Videokaarten besteld, order verdwenen uit account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 22:32
Videokaart besteld bij (web)winkel order verdwenen uit account. (niet voorradig)

Gisterenavond bestelde ik 2 videokaarten bij (web)winkel. Vandaag is de order ineens uit mijn account verdwenen (factuur staat nog wel in het account.) Na telefonisch aanvragen van informatie blijkt dat de kaart niet leverbaar is. Op het moment van bestellen waren er 5 stuks op voorraad bij de leverancier en 5 stuks extra op aanvraag met een levertijd van 4-7 werkdagen. De volgende dag heb ik nog een keer gecontroleerd en toen waren er 10 stuks op voorraad bij de leverancier met een levertijd van 1-3 werkdagen.

Als ik nu na het product ga op de website van (web)winkel is het product niet meer leverbaar. Maar er is een product met een ander (web)winkel productnummer met exact hetzelfde EAN nummer als de kaart die ik heb besteld en daar staat bij: 5 stuks op voorraad bij leverancier.

Zelf zeggen ze dat ze de kaart niet meer kunnen leveren, ik heb aangegeven bereid zijn om te wachten waarop een sarcastisch “oke sucess” als antwoord volgde.

Saillant detail hierbij is dat ik de kaarten heb besteld voor aan lager bedrag dan dat ze nu online staan. Ik heb sterk het vermoeden dat ze gewoon niet voor die prijs willen leveren.

Wat kan ik nu het beste doen nog even wachten? Want als de kaart weer online komt dan zijn ze technisch gezoen verplicht te leveren. Al vermoed ik dat ze hem dan online zetten met een aangepast intern nummer en claimen dat het niet dezelfde kaart is.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 14-05-2021 15:56 . Reden: Naam webwinkel verwijderd, gezien deze niet veel toevoegt bij discussie rondom een lopend geschil ]

May Lyssa aid you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:03
Voor hoeveel stonden ze gisteren te koop en voor hoeveel staan ze vandaag te koop?

Gewoon om weer een 'ik wil de kaarten hebben voor 50 euro, niet voor 500 euro' topic te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS en een aantal reacties verwijderd. Deze mag in de verdere discussie rondom geschillen ook verder achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:44
Zou er geen tijd aan besteden. Ze zijn overduidelijk niet van plan om te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
President schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:55:
Voor hoeveel stonden ze gisteren te koop en voor hoeveel staan ze vandaag te koop?

Gewoon om weer een 'ik wil de kaarten hebben voor 50 euro, niet voor 500 euro' topic te voorkomen...
Prijs waarvoor ik heb besteld: 329, prijs die nu online staat (wel ander intern productnummer EAN hetzelfde) is 580,- euro. (dit geldt ook voor de producten die eerder vandaag nog online stonden).

[ Voor 7% gewijzigd door 2020Media op 14-05-2021 16:04 ]

May Lyssa aid you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
2020Media schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:03:
[...]

Prijs waarvoor ik heb besteld: 329, prijs die nu online staat (wel ander intern productnummer EAN hetzelfde) is 580,- euro.
En voor welke prijs staan ze bij concurrenten te koop? Want 2 kaarten aanschaffen voor een prijs die ver onder die van andere webwinkels ligt is in deze tijd met de schaarste overduidelijk een prijsfout en absoluut geen actie prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
Kaarten zijn op dit moment niet bij shops uit de pricewatch te koop, bij amazon wel voor 700 per stuk.
Maar als het om een prijsfout gaat waarom wordt dit dan niet gecommuniceerd? i.p.v. dan schijnheilige gedoe met interne productnummers veranderen kaart opnieuw aanbieden en tegen mij zeggen dat hij niet meer leverbaar is.

[ Voor 52% gewijzigd door 2020Media op 14-05-2021 16:09 ]

May Lyssa aid you

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
2020Media schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:08:
Kaarten zijn op dit moment niet bij shops uit de pricewatch te koop, bij amazon wel voor 700 per stuk.
Maar als het om een prijsfout gaat waarom wordt dit dan niet gecommuniceerd? i.p.v. dan schijnheilige gedoe met interne productnummers veranderen kaart opnieuw aanbieden en tegen mij zeggen dat hij niet meer leverbaar is.
Geen idee, maar aangezien jij (en dat is een aanname van mij geef ik toe) overduidelijk wist dat die prijs niet realistisch is, zou ik verder je tijd hier niet meer aan verspillen en lekker op zoek gaan naar een andere videokaart voor je pc of een andere manier om geld te verdienen dan doorverkopen op marktplaats :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:00
2020Media schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:08:
Om te voorkomen dat klanten dan gaan discussieren dat de webshop de prijsfout maar voor hun rekening moet nemen. En daar geef ik ze ook gelijk in. Al zou in dit geval een uitgebreide excuses wel op zijn plaats zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
jopie schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:14:
[...]

Om te voorkomen dat klanten dan gaan discussieren dat de webshop de prijsfout maar voor hun rekening moet nemen. En daar geef ik ze ook gelijk in. Al zou in dit geval een uitgebreide excuses wel op zijn plaats zijn.
Tjah juridisch gezien werkt dit natuurlijk wel zo. Ik denk ook niet dat de ACM voldoende op de hoogte is van deze praktijken, dus die ga ik iig even aanschrijven.

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
President schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:12:
[...]

Geen idee, maar aangezien jij (en dat is een aanname van mij geef ik toe) overduidelijk wist dat die prijs niet realistisch is, zou ik verder je tijd hier niet meer aan verspillen en lekker op zoek gaan naar een andere videokaart voor je pc of een andere manier om geld te verdienen dan doorverkopen op marktplaats :+
Prijs is realistisch genoeg.

May Lyssa aid you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bijna de helt van de gecorrigeerde prijs, en minder dan de helft van Amazon, van iets dat heel slecht verkrijgbaar is. Dat is niet realistisch te noemen, zulke prijzen worden normaal als advertenties geplaatst. Je doet nu alleen maar alsof.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
2020Media schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:35:
[...]

De enige andere aanbieder die jij noemt vraagt het dubbele en jij vindt de prijs realistisch genoeg ? Advies is al gegeven : laat het los. En als je het niet wilt loslaten: Google eens op Otto prijsfout.

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 14-05-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 22:12
2020Media schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:35:
[...]

Nu met de schaarste van GPU's weet je zelf ook wel dat de prijs van 329 te laag was (als amazon het voor 700 euro had gestaan). Het lijkt erop dat je ze wou verkopen om een zakcentje te verdienen zoals vele andere het ook doen. Dat is het niet erg, maar helaas niet gelukt. Om het dan maar meteen ACM "aan te schrijven" gaat ook wel weer erg ver.

(*aanname, excuses als je 2GPU wilt hebben voor je PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
Ik hoeverre ben je als consument vereist om prijselasticiteit mee te nemen in je aankoop? prijs is realistisch genoeg, als het 10 euro was i.p.v. 300 euro oke, maar dit is gewoon de 'normale' prijs van de videokaart.

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
da_PSI schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Nu met de schaarste van GPU's weet je zelf ook wel dat de prijs van 329 te laag was (als amazon het voor 700 euro had gestaan). Het lijkt erop dat je ze wou verkopen om een zakcentje te verdienen zoals vele andere het ook doen. Dat is het niet erg, maar helaas niet gelukt. Om het dan maar meteen ACM "aan te schrijven" gaat ook wel weer erg ver.

(*aanname, excuses als je 2GPU wilt hebben voor je PC)
Hoezo gaat dat ver? dat een webwinkel interne productnummers veranderd en vervolgens liegt richting klanten dat gaat pas ver. Als ze gewoon zeggen dat het een prijsfout is en excuses aanbieden oke. Maar nu moet ik er zelf achteraan bellen en er vervolgens achter komen dat de een schijnheilig spelletje spelen.

May Lyssa aid you

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

2020Media schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:43:
Ik hoeverre ben je als consument vereist om prijselasticiteit mee te nemen in je aankoop? prijs is realistisch genoeg, als het 10 euro was i.p.v. 300 euro oke, maar dit is gewoon de 'normale' prijs van de videokaart.
Dit soort schijnheilige gedrag zien we in de meeste van de prijsfouten topics, users die net doen alsof ze niet weten dat het een prijsfout was. Dan nog claimen dat de shop schijnheilig is helpt niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ik zou een advocaat zoeken en dit aanvechten als je zo overtuigd bent van je gelijk. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
We Are Borg schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:48:
[...]

Ik zou een advocaat zoeken en dit aanvechten als je zo overtuigd bent van je gelijk. Succes :)
Bedrag is inderdaad hoog genoeg om aan te kloppen bij de rechtsbijstandverzekering. Topic kan verder op slot. Het is nu een beetje getouwtrek tussen ethiek en recht.

May Lyssa aid you

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

;( :F

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

2020Media schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:52:
[...]

Bedrag is inderdaad hoog genoeg om aan te kloppen bij de rechtsbijstandverzekering. Topic kan verder op slot. Het is nu een beetje getouwtrek tussen ethiek en recht.
Misschien vind jij het topic niet meer nuttig maar je zou andere mensen helpen als je aangeeft wat je rechtsbijstand hier van vindt en mee doet bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 22:12
2020Media schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:46:
[...]

Hoezo gaat dat ver? dat een webwinkel interne productnummers veranderd en vervolgens liegt richting klanten dat gaat pas ver. Als ze gewoon zeggen dat het een prijsfout is en excuses aanbieden oke. Maar nu moet ik er zelf achteraan bellen en er vervolgens achter komen dat de een schijnheilig spelletje spelen.
Ik zeg nergens dat het te ver gaat. Je laat met deze comment ook zien dat je weet dat het gewoon een foutieve prijs is.

Er zijn veel topics geweest hierover, en ze komen allemaal op hetzelfde antwoord uit. Otto met een TV, andere mensen met GPU's welke ze goedkoop konden vinden, etc. etc.

De enigste welke goed was afgelopen was met een Dell laptop welke met 2x 1TB SSD kwam in 2011 geloof ik. Ik was opzoek naar een laptop en heb deze ook gekocht en werkt nog steeds voor mijn ouders. :)

Als jij denkt dat je een kans maakt, regel een advocaat en begin een zaak. Laat het ons weten hoe het gaat =)

[ Voor 5% gewijzigd door da_PSI op 14-05-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
Rechtsbijstandverzekering heeft geadviseerd de verkoopovereenkomst te ontbinden :+.

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@2020Media lijkt mij duidelijk dan ;) Wellicht kan je het nu dan wel los laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2020Media schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:17:
[...]

Tjah juridisch gezien werkt dit natuurlijk wel zo. Ik denk ook niet dat de ACM voldoende op de hoogte is van deze praktijken, dus die ga ik iig even aanschrijven.
Dat vergeet maar, je bent niet de enige die problemen ervaart met GPU order

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

2020Media schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:14:
Rechtsbijstandverzekering heeft geadviseerd de verkoopovereenkomst te ontbinden :+.
Dat had de webwinkel al voor je gedaan :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hackus schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:29:
[...]

Dat had de webwinkel al voor je gedaan :P
Maar @Hackus jij weet net zogoed als ik dat de webwinkel die keuze NIET mag maken. Hoe je het went of keerd hier is ook de webwinkel weer te kort door de bocht en communiseerd weer waardeloos.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:00
Kom op, iedereen snapt dat een computerwebshop een doorgeefluik van een paar voorraadhoudende distributeurs zijn. Dan kunnen we ze niet gaan afrekenen alsof het zelf producerende bedrijven zijn. In dat laatste geval zou je recht van spreken hebben, en kunnen verlangen dat ze vrijdag een half uurtje langer werken en ook jouw bestelling produceren, maar bij computer artikelen gaat dat niet.
En na een jaar van nieuwsberichten over schaarste van GPU's en prijsstijgingen als consument gaan klagen dat je kaart die je voor 50% van de "markt prijs" in je winkelmandje had geplaatst niet geleverd wordt is dan een beetje krom.
ZOals eerder gemeld, een excuses is op zijn plaats, maar verder kan de shop niet gaan, en zou ik ook niet fair vinden om te verlangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-10 11:06
jopie schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:39:
Kom op, iedereen snapt dat een computerwebshop een doorgeefluik van een paar voorraadhoudende distributeurs zijn. Dan kunnen we ze niet gaan afrekenen alsof het zelf producerende bedrijven zijn. In dat laatste geval zou je recht van spreken hebben, en kunnen verlangen dat ze vrijdag een half uurtje langer werken en ook jouw bestelling produceren, maar bij computer artikelen gaat dat niet.
En na een jaar van nieuwsberichten over schaarste van GPU's en prijsstijgingen als consument gaan klagen dat je kaart die je voor 50% van de "markt prijs" in je winkelmandje had geplaatst niet geleverd wordt is dan een beetje krom.
ZOals eerder gemeld, een excuses is op zijn plaats, maar verder kan de shop niet gaan, en zou ik ook niet fair vinden om te verlangen.
De consument moet goed ingelicht zijn, trends zien, inzien dat de prijzen foutief zijn, aannemen dat ze fouten maken en het altijd slikken als er iets niet goed gaat.

Waar ligt de verantwoordelijkheid van zo'n webshop? Die zijn niet zielig hoor. Zij weten toch even goed dat videokaarten schaars zijn en prijzen nogal fluctueren. Dan kan je toch dat handje vol videokaarten die je aanbiedt toch even dubbel controleren? Zeker als je al weet dat consumenten over het algemeen goed beschermd worden door de wet en het over honderden Euro's per kaart gaat.

In dit geval is het wellicht duidelijk, maar een webshop kan nou eenmaal niet zomaar een overeenkomst eenzijdig ontbinden - wat ze dus keer op keer wel doen (onderhand al genoeg topics gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

_Dune_ schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:35:
[...]

Maar @Hackus jij weet net zogoed als ik dat de webwinkel die keuze NIET mag maken. Hoe je het went of keerd hier is ook de webwinkel weer te kort door de bocht en communiseerd weer waardeloos.
Daar gaat het niet om. Dit gebeurt momenteel bijna aan de lopende band.
Lees ook niet of er al is betaald of terug betaald, verder is het nog kort dag.
Gisteravond gekocht/besteld, en tijd van topic. Ook nog mogelijkheid van Kennelijke Vergissing qua geadverteerde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

, maar dit is gewoon de 'normale' prijs van de videokaart.
Er zullen vast nog wel een paar van dergelijke topics volgen de komende maanden.
Maar dit is nu de normale prijs. De adviesprijs van vorig jaar is nu niet meer de prijs.
Ik zie op eBay oude rx570kaartjes verkopen voor 450 euro 😨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
Dit is trouwens een eerste antwoord van de ACM (zie quote). Over het feit dat het product nog steeds te koop wordt aangeboden onder een ander intern nummer en mij wordt verteld dat het product niet meer leverbaar is ben ik nog in correspondentie met de ACM. Ik heb in ieder geval screenshots van elke wijziging die de shop heeft uitgevoerd. 1. kaart aanbieden voor de door mij betaalde prijs, 2. kaart in prijs verhogen, 3. kaart als niet meer beschikbaar op de website zetten .4 intern product nummer aanpassen en de kaart weer aanbieden.

Overigens staat hij nu weer onder het oude interne productnummer online met de hogere prijs en een voorraad bij de leverancier. Aan mij is telefonisch en via de mail vermeld dat de kaart nooit meer geleverd kan worden door de fabrikant...
Kunt u een verkoper houden aan zijn aanbod?
Gaat u in op een aanbod van een verkoper? Dan is het uitgangspunt dat u een overeenkomst sluit die bindend is. U kunt de verkoper dan ook houden aan het aanbod dat hij heeft gedaan.

Voorbeeld: U ziet in een winkel een laptop staan. Daarbij staat een prijs aangegeven. Dit is het aanbod van de verkoper. U gaat naar de verkoper toe en zegt: "ik wil die laptop kopen". Gaat u in op het aanbod van de verkoper? Dan sluit u een overeenkomst. U kunt elkaar dan aan deze overeenkomst houden. Maar hiervoor gelden wel uitzonderingen. Hieronder leest u daar meer over.

Wanneer kan de verkoper het aanbod nog veranderen?
De verkoper kan zijn aanbod nog veranderen of zeggen dat het niet meer geldig is tot het moment dat u zegt dat u het product wilt kopen of de dienst wilt afnemen.

Wanneer kunt u de verkoper niet aan zijn aanbod houden?
Als in het aanbod zelf staat tot wanneer het geldig is en deze datum is voorbij.
Als er bij het aanbod staat ‘op is op’ of ‘beperkte voorraad’. Als de voorraad dan op is, geldt het aanbod niet meer.
Als in het aanbod een fout staat die iedereen meteen kan zien. Bijvoorbeeld als het prijskaartje is omgevallen waardoor je de laatste twee nullen niet meer kunt zien. Er staat nu €10 in plaats van €1000. U moet kunnen begrijpen dat het product nooit zo goedkoop kan zijn.
Als het aanbod vrijblijvend is. Dat is zo als u een vrijblijvende offerte krijgt. Dat betekent dat de ondernemer nog kan zeggen dat hij de klus niet doet als u het aanbod al wel geaccepteerd hebt. Anders zou een klusjesman geen offertes meer kunnen maken, omdat hij dan misschien tien klussen tegelijk moet doen.
Wat kunt u verlangen als bovenstaande situaties niet van toepassing zijn?
Bent u ingegaan op een aanbod? Dan kunt u verlangen dat de overeenkomst wordt nagekomen. De verkoper moet u dan het product leveren voor de prijs zoals hij het heeft aangeboden. Heeft de verkoper zich vergist of heeft hij het product niet meer? Dan kunt u misschien een ander product krijgen. Of een schadevergoeding omdat u nu geen voordeel hebt door het verkeerde aanbod van de verkoper. Dit is vaak lastig. De verkoper zal u niet altijd willen helpen. Het kan ook zijn dat zijn reclame misleidend was.
Zoals ik het begrijp en ook eerder aangaf is het prijsverschil niet dusdanig groot in het voorbeeld van de ACM wordt gesproken van een verschil van honderd keer het oorspronkelijke bedrag, ik mijn geval is het ongeveer 2,1 keer. Ofwel de prijs is aannemelijk zoals ik het hele topic lang al probeer duidelijk te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door 2020Media op 17-05-2021 15:04 ]

May Lyssa aid you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:48
Ligt natuurlijk ook aan het bedrag, 2,1x verschil bij een prijs van €2,10, waardoor iets dat €2,10 kost aangeboden wordt voor 1 euro zou ik inderdaad redelijk aannemelijk vinden.

2,1x verschil bij een prijs van €2100, waardoor het product dat eigenlijk €2100 had moeten kosten ineens voor €1000 aangeboden wordt zou ik al een stuk verdachten vinden. Zeker als de prijs bij alle concurrenten nog altijd €2100 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:58
2020Media schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:56:
Dit is trouwens een eerste antwoord van de ACM:

[...]

Zoals ik het begrijp en ook eerder aangaf is het prijsverschil niet dusdanig groot in het voorbeeld van de ACM wordt gesproken van een verschil van honderd keer het oorspronkelijke bedrag, ik mijn geval is het ongeveer 2,1 keer. Ofwel de prijs is aannemelijk zoals ik het hele topic lang al probeer duidelijk te maken.
Dat voorbeeld van de ACM is om aan te geven dat het om een overduidelijke fout moet gaan. Voor sommige produkten kan 50% van de prijs heel aanemelijk zijn, maar in dit geval heb je het over een schaars produkt dat voor minder dan de helft van de prijs wordt aangeboden. En dan is het overduidelijk een prijsfout en niet aannemelijk. Het wordt pas aanemelijk als je ergens anders in de aanbieding in de buurt komt van deze prijs. Maar het is al weer een hele tijd geleden dat je deze voor onder de 500 hebt kunnen vinden.

Verder dan wat de rechtsbijstand aangeeft ga je niet komen. Maar je mag het altijd aanvechten als je wilt, maar ik geef je echt heel weinig kans.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Recent nog geval geweest van Samsung NVMe SSD 970 Evo Plus, die voor de prijs van de non plus Evo werd aangeboden.(E169,- v E99,-) Dan heb je als consument koper de ' onderzoeksplicht' om te kijken of andere aanbieders ook deze prijs hanteren, of dat het u goed duidelijk is dat het om een aanbieding gaat.
Het gegeven voorbeeld neem je te makkelijk over. ACM kun je er ook niet bij betrekken, en hen advies is net zo slap of sterk als je er zelf van wilt maken. Het voorbeeld van E1000,- voor E10,- kun je beoordelen als overduidelijk(prijsfout) Kennelijke vergissing. Bij twijfel kun je altijd de verkoper bellen of e-mailen of de prijs wel correct is.

(970 evo of plus is op dit moment aardig gelijk in prijs)

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 17-05-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat die kaarten gewoon niet krijgen voor dat geld. Tenzij je nog een jaar of twee wilt wachten. Elke seconde hier nog aan besteed is verloren tijd die je ongetwijfeld beter had kunnen besteden.

Natuurlijk is het een prijsfout, iedereen die een dergelijke kaart koopt weet dat ze vrijwel niet leverbaar zijn en duur worden verkocht. Een aanbieding met een korting van 50% is dan niet aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Hier is inderdaad sprake van een foute prijs. Dat behoor je te weten want de verkoper is daar heel duidelijk in door te stellen dat zij het product niet meer op voorraad hebben.

Ik zou dus zeker niet een kopie van de factuur voor administratie vragen, de videokaart die nu op de website staat niet bestellen, niet hoeven te wachten totdat een videokaart wordt geleverd en vervolgens de overeenkomst van de laatste koop – die natuurlijk nooit heeft plaatsgevonden – niet herroepen. Voor de koop die je niet doet, betaal je ook niet met achteraf betalen maar met iDEAL zodat je naderhand wel achter je geld aan moet.

Maar misschien doe jij dat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
Dimens schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:11:
Hier is inderdaad sprake van een foute prijs. Dat behoor je te weten want de verkoper is daar heel duidelijk in door te stellen dat zij het product niet meer op voorraad hebben.

Ik zou dus zeker niet een kopie van de factuur voor administratie vragen, de videokaart die nu op de website staat niet bestellen, niet hoeven te wachten totdat een videokaart wordt geleverd en vervolgens de overeenkomst van de laatste koop – die natuurlijk nooit heeft plaatsgevonden – niet herroepen. Voor de koop die je niet doet, betaal je ook niet met achteraf betalen maar met iDEAL zodat je naderhand wel achter je geld aan moet.

Maar misschien doe jij dat anders.
Haha IQ > 200

Maar ik ben wel klaar met deze shop op zich heeft Hackus wel een punt dat ik bij twijfel de verkoper had kunnen bellen. Maar de shop had dit ook beter kunnen afhandelen dan ze nu hebben gedaan.

Ik heb het herroepingsformulier al toegestuurd. Ik wacht nog even op wat er uit de correspondentie met de ACM rolt betreft het aanpassen van interne ordernummers en vrolijk doorgaan met de verkoop. Maar als ook dat is afgehandeld stuur ik ook een formulier voor het recht op gegevenswissing toe en laat ik de shop voortaan links liggen. Shopreviews op Tweakers voor deze shop zijn ook erbarmelijk, tevens lopen er meerdere topics over de wanpraktijken van deze webinkel hier op het forum.

May Lyssa aid you

Pagina: 1