Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jruiter
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-06-2024
Mijn Canon 750D is defect geraakt. Bij het demonteren zag ik dat er brandplekken op de infrarood ontvang module zaten. (Zie foto). Deze kon alleen vervangen worden als één geheel van de bovenkant. Nu dit gedaan is, werkt de camera nog steeds niet :| . Ik denk nu aan het vervangen van powerboard en/of moederboard. Als iemand een defecte Canon 750D heeft liggen voor onderdelen hoor ik dat graag. Dan kan ik met trail & error verder zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JgEBp_lMzT8dfO6yvzNLtkt5Ps=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nFPIrUsDmhPXCVLNiaTiiurd.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

jruiter schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:09:
Mijn Canon 750D is defect geraakt. Bij het demonteren zag ik dat er brandplekken op de infrarood ontvang module zaten. (Zie foto). Deze kon alleen vervangen worden als één geheel van de bovenkant. Nu dit gedaan is, werkt de camera nog steeds niet :| . Ik denk nu aan het vervangen van powerboard en/of moederboard. Als iemand een defecte Canon 750D heeft liggen voor onderdelen hoor ik dat graag.
Wellicht een tip:
op eBay zoeken naar 'Canon 750d parts' en je vindt heel wat onderdelen...
Wellicht dat daar wat bij zit?

Maar of dat het waard is? Gezien de prijzen van complete 2de hands modellen...

Je foto is nogal wazig. Zeker weten dat het brandplekken zijn?
Is het geen vochtschade? En/of lekkage van die accu, die ik daarachter zie?
Dan kan ik met trail & error verder zoeken.
Trail? Dat wordt een lastig pad... ;)
Trial misschien?

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 14-05-2021 10:19 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:14
Wat hier boven gezegd wordt, probeer eens een duidelijke foto te maken. Denk dat het goedkoper is om een complete 2dehandse te kopen en de bij gekochte lenzen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:06
@jruiter Allereerst: Welkom op Tweakers :) Voor advertenties hebben we Vraag & Aanbod hier, op het forum is dat helaas niet de bedoeling :)
Als je graag wil dat mensen met je meedenken over het repareren van je camera, dan staat het je uiteraard vrij om daar een topic voor te openen. Gezien de insteek van dit topic een advertentie is gooi ik deze dicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 14-05-2021 21:27 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Dit topic is gesloten.