Laptop automatisch uit en aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-fcu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik hoop dat dit het juiste forum is om mijn vraag te stellen. Mijn laptop gaat automatisch uit, maar dan ook weer automatisch aan, waarna die weer automatisch uitgaat etc... Vaak valt hij heel snel uit, maar soms duurt het langer en af en toe valt hij niet uit. Wanneer de laptop uitvalt krijg ik de eerste keer vaak het blauwe afsluitscherm te zien. Na 30seconden of langer uit te zijn gaat die weer automatisch aan, waarna die sneller dan de vorige keer automatisch uit gaat.

Ik dacht eerst aan een temperatuur probleem, maar volgens mij gaat die dan niet weer automatisch aan? Heb ook gedacht dat het de aan/uit knop is die misschien blijft hangen, maar dit lijkt het ook niet te zijn. Wat kunnen nog meer mogelijke oorzaken zijn?

De laptop betreft een Medion Erazer X6601 en is ongeveer 5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:46
Koop eens een busje perslucht bij de Action en blaas dat eens in de opening van de processorkoeler. Je merkt vanzelf wanneer je de goede opening gevonden hebt, want dan blaas je er allemaal stof uit.
Net zo lang blazen totdat er geen stof meer uitkomt. Koop anders 2 busjes, is maar eurowerk.

Dit zou mijn eerste tip zijn.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-fcu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-04-2024
Bedankt voor de tip! Heb inmiddels mijn laptop open gekregen. De stof viel ontzettend mee, er zat haast niks in. Heb hem even aangezet terwijl die open was en het valt op dat maar 1 van de 2 ventilators draait, het lijkt mij dat deze altijd allebei horen te draaien. Nu even onderzoeken of ik ergens een ventilator kan bestellen of kan laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:46
Sluit de ventilator eens op een 9V batterij aan om te kijken of hij werkt, als het een 12V ventilator is kan je dat zo makkelijk testen. Anders op een lagere spanning even testen, dan weet je zo of hij goed is.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Atx4e8GFpd5_vwprdmmwFBT30uk=/1280x/filters:fill(white)/i/2001323377.jpeg?f=imagegallery

Dit zou jou laptop moeten zijn.
Ik verwacht dat de rechtse bij jou draait (cpu)
En de linkse niet (gpu)
Vermoedelijk slaat die pas aan als hij grafisch wat meer aan de gang moet dan alleen booten/bureaublad

Testen of hij werkt kan nooit kwaad, maar hier verwacht ik geen probleem.

Als je al zo ver bent zou ik aanraden om ook meteen de koelpasta van de CPU te vervangen, en de koeler vanuit de binnenkant uit schoon te blazen als je hem gedemonteerd hebt.
Als je van de buitenkant blaast loop je kans het stof nog dieper in de koelvinnen of laptop te blazen.
Voorkom ook dat je met perslucht de ventilator laat draaien, hierdoor bouw je namelijk stroom op die de koeler of andere componenten kan beschadigen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346