Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 08:56
Hallo allemaal,

Recent heb ik een 6900XT weten te bemachtigen en ben er tot zover erg tevreden mee.

Echter heb ik een vervelend probleem - de fans slaan om de 5 minuten vol aan, dit mede door mijn fan profile voor gamen.

De echte oorzaak van het aanslaan van de fans is de constante hoge memory clock van de GPU.
De hoge clock zorgt voor hogere temperaturen, en dus fans die aan slaan.

De clock lijkt niet te zakken tenzij ik mijn secundaire scherm loskoppel. Mijn primaire scherm is 144hz, en de secundaire een 4k 60hz TV.

Is hier een fix voor? Een custom profiel voor de monitoren in de AMD software heeft dusver niet gewerkt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

je ventilatoren constant laten draaien op laag toerental :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:33
Dit schijnt een bug te zijn wat nog niet is opgelost. Op de forum van AMD community staan ook vergelijkbare klachten. Met twee schermen verbruikt mijn 6800XT/6900XT ruim 34Watt (veroorzaakt door hoge vram snelheid) en dat is erg hoog voor idle. Er is voor zowel ik weet ook geen workaround bekend.

[ Voor 6% gewijzigd door Kakaroto op 14-05-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:06
verkeerde plek :P

[ Voor 96% gewijzigd door huubhuub op 14-05-2021 19:14 ]

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:25
Er is een mooie grote Radeon 6xxx XT topic waar dit probleem ook een aantal keer voorbijgekomen / besproken is. Op een van de beginpagina's is een mogelijk oplossing te vinden.
Wat ook soms helpt is om een andere verversingssnelheid te kiezen, evt. aan te maken met een custom resolutie.

[ Voor 17% gewijzigd door CMT op 15-05-2021 08:58 ]