WiFi 6 implementatie standaard, unifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik hoorde laatst dat er verschillende implementaties van de WiFi 6 standaard zijn en dat juiste de betere verbeteringen van WiFi 6 nog niet in de nieuwe unifi wifi6 apparatuur is opgenomen.

Hoe zit dit en wat moet ik me hierbij voorstellen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-10 10:56
Fabrikanten proberen uiteraard hun nieuwe chips zo snel mogelijk de markt op de duwen voor de competitie. Als dat betekend dat ze wifi 6 kunnen , maar nog niet alle potentiele wifi 6 features goed werken maar men verbetering kan laten zien tot wifi5, kiest men er vaak voor om deze producten toch op de markt te brengen en software en hardware verder door te ontwikkelen en daarmee bepaalde features niet toe te passen tot deze beter ontwikkeld en praktisch goed toepasbaar zijn.

Dat is niets nieuws, dat zie je in alle markten gebeuren, van auto's tot moederborden tot wifi6 ap's.

[ Voor 3% gewijzigd door mash_man02 op 14-05-2021 14:22 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iedere standaard heeft verplichte en optionele features. Het is behoorlijk uitzonderlijk dat alle optionele features geimplementeerd worden.

Relevantere vraag: welke optionele features van WiFi-6 vind jij belangrijk? Dan kunnen we helpen nagaan of die in de UniFi-apparatuur zit die je overweegt, en zo niet of er alternatieven zijn die ze wel ondersteunen.

Maak het dus een beetje concreet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:47
Wellicht doelen ze dan op de verbetering die Wifi 6E heet, random site:

https://www.iculture.nl/nieuws/wifi-6e-uitleg/

Kort gezegd voegt het de 6GHz frequentie toe aan Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Shinji schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:36:
Wellicht doelen ze dan op de verbetering die Wifi 6E heet, random site:

https://www.iculture.nl/nieuws/wifi-6e-uitleg/

Kort gezegd voegt het de 6GHz frequentie toe aan Wifi.
Zou kunnen, maar dat dat er nog niet is, is een zaak van regelgeving: het benodigde spectrum is nog niet door ETSI vrijgegeven. Geen enkele vendor kan dat al bieden op dit moment. Past dus niet bij het verhaal dat specifiek Ubiquiti iets niet zou implementeren.

Komt bij: als je 6GHz zinnig in een AP wilt aanbieden heb je voor die derde band een derde radio nodig. Je komt dan automatisch in een duurdere prijscategorie terecht. Dual band vs tri band vergelijken is appels en peren, wederom ongeacht merk.

Oftewel het komt er nog steeds op neer dat TS mag aangeven exact wat hij bedoelt. Veel zinniger dan dat wij proberen te gokken wat hij bedoeld zou hebben...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:18

3DDude

I void warranty's

Ik heb laatst met een Unify 6 LR gespeeld.
Wat een onding bereik was echt heel slecht ( al kan dat ook door het nieuwbouw huis met vloerverwarming komen).
Maar dat het zo slecht was, dat had ik niet verwacht. Lees de snelheid dropte aanzienlijk met een AC client bij een beetje afstand of als het niet een directe line of sight situatie was.

Hopelijk is het een firmware dingetje maar we hebben veel verschillende scenario's / locaties / met zo min mogelijk stoorzenders (andere wifi routers/Aps enz uit) geprobeerd.

Werd niet warm van het bereik in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 15-05-2021 10:18 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 21:39
my 2 cents... kijk eerst of je overal wel goed bereik hebt met je wifi 5 .. wifi 6 gaat je momenteel niet meer bereik geven , en ik betwijfel of dat gaat gebeuren

je kan beter investeren in een extra zender dan in een hogere norm waardoor je in een segment uitkomt
2 goed geplaatste Ubiquiti's ac lite's gaan je vaak een betere ervaring geven dan bv een dure HPE/Aruba in de meterkast gesmeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-12-2023
Dank voor de reacties, de toevoeging van 6e was mij bekend. Ik ben niet specifiek naar een feature opzoek maar was benieuwd wat hierin was en wat ik er eventueel in de toekomst nog van kan verwachten qua updates.

Voor mij was vooral stabiliteit een reden om alvast voor WiFi 6 te gaan. En de belangrijkste apparaten mobiel en laptop ondersteunen WiFi 6.

Ik heb de unifi 6 lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij is Wifi 6 vooral bedoeld voor bedrijven en een stabiel snel platform voor veel devices op een AP. Verder zou ik niet al teveel achter alle marketing aanlopen maar vooral feiten en tests lezen. Vraag je vooral af hoe vaak heb je meer dan 1 Gb netwerk nodig.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

3DDude schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:12:
Ik heb laatst met een Unify 6 LR gespeeld.
Wat een onding bereik was echt heel slecht ( al kan dat ook door het nieuwbouw huis met vloerverwarming komen).
Maar dat het zo slecht was, dat had ik niet verwacht. Lees de snelheid dropte aanzienlijk met een AC client bij een beetje afstand of als het niet een directe line of sight situatie was.
Nogal ja. WiFi-6 biedt verbeteringen op een aantal vlakken, maar zoals Scottie al zei: we cannae change t' laws o' physics.

Als je muren en vloeren hebt die RF blokkeren, blokkeren die ook alles. Je moet er omheen werken en idealiter met meerdere low-end AP's werken, niet met een enkele blaaskaak.
Hopelijk is het een firmware dingetje maar we hebben veel verschillende scenario's / locaties / met zo min mogelijk stoorzenders (andere wifi routers/Aps enz uit) geprobeerd.

Werd niet warm van het bereik in ieder geval.
Je hebt sowieso voor binnenhuis verkeerde apparaat gehaald. Long Range is exact dat: geschikt voor lange afstanden zonder obstakels. Het biedt in een huissituatie nul voordeel tov de goedkopere Professional (prijs en specs Pro en LR zijn omgekeerd in WiFi-6 tov WIFi-5) en je was veel beter uit geweest met twee of meer Lites. De Pro en LR kunnen hogere bandbreedtes bieden waar dekking is, maar dekking zelf is nauwelijks groter dan bij de LIte.

Heeft dus niets met vendor en alles met specs te maken. In een betonbunker heb je meerdere AP's nodig, in de regel minimaal eentje per verdieping, afhankelijk van formaat verdiepingen misschien wel meer. Bij WiFi (ook 6) geldt altijd: liever een minimaal competent apparaat op de juiste plek dan eentje met de hoogste specs op de verkeerde.
ijske schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:54:
my 2 cents... kijk eerst of je overal wel goed bereik hebt met je wifi 5 .. wifi 6 gaat je momenteel niet meer bereik geven , en ik betwijfel of dat gaat gebeuren
Valt mee. Een van de minst gecommuniceerde maar tegelijk meest relevante features van WiFI-6 is dat LDPC-foutcorrectie, dat al sinds 802.11n in 2009 optioneel was, eindelijk verplicht wordt. Foutcorrectie klinkt niet heel sexy, maar LDPC is dermate veel effectiever dat je ongeveer 3dB aan SNR wint. Dat betekent dat je bij zelfde prestaties/stabiliteit 3dB meer demping kunt hebben, dus meer dekking hebt - of omgekeer dat je bij zelfde demping/interferentie 3dB beter signaal hebt, dus meer stabiliteit en meer snelheid. Als je al apparatuur had dat met legacy standaarden LDPC implementeerde (kwam af en toe voor) is het geen verbetering, maar bij WiFi-6 kun je er eindelijk blind vanuit gaan dat het goed zit.
je kan beter investeren in een extra zender dan in een hogere norm waardoor je in een segment uitkomt
2 goed geplaatste Ubiquiti's ac lite's gaan je vaak een betere ervaring geven dan bv een dure HPE/Aruba in de meterkast gesmeten
Dat :Y

En dat zeg ik als iemand die met een EUR 1000 Aruba 4x4 WiFi-6 monster gespeeld heeft :P
nepkenny schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:55:
Dank voor de reacties, de toevoeging van 6e was mij bekend. Ik ben niet specifiek naar een feature opzoek maar was benieuwd wat hierin was en wat ik er eventueel in de toekomst nog van kan verwachten qua updates.

Voor mij was vooral stabiliteit een reden om alvast voor WiFi 6 te gaan. En de belangrijkste apparaten mobiel en laptop ondersteunen WiFi 6.
LDPC gaat je iets meer stabiliteit leveren, en dat is alvast aanwezig op alle WiFi-6 apparaten. Maar verwacht geen wonderen, 3dB is significant, maar nog steeds minder dan de demping van een enkele muur, of dan het verschil tussen AP achter de kast verstopt vs op de kast in zicht. Je gaat nog steeds evenveel AP's nodig hebben en goede plaatsing blijft even belangrijk.
Frogmen schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:24:
Volgens mij is Wifi 6 vooral bedoeld voor bedrijven en een stabiel snel platform voor veel devices op een AP. Verder zou ik niet al teveel achter alle marketing aanlopen maar vooral feiten en tests lezen.
Idd. Meestgenoemde features (OFDMA, MU-MIMO in upstream, BSS colouring) zitten allemaal op dat vlak. Sommige doen hun werk goed, maar daar ga je in een voetbalstadium of concertzaal als Corona voorbij is de voordelen van merken, niet thuis.

Verder heb je de pure marketingfeatures - 160MHz kanaalbreedte en 8x8 MIMO support. In een labsituatie kun je daar idioot hoge bandbreedtes halen, maar 8x8 MIMO ondersteunt geen apparaat (en MU-MIMO lost z'n beloften vooralsnog totaal niet in), en 160MHz kanaalbreedte is IRL eerder een hindernis dan een voordeel, vergelijk maar met 40MHz breedte in de 2.4GHz bij WiFi-n.
Vraag je vooral af hoe vaak heb je meer dan 1 Gb netwerk nodig.
Niet vaak.

En dat ga je met WiFI-6 toch niet halen. Zoals gezegd, 160MHz is een papieren tijger. Hoogste zinnige kanaalbreedte is 80MHz, en geen WiFi-6 client device tot nu toe heeft meer dan 2x2 MIMO, dus dan kom je uit op maximale link rate van 1200Mps. Vuistregel is dat je bij volledig schone lucht en maximaal signaal max 2/3 van je link rate fysiek kunt halen, dus 800Mbps is hoogst haalbaar in praktijk. Ik ben met een AX200 NIC en een Aruba AP-535 alvast nooit boven de 700Mbps uitgekomen.

Wat WiFi-6 vooral biedt is ~25% hogere snelheden op locaties waar je toch al goed signaal had. Zeker geen drama, en geen enkele reden om het niet te nemen als je er verder geen concessies voor hoeft te doen, maar meer dan dat hoef je er niet van te verwachten in een thuissituatie.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
3DDude schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:12:
Wat een onding bereik was echt heel slecht…
Was dat op de 2,4 of 5Ghz band? 5GHz is leuk wanneer je geen obstakels hebt. Zodra die er wel zijn is de 5GHz band waardeloos, zeker met fatsoenlijke betonnen muren en tussenvloeren. Daar kun je beter de 2,4GHz voor gebruiken.

Hoe hoger de frequentie hoe minder obstakels je door kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sypie schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:07:
[...]
Was dat op de 2,4 of 5Ghz band? 5GHz is leuk wanneer je geen obstakels hebt. Zodra die er wel zijn is de 5GHz band waardeloos, zeker met fatsoenlijke betonnen muren en tussenvloeren. Daar kun je beter de 2,4GHz voor gebruiken.

Hoe hoger de frequentie hoe minder obstakels je door kunt komen.
Valt heel erg mee. Een betonnen muur komt hoegenaamd geen WiFi doorheen, ook niet 2.4GHz. Alle dekking die je alsnog hebt komt door deuropeningen en trapgaten. Het is juist 5GHz die beter om hoeken en door smalle openingen gaat. Ik woon in de ultieme betonbunker (50cm dikke betonmuur dwars door beide verdiepingen van m'n huis, met ook nog eens een dwarsmuur. Prestatie in alle kamers is stukken beter in de 5GHz en er zijn zelfs sommig plekken waar geen dekking is in 2.4GHz en wel in de 5GHz.

Zodra vloeren en muren wel signaal doorlaten gaat 2.4GHz het winnen, maar uit oogpunt van prestaties en stabiliteit wil je juist je netwerk dimensioneren op overal dekking in 5GHz. 2.4GHz is echt alleen iets voor erbij voor legacy/low-end/IoT spul dat geen 5GHz aankan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

dion_b schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:34:
[...]

Nogal ja. WiFi-6 biedt verbeteringen op een aantal vlakken, maar zoals Scottie al zei: we cannae change t' laws o' physics.

Als je muren en vloeren hebt die RF blokkeren, blokkeren die ook alles. Je moet er omheen werken en idealiter met meerdere low-end AP's werken, niet met een enkele blaaskaak.

[...]

Je hebt sowieso voor binnenhuis verkeerde apparaat gehaald. Long Range is exact dat: geschikt voor lange afstanden zonder obstakels. Het biedt in een huissituatie nul voordeel tov de goedkopere Professional (prijs en specs Pro en LR zijn omgekeerd in WiFi-6 tov WIFi-5) en je was veel beter uit geweest met twee of meer Lites. De Pro en LR kunnen hogere bandbreedtes bieden waar dekking is, maar dekking zelf is nauwelijks groter dan bij de LIte.

Heeft dus niets met vendor en alles met specs te maken. In een betonbunker heb je meerdere AP's nodig, in de regel minimaal eentje per verdieping, afhankelijk van formaat verdiepingen misschien wel meer. Bij WiFi (ook 6) geldt altijd: liever een minimaal competent apparaat op de juiste plek dan eentje met de hoogste specs op de verkeerde.

[...]
Kan ik mij in vinden ik heb bij mijn ouders alleen (woning uit 1990) dus oud, een AC LR die het hele huis doet.
Die ligt op zn kop naast de printer (nooit fatsoenlijk opgehangen haha). zelfs de achtertuin / bij de schuur bereik prima.

Bij die maat van mij dus:
We hebben voor de 6-LR gekozen op basis van het aantal antennes want de 6Lite heeft er maar 1tje.
(1 stream = max 433mbit), de LR = 2 antennes = 867mbit op 5Ghz en op basis van het bovenstaande ervaring bij mijn ouderlijk huis dacht ik nou we beginnen met 1tje en dan kan er later nog een 2e LR of iets anders bij.

Persoon heeft 1gbit/1gbit WAN dus een luxe snap ik :P maarja ook begane, eerste, en zolder dus vloerverwarming dat isoleert sowieso als een malle. (RSSI en MCS / snelheid getest met mijn macbook pro met 3 antennes).

Bij mij thuis (nieuwbouw ~ 140m2)
Ik zelf heb prima bereik met mijn NanoHD in huis (alleen vloerverwarming op de begane en 1e). (zolder dus geen vloerverwarming en bereik is daar ok (ben er niet zovaak haha)

Ach ja niks aan te doen ik zal adviseren een AC PRO te regelen ofzo. Moet die maar geen mega -nieuwbouw huis kopen (~ 175m2 woon oppervlak) met overal vloerverwarming hoor :P

@sypie ik heb voornamelijk 5Ghz getest met een MBP uit 2015 15" die heeft 3 antennes en kan AC wifi aan. Via Alt + option kan je in mac os x de RSSI, MCS index enz uitlezen ;) het viel op hoeveel een verkeerde positionering scheelde.
We hebben ook de controller wat aangepast en 5Ghz High gezet en 2.4 op Auto.. alle andere wifi devices in huis (access points en router het wifi op uit gezet).

Overigens hij hing even ' los ' achter de trapleuning tegen de muur aan (ik had extra kabel mee). en line of sight viel me tegen nog steeds hoor was denk meter of 7, direct line of sight en haalde 300mbit troughput :||

De oorspronkelijke plaats (hoogte trede van de tap daaronder is op gelijke hoogte aan de vloer van de 1e / met die vloerverwarming dus dat is sowieso niet handig :X

[ Voor 19% gewijzigd door 3DDude op 15-05-2021 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

3DDude schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:11:
[...]

Kan ik mij in vinden ik heb bij mijn ouders alleen (woning uit 1990) dus oud, een AC LR die het hele huis doet.
Die ligt op zn kop naast de printer (nooit fatsoenlijk opgehangen haha). zelfs de achtertuin / bij de schuur bereik prima.

Bij die maat van mij dus:
We hebben voor de AC-LR gekozen op basis van het aantal antennes want de 6Lite heeft er maar 1tje.
(1 stream = max 433mbit), de LR = 2 antennes = 867mbit op 5Ghz en op basis van het bovenstaande ervaring bij mijn ouderlijk huis dacht ik nou we beginnen met 1tje en dan kan er later nog een 2e LR of iets anders bij.
Dat klopt niet. De AC Lite heeft in beide banden 2x2, dus twee antennes. De LR heeft in de 2.4GHz een derde, maar in de belangrijkere 5GHz slechts twee, dus geen meerwaarde.
Persoon heeft 1gbit/1gbit WAN dus een luxe snap ik :P maarja ook begane, eerste, en zolder dus vloerverwarming dat isoleert sowieso als een malle. (RSSI en MCS / snelheid getest met mijn macbook pro met 3 antennes).

Bij mij thuis (nieuwbouw ~ 140m2)
Ik zelf heb prima bereik met mijn NanoHD in huis (alleen vloerverwarming op de begane en 1e). (zolder dus niet)

Ach ja niks aan te doen ik zal adviseren een AC PRO te regelen ofzo. Moet die maar geen mega -nieuwbouw huis kopen (~ 175m2 woon oppervlak) met overal vloerverwarming hoor :P
2x UAP AC Pro is duurder dan 3x UAP AC Lite, en hoezeer elk AC Pro iets beter dekt, dekken ze met twee minder dan die drie Lites, en door gemiddeld beter signaal met drie AP's vs twee zul je ook betere prestaties hebben, met mogelijke uitzondering van die 2015 MBP (nagenoeg enige client met 3x3 AC helaas :'( ).

Nu heb ik zelf 2x UAC AP Pro, maar dat komt doordat ik een raar huis heb met twee grote, ingewikkelde verdiepingen, en geen zinnige plek om een derde Lite (of Pro trouwens) op te hangen. Als je het toch vanuit twee plekken moet zien te bestieren heeft de Pro wel meerwaarde.
@sypie ik heb voornamelijk 5Ghz getest met een MBP uit 2015 15" die heeft 3 antennes en kan AC wifi aan. Via Alt + option kan je in mac os x de RSSI, MCS index enz uitlezen ;) het viel op hoeveel een verkeerde positionering scheelde.
We hebben ook de controller wat aangepast en 5Ghz High gezet en 2.4 op Auto.. alle andere wifi devices in huis (access points en router het wifi op uit gezet).
:Y
Overigens hij hing even ' los ' achter de trapleuning tegen de muur aan (ik had extra kabel mee). en line of sight viel me tegen nog steeds hoor was denk meter of 7, direct line of sight en haalde 300mbit troughput :||

De oorspronkelijke plaats (hoogte trede van de tap daaronder is op gelijke hoogte aan de vloer van de 1e / met die vloerverwarming dus dat is sowieso niet handig :X
Plaatsing is echt een ding, maar dat is gelijk het goede nieuws: even APs een beetje verplaatsen kan soms al meer schelen dan een extra AP bijplaatsen. Hoe vaak ik niet ergens kom waar men klaagt over de WiFI en de AP op de grond, achter de TV, tussen de kabels heeft liggen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Mea culpa hij heeft de 6

dus Unify 6 LR met 2.4 4x4 en 5Ghz 4x4.
Die hebben we vergeleken met de 6 Lite of hoe het ding ook heet.

Dus niet de AC wifi versies. maar de nieuwste generatie (er was nog geen pro uit)

de 6 Lite:
Aantal antennes 2x
de 6 LR
Aantal antennes 4x

:?

[ Voor 65% gewijzigd door 3DDude op 15-05-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

3DDude schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:45:
Mea culpa hij heeft de 6

dus Unify 6 LR met 2.4 4x4 en 5Ghz 4x4.
Die hebben we vergeleken met de 6 Lite of hoe het ding ook heet.

Dus niet de AC wifi versies. maar de nieuwste generatie (er was nog geen pro uit)

de 6 Lite:
Aantal antennes 2x
de 6 LR
Aantal antennes 4x

:?
Yup.

Ubiquiti is echt niet handig bezig met naamgeving met die dingen...

WiFi-ac: AC Lite: 2x2 beide banden, AC LR: 2x2 5GHz 3x3 5GHz AC Pro 3x3 beide banden.
WiFi-6: 6 Lite: 2x2 beide banden, 6 Pro 4x4 5GHz 2x2 2.4GHz 6 LR 4x4 beide banden.

Nogal logisch dat mensen verward raken :X

Extra antenna diversity betekent dat je bij de 4x4 AP bij upstream communicatie (van client naar AP) een paar dB kunt winnen, maar downstream scheelt het bijna niets tov 2x2 als je client ook 2x2 is.

Het is in ieder geval (mits je de mogelijkheden hebt de extra Lites te plaatsen) zeker niet evenredig veel performanter dan dat het duurder is. Je bent dus nog altijd beter uit met drie - goedkopere - 6 Lites dan met twee 6 LR (of Pro, in beginsel een pot nat, want alleen 5GHz telt).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

6 Pro bestaat nog niet voor zover ik weet.
Dus je zult de 6 LR bedoelen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:06
3DDude schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:18:
6 Pro bestaat nog niet voor zover ik weet.
Dus je zult de 6 LR bedoelen :P
De 6 Pro is nog een early access:

https://eu.store.ui.com/c...ifi-ap6-professional-beta

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Die kun je dus niet kopen (tenzij lucky) toch? :P
maar als die 6 LR 4 x4 had, waarom ging mijn mac niet op 1300mbit connecten dan? (zat er praktisch naast)
Heb ook op 160 mhz geprobeerd te zetten (maarja AC bleef op 80mhz natuurlijk).
Met de NanoHD thuis doet die prima 1300mbps (ook op AC - 5GHz uiteraard).

[ Voor 72% gewijzigd door 3DDude op 15-05-2021 23:39 ]

Pagina: 1