Onze Deco M9 op zolder wil ik aansluiten met een netwerkkabel. Ik heb een Cat6 kabel door een loze leiding getrokken en vervolgens aan beide uiteinden een RJ45 stekker gemaakt. De kabelvolgorde in de stekker is als volgt:
1. oranje/wit
2. oranje
3. groen/wit
4. blauw
5. blauw/wit
6. groen
7. bruin/wit
8. bruin
Dit is gezien van link snaar rechts wanneer het clipje naar beneden wijst.
De netwerktester geeft aan beide uiteinden goed signaal. De kabels maken aansluiting en de volgorde klopt. Als ik de hoofd Deco en de zolder Deco aansluit, functioneert de laatste niet. Hij doet het wel wanneer ik een
gekochte kabel buiten de leiding om ernaartoe leid. De lengte van de kabel is ongeveer 10 meter.
Ik heb al wel wat topics gelezen waar hetzelfde probleem langskwam, maar nog geen topic waar echt een oplossing uitkwam.
Wat zou een oplossing kunnen zijn?
1. oranje/wit
2. oranje
3. groen/wit
4. blauw
5. blauw/wit
6. groen
7. bruin/wit
8. bruin
Dit is gezien van link snaar rechts wanneer het clipje naar beneden wijst.
De netwerktester geeft aan beide uiteinden goed signaal. De kabels maken aansluiting en de volgorde klopt. Als ik de hoofd Deco en de zolder Deco aansluit, functioneert de laatste niet. Hij doet het wel wanneer ik een
gekochte kabel buiten de leiding om ernaartoe leid. De lengte van de kabel is ongeveer 10 meter.
Ik heb al wel wat topics gelezen waar hetzelfde probleem langskwam, maar nog geen topic waar echt een oplossing uitkwam.
Wat zou een oplossing kunnen zijn?