Hoe toon in mijn PC scherm over ethernet op mijn Smart TV?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik weet dat Windows 10 iets ingebouwd heeft genaamd 'miracast' waarmee je draadloos je PC scherm naar je TV zou moeten kunnen sturen.

Echter zou ik dit liever niet draadloos gebruiken maar over ethernet kabel. Mijn Samsung Smart TV is aangeloten op mijn router/modem via een kabel en mijn PC ook. Is het mogelijk miracast (of iets anders) te gebruiken om mijn PC beeld op mijn TV weer te geven. Beide apparaten zijn aan hetzelfde LAN verbonden (zij het fysiek) dus ik kan me haast niet voorstellen dat dit niet mogelijk is.

Als dit echt alleen maar draadloos kan wat moet ik dan precies kopen om dit mogelijk te maken? Mijn TV heeft momenteel de wifi optie uitgegrijsd dus ik denk dat ik daar dan een dongle voor nodig heb? Mijn PC heeft momenteel ook nog geen wifi.

Excuses als ik deze vraag in het verkeerde forum stel. Maar dit gaat zowel over TV als over Windows als over netwerken, dus ik wist niet goed waar te plaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 17:36
je vergeet wat cruciale info mee te geven...
zoals bijvoorbeeld welke specifiek type Samsung tv heb je, en heb je al gekeken of je daar iets met miracast kan opzetten ?

Ik denk dat je snel gaat moeten uitkijken naar bv een Playstation of een Chromecast , ik betwijfel of default Samsung smart tv software dit heeft ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:03
Miracast werd net ontwikkeld door de Wifi Alliance ;-) Dus wat denk je zelf ?
Het werkt door een "Wifi Direct" verbinding tussen 2 apparaten op zetten, zonder tussenliggend device. (vb AP)

Alternatieven zullen wel mogelijk zijn, maar hangt af wat je TV voor een model is. Mogelijks een "app" te installeren en op die manier gewoon screen-mirroring doen oid, gewoon over het bedraad netwerk.

[ Voor 35% gewijzigd door jvanhambelgium op 15-05-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
@ijske Samsung model nummer is een UE46F5300AW
Ik had juist begrepen dat je voor miracast niets speciaals nodig hebt behalve een wifi verbinding met je TV en ook geen specifieke software. Maar kennelijk heb ik dat dan mis?

@jvanhambelgium Wat zou ik nodig hebben om wifi direct op te zetten? Zoals gezegd heeft mijn TV deze optie wel maar is uitgegrijst. Ik wil inderdaad 'gewoon' screen-mirroring doen. Geen probleem als ik daarvoor iets moet kopen, maar ik heb geen idee wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 19:31

Ryan1981

Je ne sais pas

(jarig!)
Nvidia Shield als je een Nvidia kaart hebt, je kan ook zoals ik een NUC aan je TV hangen en dan met Nvidia shield en moonlight streamen. WiDi, Miracast, Chromecast. Er zijn ook dedicated wireless HDMI oplossingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is een HDMI kabel niet gemakkelijker? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
HoroHoro schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:35:
@ijske Samsung model nummer is een UE46F5300AW
Ik had juist begrepen dat je voor miracast niets speciaals nodig hebt behalve een wifi verbinding met je TV en ook geen specifieke software. Maar kennelijk heb ik dat dan mis?
ik denk niet dat een tv met hardware 2013 dit van zichzelf ondersteund ... dus de vraag "wat heb ik dan nodig" ga ik aan de vriendjes hier overlaten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
CH4OS schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:37:
Is een HDMI kabel niet gemakkelijker? :?
Ja, maar dan zou ik een kabel nodig hebben van 10 meter. Is dat geen probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En anders HDMI over ethernet adapters er tussen, dan kun je in ieder geval een flink stuk overbruggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MustiAai
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-04 11:05
HoroHoro schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:40:
[...]

Nee, dat is geen enkel probleem. Dit is tevens de goedkoopste oplossing. Eventueel zou je nog een draadloos toetsenbord (bijv. Logitech K400) erbij aanschaffen voor het bedienen van de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
ijske schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:39:
[...]

ik denk niet dat een tv met hardware 2013 dit van zichzelf ondersteund ... dus de vraag "wat heb ik dan nodig" ga ik aan de vriendjes hier overlaten .
Ik realiseerde me niet dat mijn TV al zo oud was. :? Voor mijn gevoel heb ik hem pas net een paar jaar.

Maar ik denk dat ik dan voor de simpele lange hdmi kabel oplossing ga. Geen behoefte om een nieuwe TV te gaan kopen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
MustiAai schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:52:
[...]

Nee, dat is geen enkel probleem. Dit is tevens de goedkoopste oplossing. Eventueel zou je nog een draadloos toetsenbord (bijv. Logitech K400) erbij aanschaffen voor het bedienen van de computer.
Thanks! Ik denk dat ik dit ga doen. Niet alleen goedkoop maar ook de meest makkelijke oplossing waarbij ik er vrij zeker van kan zijn dat het ook werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
HoroHoro schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:56:
[...]

Ik realiseerde me niet dat mijn TV al zo oud was. :? Voor mijn gevoel heb ik hem pas net een paar jaar.
troost je , ik heb nog een Plasma van 2008... ik doe alle smartmeuk zoals YT,Netflix & Twitch via een PS4 ;)
als het nog prima werkt ,lekker laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HoroHoro schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:40:
Ik moest onlangs zelf ook een HDMI kabel hebben, ze zijn zelfs 20m lang als het moet...
Pagina: 1