Probleem: Ik heb de 6900 XT nu 3 dagen en gedurende het spelen van spellen, heb ik nu twee gevallen gehad waar bij mijn scherm geen signaal meer krijgt van de GPU. Tevens gaat ook mijn keyboard (via USB) uit. Als ik mijn keyboard kabels eruit haal en weer aansluit gaat die weer aan. Kabel op de GPU eruit en er weer in doet niets.
Ik heb gegoogeld, maar niet exact hetzelfde probleem gevonden, waarbij bijvoorbeeld ook het keyboard uitgaat. Wel las ik een opmerking, wat mij doet vermoedden het probleem te weten: Als in een spel de GPU opeens heel veel werk moet doen, trekt hij heel veel energie van de PSU. Die in mijn geval niet alleen mijn GPU signaal naar mijn scherm uitschakelt, maar ook mijn keyboard. Het licht op mijn GPU blijft wel gewoon branden en lijkt gewoon te draaien, maar signaal naar het scherm is dus weg.
Tijdens de tweede keer dat dit gebeurde, was ik "No Man's Sky" aan het spelen. Ik had net op een planeet geland en stapte uit mijn schip. Hierbij vermoed ik dat de GPU veel data van de omgeving moet laden en dan in een keer heel veel power van de PSU vraagt.
Mijn systeem:
RX 6900 XT (draait op factory settings/geen overclock)
Ryzen 5 3600 (standaard overclock naar 4.2 Ghz)
32GB DDR4 (2x16) Ballistix BLX Sport LT @ 3200Mhz
PSU: Antec Earthwatts Gold Pro 750 W (3 maanden oud)
Is een manier om erachter te komen of het de PSU is die onvoldoende is?
Ik had al wel voor aanschaf een test gedaan om te kijken of mijn PSU deze configuratie kan trekken en dat zou het geval moeten zijn: https://outervision.com/b/6XVnSV
Ook enig ander advies zou ik zeer waarderen!
Ik heb gegoogeld, maar niet exact hetzelfde probleem gevonden, waarbij bijvoorbeeld ook het keyboard uitgaat. Wel las ik een opmerking, wat mij doet vermoedden het probleem te weten: Als in een spel de GPU opeens heel veel werk moet doen, trekt hij heel veel energie van de PSU. Die in mijn geval niet alleen mijn GPU signaal naar mijn scherm uitschakelt, maar ook mijn keyboard. Het licht op mijn GPU blijft wel gewoon branden en lijkt gewoon te draaien, maar signaal naar het scherm is dus weg.
Tijdens de tweede keer dat dit gebeurde, was ik "No Man's Sky" aan het spelen. Ik had net op een planeet geland en stapte uit mijn schip. Hierbij vermoed ik dat de GPU veel data van de omgeving moet laden en dan in een keer heel veel power van de PSU vraagt.
Mijn systeem:
RX 6900 XT (draait op factory settings/geen overclock)
Ryzen 5 3600 (standaard overclock naar 4.2 Ghz)
32GB DDR4 (2x16) Ballistix BLX Sport LT @ 3200Mhz
PSU: Antec Earthwatts Gold Pro 750 W (3 maanden oud)
Is een manier om erachter te komen of het de PSU is die onvoldoende is?
Ik had al wel voor aanschaf een test gedaan om te kijken of mijn PSU deze configuratie kan trekken en dat zou het geval moeten zijn: https://outervision.com/b/6XVnSV
Ook enig ander advies zou ik zeer waarderen!