Asus V7100 te heet? (Niet overgeklokt...)

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Ik voelde stiekum eens een paar keer aan m'n geforce 2mx kaart (Asus V7100), en hij is best wel heet eigenlijk... Ik kan m'n hand er niet ophouden... Tenminste niet na een kwartiertje UT-en... Na een kwartier niks doen is ie wel aan te raken...
Is dit normaal?

Verwijderd

Antwoord : ja.
bij overclocken is dat wel een probleem.
met de fsb op 110 wordt ie net te heet, en crashed ie onder 3d games ,op standaard snelheden. Dus heb ik wat koeling er opgezet.
hij draait dan wel probleemloos op 200/200.
maar niet zonder |:(

• nightwatcher
  • Laatst online: 05-08-2025
Mijn v7100 wordt ook erg heet(vooral achter de core). Hij is ook niet overgeklokt. Ik heb wel een blue orb geplaatst en heatsinks op het geheugen :)

Heb ooit ergens gelezen dat die kaartjes standaard erg warm kunnen worden dus het zal wel normaal zijn...

Verwijderd

GPU's worden altijd erg warm, een FireGL kaart, een TNT kaart, Geforce kaarten, etc. Hier kunnen ze ook wel aardig tegen. Als je gaat overclocken is het echter wel handig om de vaak passieve koeling (alleen heatsink) te voorzien van een fan.

Wat ik heb gedaan is de heatsink eraf slopen en er een CPU cooler opzetten met Arctic Silver, dat werkt best goed eigenlijk :)
alleen ben je dan wel 3-4 PCI slots kwijt, maar ik gebruik er toch maar 1 voor mn NIC. :)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:20
Mijn v7100/t wordt een graad of 45 (in de heatsink) bij spellen en idle is ie zo rond de 37 graden. Hij draait op 200/210 zonder actieve koeling. Verder is ie stabiel, zlfs bij dit warme weer.

• eX0duS
  • Laatst online: 21-08 15:04
Jah, ik heb hem ook wel eens geklokt gehad op 200/200, en dat liep gewoon stabiel. Ik had er geen andere koeling ofzo op zitten. Maar ik had ook niet gevoeld hoe warm ie toen werd.
Maar als ik m'n hand er niet op kan houden, hoe warm is ie dan ongeveer?
Pagina: 1