Peugeot Partner repareren of maar gaan leasen?

Pagina: 1
Acties:

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
We hadden van de week opeens een probleem met de koppeling in ons busje en krijg zojuist een leuke offerte van de garage a 5.513,-
Dat is ongeveer het bedrag dat we er 2 jaar geleden voor hebben betaald.. (bus is uit 2011)

Bij aanschaf is de turbo vervangen, die nu schijnbaar alweer vervangen dient te worden (~1400,-)
Verder schijnbaar nog een aantal lekkages, accu & carterpan vervangen.. the list goes on..

Hier de offerte

Nogal in dubio of dit het allemaal waard gaat zijn ben ik even gaan kijken naar wat een leasebak zou gaan kosten. Zijn de Operational Lease kosten daadwerkelijk de kosten die ik maandelijks kwijt zou zijn? (ex. brandstof uiteraard)

De bus is nu nog prive bezit maar de lease zou dan via de zaak gaan lopen (wordt gebruikt in startende bloemist onderneming).

Hoor graag jullie input in deze / eventuele ervaring met (zakelijk) leasen.

[ Voor 5% gewijzigd door Daikirai op 14-05-2021 14:49 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Maybe second opinion en niet naar een dealer gaan vanwege het uurloon?

Weet niet wat je eventueel doet met de bus als je na 2 jaar alweer de turbo mag vervangen. Dan zou ik daar op zijn minst ook naar gaan vragen of er eventueel een vorm van coulance of garantie op zit.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Daikirai
Touchdomex schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:20:
Maybe second opinion en niet naar een dealer gaan vanwege het uurloon?

Weet niet wat je eventueel doet met de bus als je na 2 jaar alweer de turbo mag vervangen. Dan zou ik daar op zijn minst ook naar gaan vragen of er eventueel een vorm van coulance of garantie op zit.
Dat was ik inderdaad ook aan het overwegen. Alleen kan ik niet zomaar naar een andere garage met deze koppeling, is het gebruikelijk om dit ahv een offerte te doen?

De turbo is vervangen bij de garage van aanschaf, daar ga ik zeker even informeren.
Maar volgens de (huidige) Peugeot garage komt dit door een olie lek, en dit lijkt me niet onder de garantie van de turbo vallen(?)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Daikirai schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:24:
[...]

Dat was ik inderdaad ook aan het overwegen. Alleen kan ik niet zomaar naar een andere garage met deze koppeling, is het gebruikelijk om dit ahv een offerte te doen?

De turbo is vervangen bij de garage van aanschaf, daar ga ik zeker even informeren.
Maar volgens de (huidige) Peugeot garage komt dit door een olie lek, en dit lijkt me niet onder de garantie van de turbo vallen(?)
Ik denk dat je hier spreekt over een redelijke termijn en eventueel de reden waarom zoiets niet eerder naar voren is gekomen. Ik zou zelf niet blij zijn als de turbo na 2 jaar alweer vervangen moest worden namelijk. Als dat bij dezelfde garage is zou ik op zijn minst de hoe en wat willen weten.

Verder gaat het lastig zijn als je er geen meter meer mee kan rijden. Je zou eventueel telefonisch kunnen informeren bij lokale garage en vragen van ik heb een auto staan. Die kan nu niet meer rijden. Hoeveel kost het als jullie hem daar ophalen en dit en dit en dit en dit gaan uitvoeren?

Of eventueel als je zelf de optie hebt om hem op te halen kan dat ook natuurlijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:47
Peugeot Partner van ~5000 euro, dus al ruim uit de garantie. Ga eens opzoek naar een betrouwbare merkloze garage i.p.v. de merkdealer.

Je hebt ofwel een kat in de zak gekocht twee jaar terug, je ragt zelf je auto af (geen waardeoordeel) of ze naaien je een oor aan bij de merkdealer.

Wat er bij de lease inbegrepen is staat op dezelfde pagina onderaan:
Standaard inbegrepen in Leaseprijs:
All Risk verzekering inclusief inzittenden dekking (eigen risico €150,-)
Wegenbelasting
Rente en afschrijving
Reparaties en Onderhoud
Ruit reparaties en vervanging
Schadeherstel
Zomerbanden
24-uurs Hulp verlening in binnen- en buitenland
Europees hulpverlening
gelijkwaardig vervangend vervoer bij schade en/of onderhoudswerkzaamheden
Echter is dat een vanafprijs met weinig KM en lange looptijd. Dat wordt snel meer als je echte KM's maakt.

Als je weinig KM's maakt en vooral korte ritjes, dan kàn dat wel mede de oorzaak zijn van je defecte roetfilter.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je hebt blijkbaar niet alleen een probleem met de koppeling, maar ook met de turbo, de accu, de airco, de carterpan en het roetfilter. Dat komt toch niet allemaal ineens uit de lucht vallen? Alles behalve de laatste 2 merk je zelf ook neem ik aan?
Daikirai schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:15:
Nogal in dubio of dit het allemaal waard gaat zijn ben ik even gaan kijken naar wat een leasebak zou gaan kosten. Zijn de Operational Lease kosten daadwerkelijk de kosten die ik maandelijks kwijt zou zijn? (ex. brandstof uiteraard)
Ja, maar op die pagina zie je tarieven voor Financial Lease he? Je moet doorklikken voor de prijzen van Operational Lease. Vervolgens zie je "vanaf" prijzen dus dat zal met een heel lang contract met weinig kilometers en geen service zijn, je moet niet voor niets een offerte aanvragen. Verder richt die site zich alleen op zakelijke klanten, dus de prijzen zijn ex. btw en jij als particulier kunt er niet bestellen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Daikirai
PROnline schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:29:
Als je weinig KM's maakt en vooral korte ritjes, dan kàn dat wel mede de oorzaak zijn van je defecte roetfilter.
Dat is voornamelijk wel het geval.
Mijn partner gebruikt deze als 'bloemen bezorgbus', zeg een uurtje per dag.

Verder woon-werk van 2 x 30min snelweg.

[ Voor 4% gewijzigd door Daikirai op 14-05-2021 14:37 ]

• Daikirai
Xander schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:31:
Je hebt blijkbaar niet alleen een probleem met de koppeling, maar ook met de turbo, de accu, de airco, de carterpan en het roetfilter. Dat komt toch niet allemaal ineens uit de lucht vallen? Alles behalve de laatste 2 merk je zelf ook neem ik aan?
[...]

Ja, maar op die pagina zie je tarieven voor Financial Lease he? Je moet doorklikken voor de prijzen van Operational Lease. Vervolgens zie je "vanaf" prijzen dus dat zal met een heel lang contract met weinig kilometers en geen service zijn, je moet niet voor niets een offerte aanvragen. Verder richt die site zich alleen op zakelijke klanten, dus de prijzen zijn ex. btw en jij als particulier kunt er niet bestellen.
De dag voor dat 'ie stil kwam te staan was te merken dat hij lastig schakelde. Verder niets (woorden van mijn partner)
In het rapport staat wel marterschade, wellicht dat die daar iets mee te maken kan hebben?

Zoals ik aangeef zijn we bij lease 'zakelijke klanten', en ik zal de kleine lettertjes zeker even nakijken.

• Daikirai
PROnline schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:29:
Je hebt ofwel een kat in de zak gekocht twee jaar terug, je ragt zelf je auto af (geen waardeoordeel) of ze naaien je een oor aan bij de merkdealer.

Echter is dat een vanafprijs met weinig KM en lange looptijd. Dat wordt snel meer als je echte KM's maakt.
Kilometrage van 20k ongeveer.

Kat in de zak zou altijd kunnen, auto wordt niet afgeragt. Vriendin rijdt hierin en doet dit met beleid.
Seconed opinion zou wellicht nog het beste zijn ja.. maar de auto staat nu stil vanwege de koppeling.
Dus misschien handig om die wel al te laten vervangen en direct door te rijden naar een andere garage.. of gewoon afschrijven dus :?

[ Voor 7% gewijzigd door Daikirai op 14-05-2021 15:08 ]

Pagina: 1