Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

zwart glass deur met bovenlicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• igix
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 14-06 00:34
ik heb deze deur en ik wil deze vervangen door een zwarte glazen deur.

Ik kreeg het advies om het bovenlicht niet te verwijderen omdat het meer kost omdat het frame moet worden vervangen.

ik visualiseerde hoe het eruit ziet. kan iemand een optie voorstellen om het te verwijderen of te verbergen. Ook als iemand een foto van hun deur met hetzelfde uiterlijk kan delen, zou het voor mij nuttig zijn om een idee te krijgen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 10:51
Waarom verf je je deurpost en raamkozijn niet in de kleur van de deur?

• xobdorp
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17:18
ChinaGeek schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:55:
Waarom verf je je deurpost en raamkozijn niet in de kleur van de deur?
Dit dus. Zwager heeft het door een schilder laten doen en het eindresultaat ziet er scherp uit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:16

BazzH

Kei-goed...

Hoe zwaar is die deur? Hoe stevig is je kozijn? Als het echt een "glazen deur" was geweest, dan was hij waarschijnlijk echt te zwaar geweest voor een standaard blikken kozijn. Maar vanwege het frame kan het glas vast een stuk dunner en dat kan heel veel schelen.

Op de zaak hebben ze ooit een volledig glazen deur in zo'n blikken kozijn geplaatst. Die was zo zwaar, dat het kozijn na een korte poos begon te vervormen bij de scharnieren.

Verder gewoon zorgen dat je de juiste kleurcode hebt en dan het kozijn in dezelfde kleur schilderen. Je kan er een schilder voor laten komen, maar 1 kozijntje is nou ook weer geen mega-klus. De komende maanden een schilder vinden voor binnenwerk zou weleens een uitdaging kunnen worden, tenzij ze nog behoefte hebben aan extra "vulklusjes" voor dagen met echt rotweer. Een schilder staat nu het lieftst tot het najaar buiten. Binnenwerk kan altijd nog, liefst hartje winter. Heb vorige maand het houtwerk binnen op de begane grond laten doen. Heb nog wel wat meer binnenwerk liggen, maar de schilder komt voorlopig echt niet hoor. Die heeft bakken buitenwerk liggen.

Think smart........ Act stupid........

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat glas is makkelijk weg te werken: ofwel plak je er verduisterende folie op, ofwel vervang je het glas door een HPL plaat. Die laatste heeft als voordeel dat het in verschillende kleuren verkrijgbaar is. Het glas is er makkelijk uit te tillen en de plaat kan je op maat laten leveren.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 19:03
Artikel met voorbeeld van het verven van het kozijn. Is de goedkoopste optie: https://www.karwei.nl/woo...op-maat-service-uitgetest

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ikswarom
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 05-06 14:43
Wij hebben dat onlangs ook gedaan. Ik vind lakken niet de leukste klus, maar het is prima te doen.

Ik vind met onze deur dat het bovenlicht er nog wel ok bij staat, gezien het glas dezelfde vorm heeft. Met die van jou weet ik dat niet. Maar dat vind ik.

• igix
ikswarom schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:50:
Wij hebben dat onlangs ook gedaan. Ik vind lakken niet de leukste klus, maar het is prima te doen.

Ik vind met onze deur dat het bovenlicht er nog wel ok bij staat, gezien het glas dezelfde vorm heeft. Met die van jou weet ik dat niet. Maar dat vind ik. [Afbeelding]
Mooi!!! :)

welke website / winkel heb je besteld. ik heb ingecheckt op https://www.voordeeldeuren.nl/ en de deur heeft maar twee scharnieren niet 3 zoals je liet zien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 15:44
@ikswarom Zeker mooi. Maar mijn licht-autistische ik zou me storen aan die tegelrand die net voorbij de deur komt..

• MemeMaster
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 19:03
ikswarom schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:50:

Ik vind met onze deur dat het bovenlicht er nog wel ok bij staat, gezien het glas dezelfde vorm heeft. Met die van jou weet ik dat niet. Maar dat vind ik. [Afbeelding]
Heel mooi inderdaad! Ik twijfel om het zelf te doen of toch een schilder in te schakelen met dat zwarte verf zie je elk klein foutje natuurlijk heel goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikswarom
Milo85 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:59:
@ikswarom Zeker mooi. Maar mijn licht-autistische ik zou me storen aan die tegelrand die net voorbij de deur komt..
Dat lijkt vanuit deze hoek alleen zo omdat de deur wat hoger boven de vloer zit :). De scheiding zit er echt onder.
MemeMaster schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Heel mooi inderdaad! Ik twijfel om het zelf te doen of toch een schilder in te schakelen met dat zwarte verf zie je elk klein foutje natuurlijk heel goed.
Ik heb het vast niet zo mooi gedaan als een schilder, maar het ziet er wel aardig uit moet ik zeggen. Goed grondverf aanbrengen (2x) en 2 a 3 lagen lak. Dun aanbrengen en voor elke keer verfen licht opschuren.
igix schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:52:
[...]

Mooi!!! :)

welke website / winkel heb je besteld. ik heb ingecheckt op https://www.voordeeldeuren.nl/ en de deur heeft maar twee scharnieren niet 3 zoals je liet zien.
Wij hebben deze deur (en nog 1) bij de Kawei besteld. Wij hebben de paumellen uit de oude deur gehaald en in deze gedraaid. Misschien dat het afhankelijk is van de hoogte/breedte van de deur? Ze zijn wel een stuk zwaarder dan de originele deuren, dus je hebt er wel 3 nodig lijkt mij.

• igix
ikswarom schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:50:
[...]

Dat lijkt vanuit deze hoek alleen zo omdat de deur wat hoger boven de vloer zit :). De scheiding zit er echt onder.
[...]

Ik heb het vast niet zo mooi gedaan als een schilder, maar het ziet er wel aardig uit moet ik zeggen. Goed grondverf aanbrengen (2x) en 2 a 3 lagen lak. Dun aanbrengen en voor elke keer verfen licht opschuren.
[...]

Wij hebben deze deur (en nog 1) bij de Kawei besteld. Wij hebben de paumellen uit de oude deur gehaald en in deze gedraaid. Misschien dat het afhankelijk is van de hoogte/breedte van de deur? Ze zijn wel een stuk zwaarder dan de originele deuren, dus je hebt er wel 3 nodig lijkt mij.
Bedankt, vandaag naar karwei geweest om naar de deur te kijken. Het ziet er mooi uit lundia model. Is het hele frame van hout ? ik lees in de beschrijving.

https://lundia.nl/collectie/colin-met-blank-glas

• ikswarom
igix schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 00:19:
[...]

Bedankt, vandaag naar karwei geweest om naar de deur te kijken. Het ziet er mooi uit lundia model. Is het hele frame van hout ? ik lees in de beschrijving.

https://lundia.nl/collectie/colin-met-blank-glas
Het is van hout inderdaad. Deze versie is ook zwart gegrond. Ik had gedacht dat ik deze ook nog moest lakken, maar het ziet er behoorlijk goed uit moet ik zeggen.

Het is mij wel opgevallen dat ze redelijk vaak 25% korting acties hebben op deze deuren. Dus bestel pas wanneer er weer zo'n actie is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j_cda
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-06 22:24
Bovenlicht kun je redelijk eenvoudig verwijderen. Vorig jaar recent huis gekocht vervolgens door mijn aannemer 8 van die bovenlichten laten verwijderen. Initieel ook het idee gehad dat er nieuwe deur kozijnen nodig waren, tot de aannemer op het idee kwam om ze gewoonweg af te slijpen. Resultaat ziet er prima uit.

Begrijp überhaupt niet waarom men die bovenlichten laat zitten in een nieuwbouwhuis. Echt geen gezicht.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True