Reviewlijst kan UI-wise veel beter --> jaarstamps nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoi,

Bijv: Tweakers.net/tablets/reviews (laat standaard op populariteit).
Dan komt in de top 5 al voor rou d-up tablets van 200 euro. Hee lijkt me interessant, ik klik het aan blijkt het uit aug 2019 (bijna twee jaar oud).

Kunnen die dingen niet gewoon een timestamp (jaartal) meekrijgen. In de lijst tweakers.net/tablets/reviews gewoon op populariteit is het maar gokken uit welk jaar een item is. Dit lijkt me voor mee categorieën te gelden, dit kan wel beter toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ptI2-ybmbslhcJUs_R8jaTLaeA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zb5OXuqO0JniYlEf6z8qeYp7.png?f=fotoalbum_large

Daar staat toch gewoon een timestamp bij?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Yorinn schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:05:
[Afbeelding]

Maar dan wel slecht leesbaar en slecht sorteerbaar met door elkaar heen dag-maand en maand-jaar datums... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Fiber Sorteren kan toch op nieuw naar oud in plaats van op populariteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Yorinn schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:05:
[Afbeelding]

Niet op de mobile layout....

@crisp en misschien nu er vaker reviews zijn ook eens de rekensom bijwerken? Bijv oude reviews meer aftrekpunten geven naarmate ze ouder worden ipv nu - ik weet het niet - alleen naar absolute views kijken?

[ Voor 21% gewijzigd door CyberMania op 15-05-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:55:
[...]

@crisp en misschien nu er vaker reviews zijn ook eens de rekensom bijwerken? Bijv oude reviews meer aftrekpunten geven naarmate ze ouder worden ipv nu - ik weet het niet - alleen naar absolute views kijken?
Afaik wordt bij populariteit vooral gekeken naar recente views en/of worden recente views zwaarder gewogen. Daar zit dan natuurlijk wel een stukje zelfversterking in. Of ouderdom van het artikel zelf al op een of andere manier gewogen wordt durf ik niet te zeggen; daar weet @ACM meer van dan ik :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:21

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

CyberMania schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:55:
[...]

Werkt hier prima op Chrome voor Android. Staan twee grote knoppen 'Filters' en 'Populariteit', als je op 'Populariteit' klikt kun je vervolgens kiezen voor Niew-Oud sortering.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:23:
[...]

Afaik wordt bij populariteit vooral gekeken naar recente views en/of worden recente views zwaarder gewogen. Daar zit dan natuurlijk wel een stukje zelfversterking in. Of ouderdom van het artikel zelf al op een of andere manier gewogen wordt durf ik niet te zeggen; daar weet @ACM meer van dan ik :)
Yep, hoewel dat langzaamaan steeds marginaler wordt. Effectief worden de unieke views steeds gedeeld door het aantal dagen dat het artikel oud is. Maar 1000 / 100 en 1000 / 200 geeft dan natuurlijk in absolute zin een minder dramatische afname dan bij 1 en 2 dagen.

Maar blijkbaar zijn die oude items nog altijd goed voor relatief veel views (vast via zoekresultaten), want normaliter betekent ouder ook vanzelf al minder views.
Pagina: 1