Excel, cellen kleuren aan de hand van een ingegeven waarde

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 14:04
Mijn vraag
Ik wil in een kolom (in dit geval A alle cellen kleuren die overeenkomen met de waarde die ik invul in een andere cel bv B4
De waarde moet ik steeds kunnen veranderen in B4, dus eigenlijk een soort zoekfunctie die cellen kleurt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik ben met voorwaardelijke opmaak aan het spelen geweest en krijg het wel voor elkaar om een vaste waarde te kleuren maar niet de waarde uit een bepaalde cel.
Ik dacht bij voorwaardelijke opmaak de formule =B4 te gebruiken om zo een waarde te krijgen maar zo simpel is het dus blijkbaar niet.

Iemand een idee?
.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Beste antwoord (via puntje013 op 14-05-2021 13:38)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 21:43

g0tanks

Moderator CSA
puntje013 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:09:
Mijn vraag
Ik wil in een kolom (in dit geval A alle cellen kleuren die overeenkomen met de waarde die ik invul in een andere cel bv B4
De waarde moet ik steeds kunnen veranderen in B4, dus eigenlijk een soort zoekfunctie die cellen kleurt.

Ik ben met voorwaardelijke opmaak aan het spelen geweest en krijg het wel voor elkaar om een vaste waarde te kleuren maar niet de waarde uit een bepaalde cel.
Ik dacht bij voorwaardelijke opmaak de formule =B4 te gebruiken om zo een waarde te krijgen maar zo simpel is het dus blijkbaar niet.

Iemand een idee?
.
Het is een formule, dus je moet het ergens aan gelijk stellen. En je moet de cel vastzetten.

Als het bereik dat je wil kleuren in A1 begint en de voorwaarde in B4 staat, moet je als voorwaardelijke opmaak de formule =A1=$B$4 opgeven.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 21:43

g0tanks

Moderator CSA
puntje013 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:09:
Mijn vraag

Iemand een idee?
.
Het is een formule, dus je moet het ergens aan gelijk stellen. En je moet de cel vastzetten.

Als het bereik dat je wil kleuren in A1 begint en de voorwaarde in B4 staat, moet je als voorwaardelijke opmaak de formule =A1=$B$4 opgeven.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 14:04
g0tanks schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Dat is hem, bedankt.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog