Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Mijn vraag
Ik heb een motorische stoornis (hemiplegie) op rechts. Hierdoor is het voor mij niet onmogelijk, maar wel wat lastig om met rechts af te drukken. Met links afdrukken zou voor mij heel fijn zijn. Kan dat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Canon 2000D (DSLR)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Het gaat om de momenten dat ik 'meteen' wil afdrukken met de camera in de hand. Dus niet om de momenten waarbij ik de zelfontspanner kan gebruiken of de camera op een statief staat
- Met de Canon app afdrukken is geen optie, want ik kan niet mijn telefoon in de ene hand houden en de camera in mijn andere.
- Is er bijvoorbeeld zoiets als een draadonspanner die ik om mijn linker duim kan 'tapen' en dan door met mijn duim de draadonspanner op de camera te drukken, af te drukken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Er zijn natuurlijk talloze remote shutter oplossingen.

Bedraad en draadloos. Voor een paar euro via eBay (en consorten) te koop.
Wellicht dat daar een model tussenzit wat je makkelijk(er) met je linkerduim/hand kunt bedienen?

Desnoods sluit je een gevoeliger knopje aan, op het standaard shutter-knopje van zo'n goedkoop remote shutter device.

Een simpele google search levert b.v. al dit exemplaar op:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/81xctNQGRGL._AC_SS450_.jpg
En zo zijn er ongetwijfeld nog vele andere modellen.

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 14-05-2021 11:13 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:29

bobcom

Dedicated dabbler

Zoals gezegd: de eenvoudigste oplossing is een remote zoals de R-60E3 of een van de vele third parties. Als je werkelijk all out wilt gaan heb je nog de Miops, Pluto en Hahnel triggers die je camera triggeren met geluid en licht - wellicht ook voice control. Kosten wel wat, maar bieden ook het nodige. Hier een jubelfilmpje over de Miops, waarin ook andere triggers aan bod komen.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:15

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Is het een optie voor je een grip onder de camera te monteren en dan de boel ondesteboven te gebruiken? Zoals op dit plaatje: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6Wzl8YmiobDMTBN-FH31QxsMsY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zs3STEhLmLHhyn049qkssANj.jpg?f=user_large
Ideaal is het vast niet maar wellicht werkt het voor je.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"