verbinding valt weg door vpn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ R
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-07 18:35
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn verbinding en dan specifiek met mijn vrouw haar surface, en ook op de laptop bij een website voor de basisschool.

Als mijn vrouw verbinding heeft moet ze verplicht verbinden met een vpn van haar werk en dan is de verbinding super traag en wordt ze er uitgegooid ,dit zelfde gebeurd met de laptop , dit hebben we sinds we zijn overgestapt van telfort naar kpn.

Het wifi bereik is gewoon goed 1 streepje minder dit moet geen probleem zijn. ik heb dus ook continu internat op alle draadloze aparaten in huis.

ik heb op mijn desktop bedraad dit probleem niet.

Op het werk van mijn vrouw is ze van de 500 medewerkers de enige met dit probleem(volgens ict)

Van haar 10 directe collega's heeft ook niemand hier last van , en het enige verschil tussen haar en haar 10 directe collega's is dat mijn vrouw kpn(dus een experiabox) heeft als provider en de rest niet.

Ik heb tijdelijk een router van nighthawk gebruikt en toen had ik dit probleem niet alleen wil ik die nu als accespoint gebruiken, i.v.m brakke wifi op de tweede verdieping.

En als ik die weer als router ga gebruiken heb ik dus weer een brakke wifi op de tweede verdieping en moet ik daar dus weer een ander accespoint instaleren, dit terwijl ik nu overal bereik heb via wifi in deze opstelling.

Let op de problemen doen zich voor met aangesloten accespoint en niet aangesloten accespoint, ik gebruik nu dus alleen de experiabox v 12 en ervaar de problemen ook.

is er een bepaalde instelling die verkeerd kan staan.

op het kpn forum krijg ik de tip om dan maar overal bedrading aan te leggen....
groeten alex

ik heb internet + tv van kpn met een experiabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat gebeurt er als je de wifi van de experiabox uitzet en de nighthawk als AP erachter. Gaat het dan wel goed met de VPN probeer op die manier zaken uit te schakelen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ R
als ik alleen puur op de ap draai , dus de wifi van de experiabox uitzet dan loopt alles goed.
ook als ik de ap weer als router gebruik zoals een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

Wat is het IP wat ze van de VPN-aanbieder krijgt, en wat is je interne IP-range die je van de Experiabox krijgt? Had je met de Nighthawk een andere interne IP-range thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 21:39
deze startpost is even vaag als de ingredientenlijst van een big mac....

dus ...

gebruikte materialen :
- KPN als ISP
- Netgear Nighthawk als Prive router ...
- laptop : iets Surface ?

concreet probleem :
onvoldoende wifi bereik , met als gevolg dat VPN faalt / onbetrouwbaar is

dingen geprobeerd :
netgear Nighthawk als router & als accespoint in meterkast : resultaat NOK , nog steeds onvoldoende bereik

eerste test : werkt het bekabeld wel zoals je wenst ?
tweede test : zoek je snelste apparaat in huis (iets met Wifi 5ghz AC antennes) en test je snelheid eens op verschillende plaatsen in huis + op 1 meter van je ISP modem

[ Voor 14% gewijzigd door ijske op 15-05-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ R
ijske schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:39:
deze startpost is even vaag als de ingredientenlijst van een big mac....

dus ...

gebruikte materialen :
- KPN als ISP
- Netgear Nighthawk als Prive router ...
- laptop : iets Surface ?
KPN is leverancier internet

Netgear NIET MEER als router. is nu een acces point alleen niet aangesloten om zeker te weten dat daar het probleem niet in zit.

en probleem doet zich voor op surface als laptop na verbinding vpn (beide andere vpn)
[b]ijske in "verbinding valt weg door vpn"concreet probleem :
onvoldoende wifi bereik , met als gevolg dat VPN faalt / onbetrouwbaar is.
Als er gelezen wordt staat er dat het wifi bereik goed is bijna perfect zelfs 1 streepje minder !!!!

kortom mijn wifi is goed mijn internet is goed alleen als mijn vrouw verbinding maakt met vpn wordt ze eruitgegooid zet ze vpn uit dan kan ze alles weer.

en ja bekabeld is er geen probleem alleen heb ik niet overal kabel!!!!

[ Voor 40% gewijzigd door AJ R op 15-05-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ R
DataGhost schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:29:
Wat is het IP wat ze van de VPN-aanbieder krijgt, en wat is je interne IP-range die je van de Experiabox krijgt? Had je met de Nighthawk een andere interne IP-range thuis?
dat eerste weet ik niet en kan ik nu niet achterkomen aangezien mijn vrouw weg is en die surface net zo goed beveiligd is als fort knox :) (iets met privacy gevoelige informatie ofzo)

en inderdaad had ik met de nighthawk een andere ip-range thuis, kan daar een probleem inzitten ?
lijkt me toch stug dat dit komt door dat de vpn in dezelfde range zit, dacht dat die een aparte range zou hebben die gereserveerd is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Daar kan zeker een probleem in zitten. Enorm veel mensen hebben bijv. 192.168.0.x voor hun thuisnetwerk, als je met VPN zonder NAT naar een ander thuisnetwerk met diezelfde range verbindt mag jij gaan raden naar welke 192.168.0.3 je pakketjes precies gaan. Het enige "gereserveerde" aan VPN-ranges is dat het in een van de gereserveerde niet-publieke ranges moet zitten en dat er wat de facto standaarden zijn zoals 10.0.8.x, maar dat mag je als beheerder allemaal zelf kiezen, zowel thuis als voor je VPN. Twee mensen met dezelfde beslissing zullen niet heel veel plezier hebben met naar elkaar verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ R
Dus eigenlijk ervan uitgaande dat ze opdezelfde range zouden zitten , kan ik dan gewoon mijn thuisnetwerk een ander ipadres geven of denk ik nu te simpel. En is dat een beetje makkelijk te doen?

aangezien ik niet denk dat mijn vrouw haar werk dat gaat doen met de vpn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dat kan je gewoon doen inderdaad, als alles met DHCP werkt (enorm waarschijnlijk) stel je dat gewoon op je Experiabox in. Daarom ook de verdenking, waarschijnlijk gaf de Nighthawk een andere range uit. Ik denk zelf ook niet dat ze het bij het werk van je vrouw gaan wijzigen, dan zitten ze straks misschien wel met een ander netwerk in conflict.

Maar het kan best wat anders zijn, hoor. Geen idee zonder deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ R
Lijkt er haast wel op omdat zei blijkbaar de enige is die er last van heeft, en we hier pas last van hebben sinds we de router weg hebben gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02
Range was ook het eerste waar ik aan dacht, sluit dat eerst even uit

[ Voor 69% gewijzigd door laurens0619 op 15-05-2021 22:46 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

AJ R schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:57:
Als er gelezen wordt staat er dat het wifi bereik goed is bijna perfect zelfs 1 streepje minder !!!!
Een kleine kanttekening over dat "Wifi bereik":
Het aantal streepjes wat je ziet, zegt iets over de veldsterkte van de wifi die je telefoon ziet. Het zegt helaas helemaal niets over de kwaliteit van het wifi signaal.
Uiteraard is het meestal wel zo dat als alle streepjes wifi aan staan, dat je dan ook goede kwaliteit wifi hebt. Maar dat hoeft dus niet perse zo te zijn. Met andere woorden: volle bak wifi betekend niet automatisch goede wifi.

Maargoed, het ziet er sowieso naar uit dat de wifi het probleem niet is. Ben benieuwd naar de IP reeksen die worden gebruikt.

Ps: Daarnaast komen al die uitroeptekens niet bepaald vriendelijk over. :)

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 16-05-2021 01:37 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

AJ R schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:11:
ik heb op mijn desktop bedraad dit probleem niet.
Dit bewijst dat het probleem niet in de IP reeks zit, tenzij er op Wifi een andere reeks wordt uitgegeven. Maar dat lijkt mij erg sterk.

Dan ga ik toch al snel aan wifi problemen denken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ R
Zo ff week vakantie gehad vandaar late reactie,
het probleem zit/zat hem in de wifi, ik heb alles opnieuw aangesloten modem verplaatst en beneden en op de tweede verdieping perfect verbinding.(al merk ik dat niet aan de streepjes)

het vage is alleen op de eerste verdieping heb ik in de badkamer perfect ontvangst, in de slaapkamer van de kinderen perfect ontvangst. alleen om de een of andere vage rede heb ik achter het bureau in het kantoor geen ontvangst (en dan bedoel ik ook echt geen, als ik een speedtest doe dan krijg ik download van 1 mb als dat enigsinds betrouwbaar is aangezien ik via google speedtest gewoon 100mb haal overal in huis via wifi :-) )
Toen de modem op zijn oude plek in de meterkast stond hadden we daar wel ontvangst alleen was dat overal slecht tot zeer slecht blijkbaar.

Ik denk dat ik echt net op een blackspot in mijn huis zit maar kan zowel de moden als accespoint niet ergens anders kwijt omdat ik daar simpel weg geen kabel kan krijgen op een nette manier)

nu vind ik dat geen probleem als ik een kabel daar kan krijgen, ik heb nu een tp link av 600 maar dat is echt ruk ik haal daar maximaal 30 mb download ( heb abbo van 100mb) en als ik ping naar nu.nl of google of mijn werk
dan krijg ik op zijn best 11ms maar over het algemeen zit ik tussen de 20 en 30 ms, en dan laat ik hem 15 tot 20 minuten lopen.

Draad trekken is bij ons vrijwel onmogelijk gezien de plek van bureau ten opzichte van modem ( of ik moet hem overal in het zicht houden)

is hier een andere stabiele oplossing voor??

oh ja voor de geintresseerde de ip reeks verschilt dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

AJ R schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:16:

Draad trekken is bij ons vrijwel onmogelijk gezien de plek van bureau ten opzichte van modem ( of ik moet hem overal in het zicht houden)

is hier een andere stabiele oplossing voor??
Nog een access point erbij, maar dan draadloos. Een zogenaamde range extender.
Die hang je op een plek waar er goed bereik is van het Wi-Fi netwerk en die ook
voldoende zendkracht heeft om bij het bureau te komen.

Alternatief is helaas toch een kabel trekken, desnoods langs de trap omhoog met spijkerklemmetjes.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ R
Het probleem van die kabel is dat ik via een van de kinderkamers moet om bij die trap te komen (of ik moet de gang oversteken boven de laminaat😂) en de jongens zijn op die leeftijd dat ik dan iedere week een nieuwe kabel moet leggen😉 en helaas geen plakplinten... anders had die er allang gelegen.

Ik ga me eens verdiepen in zo een range extender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02
Verkoop de nighthawk en Koop iets als een deco m4 voor 100 euro bij ziggo. Als je er 2 bedraad kunt aansluiten dan gaat die 3e wel rond de 200mbit als ze elkaar goed kunnen zien

[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 24-05-2021 18:21 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1