Vraag

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Hallo allen,

Ik denk dat een Tweaker hier vast mijn vraag kan beantwoorden.

Ik ben op zoek naar een mobiele telefoon voor me oma die gemakkelijk met de telefoon kan omgaan.

Iets met grote schermen, maar ook waar Whatsapp of Viber op kan, en een camera om te videobellen . Want ze woont in Bosnië. En mijn moeder wilt haar makkelijk bereiken.

Ik zelf heb nul ervaring met deze request.

Prijs €150-€200,- moet wel lukken.

Alle reacties

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41

rick77

... get to the point!

Begin je eens in te lezen zou ik zeggen: reviews: Smartphone Best Buy Guide - Mei 2021

• theduke1989
  • Nu online
@rick77 denk niet dat dit telefoons zijn voor een oma van 70 jaar oud. Met wat dikkere vingers

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Poco X3 NFC 64GB opslag Zwart

mooi groot toestel voor oma's met dikke vingers ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Palthe

theduke1989 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:45:
@rick77 denk niet dat dit telefoons zijn voor een oma van 70 jaar oud. Met wat dikkere vingers
Hm, als je weet dat dit de telefoons zijn die je niet zoekt, dan heb je dus wel degelijk een idee van wat je wel zoekt. Dikke vingers heb ik ook, daar zoek ik mijn telefoon niet op uit.
Maar goed, ik weet uit ervaring dat veel mensen, jong en oud, gedijen bij de interface van Samsung (blijkbaar intuïtief). En dan staat er wel degelijk een leuke tussen.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:09
@theduke1989
Kijk ook eens naar de software.
Op android kan je een launcher instellen speciaal voor ouderen:
https://www.makeuseof.com...ers-parents-grandparents/

• theduke1989
  • Nu online
Palthe schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:49:
[...]

Hm, als je weet dat dit de telefoons zijn die je niet zoekt, dan heb je dus wel degelijk een idee van wat je wel zoekt. Dikke vingers heb ik ook, daar zoek ik mijn telefoon niet op uit.
Maar goed, ik weet uit ervaring dat veel mensen, jong en oud, gedijen bij de interface van Samsung (blijkbaar intuïtief). En dan staat er wel degelijk een leuke tussen.
Uit eigen ervaring, typ zelf met regelmaat verkeerd op zo'n toestel. Heb zelf een Mi10 vandaar dat ik vraag naar een alternatief. Ik ken ze niet maar in 2021 hebben ouderen met dikkere vingers een telefoon

• theduke1989
  • Nu online
chrisborst schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:50:
@theduke1989
Kijk ook eens naar de software.
Op android kan je een launcher instellen speciaal voor ouderen:
https://www.makeuseof.com...ers-parents-grandparents/
Denk dat dat een betere idee dan is.
https://play.google.com/s...ails?id=com.ape.easymode1 deze ziet er normaal uit. Whatsapp en Viber kunnen werken daarop neem ik aan.

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 23:06
Inderdaad, de gebruikte launcher heeft meer impact dan het merk of type van de telefoon zelf.
https://play.google.com/s...s?id=com.wonda.seniorfoon is er ook zo eentje

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
theduke1989 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:34:
Hallo allen,

Ik denk dat een Tweaker hier vast mijn vraag kan beantwoorden.

Ik ben op zoek naar een mobiele telefoon voor me oma die gemakkelijk met de telefoon kan omgaan.

Iets met grote schermen, maar ook waar Whatsapp of Viber op kan, en een camera om te videobellen . Want ze woont in Bosnië. En mijn moeder wilt haar makkelijk bereiken.

Ik zelf heb nul ervaring met deze request.

Prijs €150-€200,- moet wel lukken.
Je stapt op dit moment over de allergrootste vraag heen, namelijk hoe gaat je oma ondersteund worden met vragen bij het gebruik. Daar zijn 2 oplossingsrichtingen voor:
1. Geef haar eenzelfde telefoon als dat je moeder of jij hier hebben, zodat je precies weet wat ze ziet en dat dus kan uitleggen.
2. Geef haar een telefoon van een merk type wat veel in haar directe omgeving gebruikt wordt zodat een van de buren of zelfs de winkel op de hoek van de straat haar kan ondersteunen.

Daarbij komt nog de vraag, hoe actief ze is. Is ze veel in de moestuin bezig, en zal ze de telefoon meedragen met zich, dan is een stuiterbestendig hoesje en wat tegen een val in een plas water kan ook te overwegen.

Heeft ze internet via Wifi of mobiele netwerk? Wat ondersteunt de provider (merken, types, banden)? In NL heb je met een Oppo bij KPN minder kans op VoLTE/VoWifi dan bij T-Mobile, die het merk zelf verkoopt. En wat is bij de provider in de aanbieding?
Pagina: 1