Toon posts:

Welk Systeem is het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

kan iemand mij vertellen welk systeeem hieronder het beste is?

Processor AMD Thunderbird 1000 MHz / 266 FSB
Moederbord MSI K7T - 266 Pro
Geheugen 256 MB DDR/266 PC2100 Apacer
Videokaart GeForce 2 GTS Pro, TV-out 64 DDR Retail
Geluidskaart LIVE! Player 5.1 Retail
Harddisk 40.00 / 7.200 IBM IC 35L040
DVD-Speler LTD-163 16/48x IDE Retail
Diskdrive 3,5" 1,44MB
Kast Midi-Tower Codegen Wave, 300W
Toetsenbord Multimedia
Muis Logitech scrollwheel
Luidsprekerset Juster Subwoofer system 450 Watt
voor 2280

of

Best-Case Midi Tower 300 W
Asus A7V-E Socket A
AMD Athlon Thunderbird 1,0 GHz 266 Mhz FSB
Cooler Master Socket A/FCPGA 1,2 GHz
Maxtor DiamondMax Plus 40,9 Gb 7200 rpm
Aopen CD950E Pro 50x
Sony diskdrive 3,5" 1,44 Mb
Abit Siluro GeForce2 MX-400 64 Mb TV-Out (oem)
SDRAM Dimm 256 Mb PC133
BTC 5126 PS/2
Logitech Wheel Mouse PS/2
Creative Soundblaster Live! Player 5.1 (oem)
voor 2145,--

ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen :) groeten dennis

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:10
Waarvoor ga je het gebruiken, dat is een hoofdzaak als je een nieuwe pc gaat kopen. Ga je er op gamen of gebruik het voor internet, of alleen om tekst te verwerken?

There is no magic.

Verwijderd

De bovenste, want die heeft 'beter' geheugen (DDR), DVD speler en een 'betere' videokaart (GTS)

Sterker nog, voor de meerprijs is hij naar verhouding goekoper vind ik. En hij kost mar 100 piek meer ofzo.

Verwijderd

Ben het met Neo eens. De bovenste. Nog vragen?
Sluiten dan maar....

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De eerste configuratie ziet er beter uit, maar ik zou er wel een koelertje bij doen ;)

39

Verwijderd

Ik zou ook zeker voor de bovenste gaan. Er zitten veel spullen in die ik zelf ook heb en dat werkt zeer goed.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 23:38 schreef wepz het volgende:

Processor AMD Thunderbird 1000 MHz / 266 FSB
Moederbord MSI K7T - 266 Pro
Geheugen 256 MB DDR/266 PC2100 Apacer
Videokaart GeForce 2 GTS Pro, TV-out 64 DDR Retail
Geluidskaart LIVE! Player 5.1 Retail
Harddisk 40.00 / 7.200 IBM IC 35L040
DVD-Speler LTD-163 16/48x IDE Retail
Diskdrive 3,5" 1,44MB
Kast Midi-Tower Codegen Wave, 300W
Toetsenbord Multimedia
Muis Logitech scrollwheel
Luidsprekerset Juster Subwoofer system 450 Watt
voor 2280

ik mis een processorkoeling, wel handig :)

of

Best-Case Midi Tower 300 W
Asus A7V-E Socket A
AMD Athlon Thunderbird 1,0 GHz 266 Mhz FSB
Cooler Master Socket A/FCPGA 1,2 GHz
Maxtor DiamondMax Plus 40,9 Gb 7200 rpm
Aopen CD950E Pro 50x
Sony diskdrive 3,5" 1,44 Mb
Abit Siluro GeForce2 MX-400 64 Mb TV-Out (oem)
SDRAM Dimm 256 Mb PC133
BTC 5126 PS/2
Logitech Wheel Mouse PS/2
Creative Soundblaster Live! Player 5.1 (oem)
voor 2145,--
Ik weet niet of je er ook nog een beeldscherm bij moet kopen, maar ik zou zelf voor het bovenste systeem gaan (incl. koeler ;) ) Het DDR geheugen en de videokaart hebben een betere prestatie dan bij het onderste ststeem. plus dat je dan een dvd ipv een cd hebt. Terwijl je niet zoveel meer betaald.

Verwijderd

Ik zag bij mediamarkt echt een heel mooi systeem in de reclame.
Pentium 4 1,4ghz ofzo met dvd speler brander echt van alles erop.
Ik kan er zo snel niet een plaatje van vinden, iemand anders :?
Zat alleen geen monitor bij en koste ronde de Fl. 2100,-
Was echt wel een relaxed ding.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb het zelf niet zo op MSI boarden, ik zou bovenste systeem nemen, maar dan met Asus board.....

webOS all the way!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
MSI in combo AMD is wel okay toch?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:10

GaMbiNo

1337

Op vrijdag 17 augustus 2001 11:18 schreef intert0y het volgende:
MSI in combo AMD is wel okay toch?
Jep :)

De bovenste trouwens :9

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Pas wel op met die MSI. Er waren problemen geconstateerd met meer dan één dimm. Een review op HardOCP had dit gemerkt, en ik heb al iemand gehoord die het ding ook niet stabiel kon krijgen met 2*256DDR. 1*256DDR was wel stabiel.

[/edit]
Net nog iemand gehoord die slechts 1 dimm aan de praat krijgt. Dit wordt een probleem voor MSI.
[/edit]

Verwijderd

Ik ga niet zeggen wat beter is ofzo, alleen ik wil je alleen sterk AFRADEN om die MSI Pro266 te kopen, ik heb hm ook gekocht, maar ik ben er alles behalve tevreden over.

Onder windows 2000 is het allemaal wel te doen, maar zodra je je systeem een beetje wil tunen onder WinME dan gaat het helemaal mis, overclocken is er sowieso al niet bij, loopt alles bij mij vast.

Verder weigert me SB Live dienst, en ook kan ik niet Via 4 in 1 + INF instaleren.

En kom nou niet aanzetten met, dan doe je het fout, check mijn topics er maar op na, ik ben ongeveer 3 week bezig geweest op dit kut moederbord werkend te krijgen, het wil gewoon niet.

Ook vindt ik het slecht dat je wel MOET tunen om er fatsoenlijke prestatie uit te krijgen, (lees: AMD 760 standaard al goed geheugenbandbreedte) zoals bijvoorbeeld WPCREDIT/SET draaien.

Nee ik zou echt voor een Epox en ABit DDR gaan, en dan wel de KG7. Maar jah, je kunt overal wel de fout ingaan, ik heb gewoon heel veel pech gehad met mijn systeem, perfect systeems heeft erinmiddels wel mee ingestemd mijn mobo om te ruilen, alleen nog even zien wanneer ik dat kan doen, aangezien ik eigenelijk geen dag zonder pc kan. Ik moet gewoon werken, en 12 uur missen aan werk tijd, dat kan op dit moment gewoon niet.

Verwijderd

Topicstarter
hallo, bedankt allemaal ben er uit hoor,
echt zeer bedankt, met cooler :)

groeten dennis, van wepz.com

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Neem gewoon de bovenste :)

Duur koop is goedkoop >:)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Waarom werdt die van mij direct gesloten, en deze niet? :?

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 13:04
Op vrijdag 17 augustus 2001 14:07 schreef Mannekino het volgende:
Ik ga niet zeggen wat beter is ofzo, alleen ik wil je alleen sterk AFRADEN om die MSI Pro266 te kopen, ik heb hm ook gekocht, maar ik ben er alles behalve tevreden over.

Onder windows 2000 is het allemaal wel te doen, maar zodra je je systeem een beetje wil tunen onder WinME dan gaat het helemaal mis, overclocken is er sowieso al niet bij, loopt alles bij mij vast.

Verder weigert me SB Live dienst, en ook kan ik niet Via 4 in 1 + INF instaleren.

En kom nou niet aanzetten met, dan doe je het fout, check mijn topics er maar op na, ik ben ongeveer 3 week bezig geweest op dit kut moederbord werkend te krijgen, het wil gewoon niet.

Ook vindt ik het slecht dat je wel MOET tunen om er fatsoenlijke prestatie uit te krijgen, (lees: AMD 760 standaard al goed geheugenbandbreedte) zoals bijvoorbeeld WPCREDIT/SET draaien.

Nee ik zou echt voor een Epox en ABit DDR gaan, en dan wel de KG7. Maar jah, je kunt overal wel de fout ingaan, ik heb gewoon heel veel pech gehad met mijn systeem, perfect systeems heeft erinmiddels wel mee ingestemd mijn mobo om te ruilen, alleen nog even zien wanneer ik dat kan doen, aangezien ik eigenelijk geen dag zonder pc kan. Ik moet gewoon werken, en 12 uur missen aan werk tijd, dat kan op dit moment gewoon niet.
mijn soundblaster live doet het wel op me msi 266 pro2
waarschijnlijk heb je er niks aan maar heb je het onboard geluid van je mobo uitgezet??
Pagina: 1