Bora Puru niveau knippert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Sinds 3 weken heb ik een nieuwe keuken met hierin een Bora Puru kookplaat.

Met regelmaat (niet altijd) blijft het ingestelde niveau (de 1 t/m 9) van de kookzone knipperen wanneer ik hier op aan het koken ben.
Dit doet zich bij alle 4 de zones regelmatig voor.
Op andere momenten blijft het ingestelde powerniveau dan weer continue branden, zoals het volgens mij ook hoort.

In de handleiding en via Google kan ik hierover helaas niets terugvinden, ook de klantenservice van Bora wist niet gelijk hoe dit kan en gaat het uitzoeken.

Is er hier toevallig iemand die dit herkent en weet hoe dit kan?

Beste antwoord (via DaFreakR op 15-05-2021 15:22)

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:48
Heb je niet toevallig de "automatic heat-up function" geactiveerd? (https://www.bora.com/file...220_manual_en_gb11380.pdf) hoofstuk 7.5.3

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:16
Mijn Siemens inductie doet dat in 2 situaties:
1) Bij gebruik van meerdere zone's waarbij er in totaal teveel vermogen gevraagd wordt. Ik kan namelijk niet alle zone's tegelijk op vol vermogen gebruiken.
2) Sommige pannen lijken niet 100% compatibel met inductie. Op laag/ middel vermogen gaat het nog goed, maar bij hoog vermogen lijkt de zone het vermogen niet goed kwijt te kunnen en gaat dan knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:03
croxz schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:36:
Mijn Siemens inductie doet dat in 2 situaties:
1) Bij gebruik van meerdere zone's waarbij er in totaal teveel vermogen gevraagd wordt. Ik kan namelijk niet alle zone's tegelijk op vol vermogen gebruiken.
2) Sommige pannen lijken niet 100% compatibel met inductie. Op laag/ middel vermogen gaat het nog goed, maar bij hoog vermogen lijkt de zone het vermogen niet goed kwijt te kunnen en gaat dan knipperen.
Bij mijn Bora Pure X gelden nr 1 en 2 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Ik ervaar het ook wanneer er slechts 1 pan op de kookplaat staat (heb een filmpje waarbij stand 6 blijft knipperen), dan zou dit qua vermogen volgens mij geen probleem moeten zijn?

Heb het uiteraard even getest met diverse pannen (allen geschikt voor inductie), probleem doet zich bij eigenlijk alle pannen voor.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:48
Heb je niet toevallig de "automatic heat-up function" geactiveerd? (https://www.bora.com/file...220_manual_en_gb11380.pdf) hoofstuk 7.5.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
__fred__ schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:45:
Dat ga ik eens even controleren, thanks!
Pagina: 1