Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MQTT van Homey naar Home Assistant, maar ook terug

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Scanniexxl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-02 21:59
Mijn vraag
Ik gebruik Home Assistent als dahboard voor mijn Homey data wordt via MQTT verzonden en gaat prima.

Ik heb Tuya smart plugs die energie meten.
Homey ondersteunt dit niet, HA wel.

Nu wil ik deze data dus terug zenden MQTT lijkt eenrichtingsverkeer te zijn. Kan het ook bi-directioneel?

Of is er een andere manier om deze data in Homey te krijgen?

Doel is om een melding te krijgen als de wasmachine klaar is.
...

Alle reacties

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:50
MQTT gaat altijd twee richtingen op, dus je kan informatie zeker terug sturen. Ik heb zelf geen Homey, dus hoe dat precies ingesteld moet worden kan ik je niet verder mee helpen. Waarschijnlijk zal je eerst moeten achterhalen naar welk topic de Homey luistert en dit dan instellen in HA.

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11 22:46
MQTT kun je een beetje vergelijken met een forum. De tuya plugs posten als het ware in een mqtt topic, ha leest de post en doet er wat mee. Als je homey dus ook zo ver krijgt om een mqtt topic te lezen, zou je daarmee je doel kunnen bereiken.

• Scanniexxl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-02 21:59
De bedoeling is dat Homey een actie uitvoert als de wasmachine klaar is. Ik gebruik daarvoor de smart plug en HA leest het energieverbruik uit. Homey kan dat niet. Kan ik HA het energieverbruik continue via Mqtt doorgeven aan Homey of belast dat het verkeer te zwaar en is het een betere optie om de trigger alleen te verzenden indien aan de voorwaarde is voldaan? HA kijkt dan of het vermogen na verbruik van de wasmachine terug gaat naar 0 Watt.