Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kajvans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 31-01 12:49
Mijn vraag
mijn microfoon is altijd zeer zacht terwijl hij op 100% staat

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik gebruik de devine M-MIC USB BK

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb in mijn configuratie scherm alles geprobeerd aan te passen maar nog steeds is het geluid ontzetten zacht. iemand ideeën

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenk691
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08 00:43
als het goed is staat er bij de apparaatspecifieke instellingen van je microfoon een optie om het volume te boosten met een aantal db. dat heb ik gebruikt toen mijn volume niet hoog genoeg was.

edit
hmmm. heb dezelfde microfoon (zelf geen problemen mee trouwens) en als ik die instellingen open zie ik de boost optie niet. vreemd want dat heb ik op mijn laptop wel ingeschakeld.

[ Voor 32% gewijzigd door Jeroenk691 op 15-05-2021 22:52 . Reden: wat geprobeerd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kajvans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 31-01 12:49
ja ik had ook al gehoord van de boost optie maar die is bij mij ook niet aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etui
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-03 13:26
kajvans schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:49:
ja ik had ook al gehoord van de boost optie maar die is bij mij ook niet aanwezig
Ik weet niet in hoeverre mijn reactie nog nuttig is, maar hier ga ik.

Ik had ditzelfde probleem met mijn nieuwgekochte headset. Bij mij was de boost optie ook niet aanwezig in de Windows instellingen. Na een hele avond zoeken naar oplossingen heb ik een oplossing gevonden die voor mij werkt:

Ik heb externe software genaamd 'Equalizer APO' gebruikt om mijn microfoonvolume te boosten. Deze werkt nu overal gewoon prima.

Zie hier een tutorial.