Ik heb bij mijn huis een vrij grote schuur. Vloeroppervlak circa 8x10 meter, en zo'n 8 meter hoog, zie schets.
Het dak en constructie is van houten balken / eternietplaten en dakpannen.
In het rechterdeel van de schuur wordt een inpandige nieuwe ruimte gemetseld (en geisoleerd, electra e.d. wordt hobby en sportruimte), afmetingen 4 meter breed en over de volle breedte van de schuur (4x7,5 effectied ivm spouwmuren etc)/ De hoogte van het dak van de inpandige ruimte zal zo'n 3 meter hoog zijn. het platte dak wordt gewoon belast en moet toegankelijk zijn dmv een trap. De nieuw te bouwen inpandige ruimte komt net vóór de houten dikke balk (boom), een standaard trap tegen de nieuwe ruimte kan niet, want de balk ligt op 3,6 mtr hoogte, het dak van de ruimte wordt 3mtr hoog, je stoot direct je hoofd.
Optie1: trap gaat deels door de nieuwe ruimte zodat er een redelijke doorgang is onder de balk door.
Optie2: de trap vóór de balk omhoog en over de balk heen stappen en zo op het dak van de ruimte komen
beide opties niet ideaal. Zijn er creatieve geesten hier die me kunnen helpen. Zie mijn grove schetsen...::strip_exif()/f/image/zEOIazUUAUgd8IhwaSYbhly1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I2WA14KUdlQTityTWCHFiNVr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eKColacwoE9kSI3XVepfjhoM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0WIOWpO6YscxXms7U2DKOhYA.jpg?f=fotoalbum_large)
Het dak en constructie is van houten balken / eternietplaten en dakpannen.
In het rechterdeel van de schuur wordt een inpandige nieuwe ruimte gemetseld (en geisoleerd, electra e.d. wordt hobby en sportruimte), afmetingen 4 meter breed en over de volle breedte van de schuur (4x7,5 effectied ivm spouwmuren etc)/ De hoogte van het dak van de inpandige ruimte zal zo'n 3 meter hoog zijn. het platte dak wordt gewoon belast en moet toegankelijk zijn dmv een trap. De nieuw te bouwen inpandige ruimte komt net vóór de houten dikke balk (boom), een standaard trap tegen de nieuwe ruimte kan niet, want de balk ligt op 3,6 mtr hoogte, het dak van de ruimte wordt 3mtr hoog, je stoot direct je hoofd.
Optie1: trap gaat deels door de nieuwe ruimte zodat er een redelijke doorgang is onder de balk door.
Optie2: de trap vóór de balk omhoog en over de balk heen stappen en zo op het dak van de ruimte komen
beide opties niet ideaal. Zijn er creatieve geesten hier die me kunnen helpen. Zie mijn grove schetsen...:
:strip_exif()/f/image/zEOIazUUAUgd8IhwaSYbhly1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I2WA14KUdlQTityTWCHFiNVr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eKColacwoE9kSI3XVepfjhoM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0WIOWpO6YscxXms7U2DKOhYA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/odVFb0CjRMggkWt0Cv92fAQm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door Pascal19722 op 14-05-2021 21:14 ]