaar klinken. Je moet inderdaad denk ik even de output van windows even wat omlaag gooien... bij mij gaf dat nogal problemen... liefst zo laag mogelijk, laat je versterker maar het werk doen, die is daar beter in :)
Vergeet dat 'zo laag mogelijk' maar, als je dat zou doen zou je het geluid eerst flink verzwakken en vervolgens flink versterken. Mocht er wat ruis in komen wordt dat ook evenveel versterkt. Ik denk dat je de mixer beter op +/- 70% kunt zetten.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• dreeke

dreeke

outdated icon

Bij mij staat de Windows volumeregeling helemaal voluit... en het Wave volume ongeveer op de helft. Kan dat ook helemaal voluit zetten en klinkt nog steeds maar dan is de volumeknop van de versterker zo gevoelig.

Ow ik bedacht net nog wat, misschien is de ingang van je versterker een beetje rot, probeer ff een andere ingang als dat kan (bijv. waar nu de CD speler aan zit)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Veel geluidskaarten moet je niet voluit zetten als je ze op je versterker aansluit omdat ze de versterker dan hevig oversturen.
Als je versterker een digitale ingang heeft moet je (als je een optical out hebt) maar es zo'n mooi glasvezel kabeltje kopen. Ruis en vervorming horen dan tot het verleden :)

Als je t eenmaal gebruikt wil je niet anders meer.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Pagina: 1