Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolala
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-05-2021
Dag iedereen,

Voor mijn thesis ga ik een prototype ontwikkelen. Ik zou graag een applicatie maken waarbij ik vormen (rechthoeken, cirkels, driehoeken) over een camerabeeld kan plaatsen door ze hierover te slepen. Of als alternatief dat mijn camerabeeld een object herkent en hier zelf al bepaalde figuren over plaatst.

Nu ben ik op zoek naar de juiste software hiervoor. Zelf heb ik een basiskennis processing (https://processing.org ; java) en kan ik overweg met Unity (https://unity.com ; gamesoftware). Heb al veel opzoek werk gedaan maar ik geraak er niet uit. Met welke software kan ik best werken en werk ik met iets zoals object detection, color tracking of een andere soort.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het zou al kunnen met een HTML-pagina waarin je een stream van de camera hebt en waar je overheen tekent... Wat zijn je verdere wensen en specificaties? Je geeft te weinig info voor een zinnig antwoord.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 18:46

edeboeck

mie noow noooothing ...

Zoals voor elke thesis geldt: welke software is naar boven gekomen op basis van de literatuurstudie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolala
NMe schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:41:
Het zou al kunnen met een HTML-pagina waarin je een stream van de camera hebt en waar je overheen tekent... Wat zijn je verdere wensen en specificaties? Je geeft te weinig info voor een zinnig antwoord.
Het is eigenlijk de bedoeling dat ik een live video beeld van een object of een foto van een object (kan inladen). Dus bijvoorbeeld een live video van een huis of een foto van een huis. Vervolgens wil ik duidelijk maken hoe het object is opgebouwd (uit welke eenvoudige vormen/figuren het bestaat, een huis bv bestaat uit een vierkant met een driehoek erop). Dit wil ik doen door de eenvoudige vormen/figuren over het live video beeld/foto te slepen of tekenen. Is dit iets duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolala
edeboeck schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:48:
Zoals voor elke thesis geldt: welke software is naar boven gekomen op basis van de literatuurstudie?
Hier zit ik dus vast, er zijn veel verschillende soorten software die ik hier voor kan gebruiken. Het aanbod is zo breed dat ik niet weet welke hiervoor het meest geschikt is. Ik zou het liefst als een soort app op mijn telefoon/ tablet kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je vraag is nogal algemeen, voor object detection kun je kijken naar cloud vision diensten van Microsoft, Amazon of Google. Voor image processing zelf doen kun je naar opencv kijken. Voor detectie kun je naar AI/ML software als tensorflow kijken

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Je zoekt software, maar software lost meestal een bepaald probleem op. De use-case die jij omschrijft is nogal onduidelijk. Wel kun je zoiets zelf ontwikkelen. Zo'n beetje elke programmeertaal die grafische output kan leveren kan zoiets, al zul je er soms externe libraries bij moeten halen bijvoorbeeld voor image processing of detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
lolala schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:04:
[...]

Hier zit ik dus vast, er zijn veel verschillende soorten software die ik hier voor kan gebruiken. Het aanbod is zo breed dat ik niet weet welke hiervoor het meest geschikt is. Ik zou het liefst als een soort app op mijn telefoon/ tablet kunnen laten zien.
Dus dan is het idee toch dat je daar een onderzoek op doet, de karakteristieken vergelijkt op basis van criteria die voor het doel belangrijk zijn en dan een keuze maakt?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 18:03

Haan

dotnetter

Ik ben ook wel benieuwd wat precies de onderzoeksvraag is, dit klinkt een beetje vaag. Heb je al goedkeuring voor je onderzoek en heeft je begeleider geen ideeën om je op weg te helpen?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
Je zou hier naar kunnen kijken of je hiermee kan wat je wil: https://unity.com/unity/features/ar

Klinkt wel een beetje als augmented reality maar verder is het lastig je vraag te beantwoorden.

https://niels.nu

Pagina: 1