Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game & vormgeving pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Angel28
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-05-2021
Heehoi!

Ik ben sinds kort opzoek naar een desktop die mijn laptop en desktop kunnen vervangen. Beide zijn niet de jongste meer en een upgrade is echt nodig. Ik zal de desktop gaan gebruiken voor gaming & de zwaarde adobe programma's. Zelf ben ik deze tegen gekomen: https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications echter is deze niet leverbaar. Na contact te hebben gehad met coolblue verwachten zij een levertijd van gemiddeld 3 maand. Ik ben dus opzoek naar iets gelijks of beters, wellicht dat jullie hierbij kunnen helpen, ik kom er zelf niet helemaal uit.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[Het is belangrijk dat ik er in mijn vrije tijd op kan gamen & daarnaast voor mijn eigen bedrijf de adobe programma's op kan runnen. Illustrator, Photoshop & premierepro zullen de basis programma's zijn die ik gebruik daarbij een enkele keer after effects. Qua games hoef ik niet perse alles op ultra te spelen. Maar het zou tof zijn dat ik de nieuwste games kan spelen zonder lagg oid.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget tussen de 1000/1500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, niet specifiek. Ik heb eventueel al een kast dat gaat om: https://www.bol.com/nl/p/...ng/9200000096117583/?s2a= het is tof dat er lichtjes in zitten, maar zeker5 geen must.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Lastig, mijn kennis is minimaal, maar een Nvidia RTX 3060 zie ik zitten, daarnaast lijkt een AMD ryzen 7 mij uitstekend voor foto & video bewerking. Extra geheugen is sowieso ideaal!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee ;)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig, zolang hij goed draait. Het zou tof zijn als er wat RGB verlichting in kan, maar absoluut geen must

Ga je overklokken?
Overklokken zal niet nodig zijn.

Wat verwacht je van ons?[i]
Voor mij is het belangrijkste dat ik een pc heb die langere tijd mee gaat met het oog op grafisch vormgeven & gamen. Vooral het beide kunnen doen op de pc is een must!

Mocht je vragen hebben laat het me vooral weten, thanks voor het nemen van de moeite :D

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Heb je zelf al een computer samengesteld? Eigen onderzoek is verplicht. Zie ook DAA beleid. Gebruik Handleiding Pricewatch om een lijstje te maken.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:24
Inspiratie kun je ook de best buy guide halen, deze is bv. een startpunt. Bedenk wel dat videokaarten lastig leverbaar & duur zijn, op dit moment is de goedkoopste RTX 3060 al 850 euro, dan wordt een systeem bouwen met een CPU van ruim 400 euro lastig met jouw budget (AMD Ryzen 7 5800X)
Hier heb je een paar pre-builts die wel leverbaar zijn

[ Voor 69% gewijzigd door martyw op 15-05-2021 13:47 ]