Grafische kaart niet gedecteerd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxority
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-09 20:07
Mijn vraag
Hoe krijg ik weer beeld van mijn grafische kaart?

Relevante software en hardware die ik gebruik
GPU: pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB
Motherboard: pricewatch: MSI B350 PC Mate
CPU: pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hoi, ik zal beginnen met het geven van wat context. Vorige zomer waren er een paar hele warme dagen terwijl ik mijn pc aan had staan en wat games speelde (stom van mij, maar daar leer ik weer van).
Ik had mijn pc afgesloten, en de volgende dag gaf mijn motherboard een vga error aan. Na heel wat tutorials online gevolgd te hebben had ik het maar opgegeven en een nieuwe grafische kaart besteld (een gtx 1660 super, toen nog gelukkig voor een normale prijs).

Gisteren had ik wat tijd over en heb ik besloten om de rx 580 eens open te maken, fysiek heb ik alleen niks kunnen vinden wat beschadigd was.

Toen kreeg ik de tip van een medestudent om DDU eens te runnen, nadat ik dat had gedaan (met mn nieuwe gpu uiteraard), mijn pc had uitgezet en mijn rx 580 had teruggezet, was de error weg. Maar helaas, nog steeds geen beeld.
Maar... blijkbaar komt mijn pc wel in windows, toen ik had ingelogd werd iCue ingeladen en ging mijn rgb aan. Ook kon ik gewoon muziek en youtube afspelen.

Dus toen kwam ik met het idee om remote desktop eens te proberen, en... het werkte. Ik kreeg gewoon beeld op mijn laptop binnen van mijn pc en kon mijn pc op deze manier prima gebruiken. Alleen toen ik keek in task manager & device manager was mijn gpu nergens te vinden.
Ook in GPU-Z was er geen informatie te vinden over de grafische kaart.

Dus mijn vraag is eigenlijk of iemand een idee heeft wat hier aan de hand is en of/hoe ik het kan oplossen?

Bedankt voor het lezen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Er schijnt een optie te zijn om verborgen apparaten te tonen in apparaatbeheer. Misschien dat je kaart dan daar wel zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auxority
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-09 20:07
Postman schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:26:
Er schijnt een optie te zijn om verborgen apparaten te tonen in apparaatbeheer. Misschien dat je kaart dan daar wel zichtbaar is.
Oh ja, dat was ik vergeten. Bedankt voor de tip, dat ga ik binnenkort nog wel proberen :)